Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
Kommunikasjon

Syv gode tilbakemeldingsmetoder

Sliter du med å gi medarbeiderne dine feedback? Her er syv forskjellige metoder for tilbakemelding d...
Les mer....
Kommunikasjon

Når du forstår deg selv og menneskene rundt deg, vil du oppføre deg mer medfølende og bli mer effektiv

Med verktøyet DISC-analyse kan du utvikle din egen selvbevissthet og din forståelse for ulike person...
Les mer....

Ledelse

Fem egenskaper for å lykkes med endring

Behovet for endring har alltid eksistert. Det gjelder å hele tiden løfte blikket, slutte å være reak...
Les mer
Ledelse

5 strategier for å støtte dine ansatte gjennom en krise

Å måtte navigere i uforutsette katastrofer tester lederskapet; Men det kan også hjelpe deg med å utv...
Les mer

Ledelse

Ingen bedrifter blir best av ledere som deler ut oppgaver, forskningsrapporter og refleksjonsspørsmål uten å følge tett på menneskene

Arbeidsmiljøet er som et mattestykke. Alle medarbeidere teller. Det er summen av alle kollegers inns...
Les mer....
Ledelse

Fokusere aller mest på medarbeiderne dine - uten dem har du ingenting!

Når du som leder nå skal jobbe mot en ny og utfordrende fremtid, er det mye å tenke på og ta hensyn ...
Les mer....

Ledelse

Hva slags arbeidskultur vil du dyrke?

For å finne din egen lederstil kan du bruke de tre arketypene «fikseren», «fighteren» eller «vennen»...
Les mer....
Fagområder, Ledelse

9 vanlige risikofaktorer for konflikt

Konflikter på arbeidsplassen kan forgifte atmosfæren, noe som påvirker både produktivitet og korttid...

Kommunikasjon

Det farligste du gjør er å unngå konflikt

Konflikter på jobben

I sin Ted Talk “Dare to disagree” forteller Margaret Heffernan om hvorfor hun mener det er så viktig...
Hvorfor er ledere konfliktskye?
Ledelse

Slik tar du gode beslutninger i en gruppe

Du leder en gruppe med ulike mennesker fra forskjellige bakgrunner som til og med kanskje tilhører u...

Digital Ledelse

Har du de rette folkene på bussen?

Flere og flere bransjer vil merke effektene av digitaliseringen. Som leder bør du derfor være i fork...
Les mer....
Jobb, karriere & Ledelse

15 teknikker for å forbedre beslutningsferdighetene dine

Å ta en velinformert beslutning kan hjelpe deg med å bli mer produktiv på arbeidsplassen, fordi det ...

Jobb, karriere & Ledelse

8 typer kriser på arbeidsplassen

Det finnes mange ulike typer kriser som kan ramme en organisasjon. Å forstå kriser og hvordan du løs...
Ledelse

Når du investerer i mennesket, kommer resultatene

Et godt arbeidsmiljø er ikke noe som kommer av seg selv. Det kommer heller ikke gratis. Det krever b...
Les mer....

Ledelse

En medarbeider som finner mening i å gå på jobb, har det bedre og presterer bedre

Mistrivsel på arbeidsplassen kan ha svært uheldige konsekvenser for din organiasjons overlevelse. Le...
Les mer
Ledelse

Få fart på gjennomføringskraften ved hjelp av samhandling og psykologisk trygghet

For å skape den gjennomføringskraften som trengs for nødvendig endring og innovasjon i din virksomhe...
Les mer....

Jobb, karriere & Ledelse

Hvorfor slutter ansatte i jobben?

Opplever du et stort gjennomtrekk av ansatte? Skal du klare å snu trenden, må du vite hvor steinen g...
Ledelse

Ta grep som bidrar til en arbeidshverdag med mindre frustrasjoner

Mellomlederne blir ofte dratt mellom toppledelsen og medarbeiderne: De skal iverksette ledelsens bes...
Les mer

Jobb, karriere & Ledelse

Bli kvitt baksnakking på jobben

Det finnes en enkel modell som alle kan følge, og som vil sette en stopper for baksnakkingen en gang...
Les mer
Kommunikasjon

Er kommunikasjonen på arbeidsplassen konstruktiv og produktiv?

For at både leder og medarbeidere skal kunne ha et godt samarbeid på arbeidsplassen, er de avhengige...
Les mer

Ledelse

Skap en kultur med høy tillit og lite gjennomtrekk med tjenende lederskap

Forskeren Robert Greenleaf hevder at ansatte som trives, har ledere som fungerer mer som støttende c...
Les mer....
Ledelse

Vis retning i en smidig transformasjon

I den komplekse verden vi lever i nå, er du nødt til å kontinuerlig utvikle deg for å drive deg selv...
Les mer....

Jobb, karriere & Ledelse

Ta smartere beslutninger med 10-10-10-regelen

Det finnes mange rammeverk du kan bruke til å ta bedre beslutninger. Problemet er at de ikke nødvend...
Les mer....
Kommunikasjon

Sliter du med å få folk til å høre på deg?

Da kan det være fortellerteknikken din det er noe galt med. Her er tipsene for hvordan du kan bli en...

Ledelse

En viktig egenskap for alle bedriftsledere er evnen til å fatte beslutninger, og ikke minst fatte de riktige beslutningene

For å kunne gjøre dette, trenger man beslutningskompetanse – men hva er det, og hvordan er dette kob...
Jobb, karriere & Ledelse

Tre nøkkelegenskaper til en god lagspiller

For å bli en god lagspiller og se en større helhet må hvert teammedlem lære å legge til side sine fo...
Les mer....

Jobb, karriere & Ledelse

Ta kontroll over uhøflig atferd på jobb

Uhøflig atferd blir lett en ond sirkel og kan ha store konsekvenser for helse og produktivitet på ar...
Les mer....
Ledelse

5 faktorer som gir fornøyde medarbeidere

Det sies at fornøyde arbeidstakere gir fornøyde kunder, men nye data avslører hvor viktig virkningen...
Les mer

Ledelse

Ta knekken på dårlige beslutninger med en god beslutningsprosess

Hver eneste dag tar du som leder både små og store beslutninger. Ofte haster man seg gjennom beslutn...
Lederblogg

Kos på jobben?

Vi har alle et ansvar for å utvise velvilje. Være medarbeider, ikke motarbeider. En kultur med vennl...

Lederblogg

Inngrupper, klappere og ekkokamre – et ledelsesproblem

Jeg har møtt noen ledere som har omgitt seg med et hoff av trofaste tilhengere. Jeg, og kanskje fler...
Les mer
Ledelse

Har du ønsker om å oppnå noe mer enn å bare gå på jobb?

Kanskje du for eksempel vil videreutdanne deg og klatre på karrierestigen? For å oppnå målene du set...
Les mer

Ledelse

Det kan godt tenkes at den som snakker med deg i dag kan snakke om deg i morgen

En dansk undersøkelse (se faktaboks) viser at 47 prosent av de ansatte hadde opplevd baksnakking. En...
Les mer....

Kommunikasjon

Å bygge en kultur som verdsetter sunn friksjon og produktive konflikter er viktig for bedriftens konkurransekraft

Respekt og tillit er to verdier som utgjør selve grunnlaget for god samhandling, både på arbeidsplas...
Les mer....
Ledelse

Syv grunnleggende lederkvaliteter som gjør deg produktiv

Ledelse er en ferdighet som kan utvikles med tiden. Hvis du jobber med å utvikle sterke og gode lede...
Les mer....
Ledelse

Teknologiske omveltninger vil gi helt nye og spennende jobber

Verden er full av mennesker som hater jobben sin. Derfor er det godt å vite at de raske teknologiske...
Les mer....
Ledelse

Gjør dagens usikkerhet om til morgendagens mulighet

Når en lavkonjunktur er på vei, vil mange føle at innovasjonen avtar. Men historien viser at nedgang...
Les mer....

Ledelse

Slik skaper du en konkret kultur som betyr noe

Når vi snakker om «kultur» – vet vi egentlig hva det betyr for oss? Hvordan kan vi sette ord på hva ...
Les mer....
Ledelse

La teamet ditt vokse ved å gi dem utfordringer

Når du ser en ansatt sliter med en oppgave du lett kan gjøre selv, er det naturlig å gå inn og hjelp...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |