Det arrangeres messer, produktdemonstrasjoner, grillpartyer, kundedager og mye annet over hele landet. Dette stiller også krav til utstyr, blant annet telt. Hvorfor er nettopp telt viktig? En av årsakene er at vi definitivt bor i et land med mye vær, og selv solrike dager kan slå seg vrange i løpet av kort tid. Rune Øritsland hos Expoline, som er ledende leverandør av teltmerket Mastertent, forklarer at dette er noe de stadig hører om.

3.jpg

– Ingenting er vel verre enn at et ellers vellykket arrangement regner bort – det gir ikke bare tapte inntekter, men også en dårlig opplevelse for de besøkende. Grunnen til at vi valgte Mastertent som vår leverandør av telt, var såre enkel. Kvaliteten er langt bedre enn hos konkurrerende merkevarer. Disse teltene har 100 % regntett tak og solid utførelse i flammehemmende materiell. Dette sikrer at arrangementet ditt er både vann- og brannsikkert og ikke trenger oppholdsvær for å kunne gjennomføres, forklarer Øritsland.

– I tillegg er det noe med å kunne sette opp et flott telt med fine farger, logoen og navnet på bedriften eller organisasjonen, i stedet for bare noen anonyme bord. Det gir en annen stil over arrangementet, enten det handler om å vinne nye kunder eller sørge for matservering på en fotballturnering. De sammenleggbare teltene er raske og enkle å sette opp på få minutter, uten bruk av verktøy, og når du er ferdig, slår du det bare sammen og legger det i den kompakte beholderen som krever minimalt med lagringsplass, forklarer Øritsland.

Profilering alfa og omega

En annen viktig faktor til at telt er noe både organisasjoner og bedrifter satser på, er at det bidrar til langt større synlighet når det gjelder profilering og markedsføring.

– Se for deg at du står på stand på en messe. Du har leid et par bord av arrangøren, og satt opp noen flagg rundt. Ved siden av deg står konkurrenten deres. De har en proff teltpaviljong med bedriftens farger, logo og navn. Med lekre elementer som vekker oppmerksomhet og som virker innbydende på de som går forbi. Hvem tror du de besøkende på messen anser som mest profesjonell? Dere vet at dere kan levere like gode, eller bedre, produkter enn konkurrenten, likevel er det nettopp konkurrentens teltpaviljong som får besøkende til å stoppe opp.

– Profilering er nemlig viktig for førsteinntrykket til en bedrift, da måten man fremstår på har veldig mye å si for hvordan folk oppfatter bedriften. Med personlig tilpassede og profesjonelle teltløsninger ligger man et par hestehoder foran konkurrentene. Noe av det kundene våre setter mest pris på, er at de kan tilpasse teltene til sine egne behov, også med en lang rekke standardfarger både på telt og rammer. De kan også legge til elementer som virkelig skiller seg ut og som vekker oppmerksomhet, blant annet et patentert flagg på toppen av taket. Vi kan trykke hvilket som helst uttrykk på teltsidene, slik at du får akkurat det markedsføringsbudskapet som er viktig for deg. Ingen kjedelige, hvite telt her, altså, smiler Øritsland.

4.jpg

Kostnadseffektiv over tid

Expoline har i flere år vært en ledende forhandler av Mastertent, og er ikke i tvil om at kvaliteten på teltene er en viktig grunn til at profileringsløsningene som Expoline leverer, er så populære. For Expoline var det viktig å vite at det de tilbyr kundene er av høyest mulig kvalitet, samtidig som det er en kostnadseffektiv løsning over tid. Et modulbasert system gjør at teltene kan utvides nærmest i det uendelige, hvis behovet skulle endre seg. Det gjør at bedriften eller organisasjonen ikke trenger å kjøpe nye frittstående løsninger for å utvide kapasiteten, det kan enkelt utvides ut fra det eksisterende teltet.

– Mastertent er ikke den billigste løsningen på markedet. Det som ofte kjennetegner billige løsninger, er at teltene må byttes ut hver sesong, og at det stadig er noe som går i stykker. Vi blir ofte kontaktet av organisasjoner og bedrifter som har valgt slike løsninger, men som er lei av å måtte skifte ut materiellet hele tiden. Dette koster jo penger, og så bruker bedriften eller organisasjonen ressurser på å bestille nye telt og deler og holde oversikt over materiell som må skiftes ut.

– Profilerings- og arrangementsmateriell bør vare lenge, da dette er mer kostnadseffektivt for bedriften enn å hele tiden måtte kjøpe nytt. Mastertent sine telt er ment å vare i årevis, derfor svarer investeringen seg helt klart over tid, og man vet at materiellet er klart til neste gang det skal brukes.

– En annen fordel som Mastertent sine teltløsninger har, som konkurrentene ikke er i nærheten av å matche, er garantiene. De har 10 års garantert tilgjengelighet på alle reservedeler. Det er også 5 års garanti for eventuelle materialfeil eller produksjonsfeil på aluminiumsstrukturen i teltet. Et vanlig problem er også at stengene blir misfargede eller ruster. Mastertents livstidsgaranti mot korrosjon på teltrammens aluminiumstruktur gjør at kundene slipper å tenke på dette, avslutter Øritsland.

Se mer om messetelt