Han forteller om fire businesstrategier som virker viktige - men som egentlig ikke er det:

  1. Forbindelse med påvirkere («influencers») og industriledere

«Tidligere ville det å ha en forbindelse med en såkalt påvirker, være en måte å bygge bedriften opp raskere. Påvirkere har ofte større nettverk og deres påtegning betydde umiddelbar eksponering av din bedrift.

Problemet er at det å få en forbindelse med en påvirker, er unntaket - ikke regelen. «Influencerne» i dag er langt mer opptatt enn tidligere, som følge av sosiale medier. Innboksene er fulle, og de har fremdeles en egen bedrift å styre.

Dine sjanser for å nå gjennom hos disse er dermed svært få - heldigvis trenger du ikke forbindelser med påvirkere for å bygge din bedrift større; la all andre jakte etter forbindelser, mens du fokuserer på bedre måter å bygge din bedrift på», forteller Constable.

  1. Spesifikke sertifiseringer

«Nå om dagen kan man sertifiseres for omtrent alt. Det er ikke uvanlig å møte på sertifiserte coacher innen både det ene og det andre, eller utdannelse innen kurs og klasser du aldri en gang har hørt om. Slike sertifiseringer vises som om alle vet hva det betyr; det gjør de ikke», skriver Constable.

  1. Bygge deg opp til stort antall sosiale medier-følgere

Her forteller Constable at det er langt viktigere med engasjement blant dine følgere; ikke antallet. Han beskriver ulike personer som vil fortelle deg at din sosiale medier-tilværelse ikke er godt nok, og at deres virksomhet kan hjelpe deg med å doble veksten av følgere.

«Sosiale medier er flott som en del av ulike markedsføringsstrategier, men ikke som det eneste. Sorry, sosiale medier-markedsførere. Den organiske rekkevidden er lav, og følgerne kan være kjøpt og betalt», skriver han i artikkelen.

  1. Å alltid holde deg «opptatt»

Constable forteller at det er mye som kan virke viktig, og at dette ofte også inkluderer å jobbe med de små tingen som i bunn og grunn vil distrahere deg. Tid er penger; om du bruker tiden din på å jakte etter strategier som ikke vil hjelpe din bedrift til vekst, taper du penger. Hold fokus på det som vil hjelpe deg der du er, det som bygger en business som vil gi deg inntekter, fleksibilitet og en frihet til å leve det livet du virkelig ønsker å leve.

«Ditt mål som entreprenør er å holde fokus mot systemet og det større bildet. Du kan ikke bli opphengt i distraksjoner. Du må bygge systemer som effektiviserer det virksomheten gjør og hjelper det å kjøre effektivt, også uten ditt nærvær. Dette må være større enn deg selv - uansett hvilken type bedrift du leder», skriver han.