Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
vigdis_2966

Ikke bli elefanten i rommet

I dag digitaliseres det over en lav sko, men er du klar over at ledelsen og kulturen i bedriften din kan være de største bremseklossene for digitalisering – uten at du vet det selv?

Nå, i det jeg kaller bølge to, har vi også økt fokus på kundereisen, vi investerer i kompetansebygging gjennom hele organisasjonen, vi omskolerer, vi har større forståelse for at de globale aktørene setter scenen, og at det begynner å haste.

Det viktigste nå er at du som leder fremmer en kultur hvor den enkelte kan føle seg ettertraktet, ivaretatt, sett og hørt, anerkjent og trygg.

LederNytt har snakket med lederutvikler og tidligere Microsoft-toppleder Vigdis Austrheim om hvor viktig kultur er for digitalisering og hvordan du kan unngå å bli elefanten i rommet.


Lese mer? Velg et abonnement som passer deg

Se flere pakketilbud her

Allerede abonnement?Logg inn her

Artikkelen er kun tilgjenglig når logget inn.


Har du glemt ditt passord?

Hør hva jeg sier!

Hvor viktig er egentlig kommunikasjonens plass i lederskapet? Og hva skjer egentlig når vi snakker s...
Les mer

Makten i de riktige spørsmålene

Enten du skal drive intervjuer, medarbeidersamtaler eller i en annen sammenheng ha behov for å vite ...

7 kraftfulle måter å motivere seg selv på

Motivasjon og målsetting

I næringslivet snakkes det ofte om viktigheten av å motivere andre som våre ansatte, vårt team, våre...

Ledelse

7 karaktertrekk som kjennetegner en fremragende leder

Fremragende ledelse

Nøkkelen til å tiltrekke seg fremragende, dyktige og talentfulle mennesker er kanskje ved å represen...
Lederblogg

Ikke be meg om å konkretisere!

Det er altså ikke konkretiseringen i seg selv jeg har noe imot. Tvert imot er konkretisering for meg...

Lederjobb Se alle
Siw_Bergsaas-NY

Slik kan ledere og medarbeidere avdekke og snu bruken av hersketeknikker

Hersketeknikker

De aller fleste av oss har vært utsatt for herskteknikker, enten bevisst eller ubevisst. Men på noen...
samarbeid

Ledelse må handle om samarbeid

I en artikkel fra Stanford University av Theresa Johnston, forteller Mark Leslie, en high-tech entre...
misfornøyde ansatte

Selskaper med engasjerte ansatte utkonkurrerer selskaper med misfornøyde ansatte

6 tegn på at en av dine ansatte er misfornøyd. Hold utkikk etter disse vanlige, men ikke alltid åpen...

 
Ledelse

Slik jobber du smartere

De beste lederne jobber ikke mer, men de jobber bedre og smartere. En fersk studie fra USA viser hva...
Hvordan de beste gjør mindre, jobber bedre og oppnår mer

Lederblogg

Hvordan får og bruker vi våre erfaringer?

For en stund tilbake hadde jeg noen interessante samtaler om hva erfaringer er – og hva de ikke er. ...
Hvordan bruker du dine erfaringer?
Ledelse

Utbrenthet handler om arbeidsmiljø

I en artikkel til Harvard Business Review av arbeidsmiljøeksperten og forfatteren Jennifer Moss, vis...
Arbeidsmiljøfaktorene som leder til utbrenthet


Ledelse

Ta vare på lederhjernen din

Vi lever i en stadig mer digitalisert verden, mens hjernen vår fortsatt er analog. Hvordan kan leder...
Lederhjernen
Digital Ledelse

Fremtidens ledelse er en balansekunst - "det er ikke de sterkeste som overlever, ei heller de mest intelligente"

Fremtidens ledelse er en balanse mellom effektivitet og fornyelse, mellom kort og lang sikt, mellom ...
Les mer