Undersøkelse viser at det å ha bilder av medarbeidere på for eksempel nettsiden, er med på å styrke troverdigheten til selskapet. Det utstråler troverdighet og personlighet når man viser ansiktet sitt utad. Dette er jo egentlig lett å forstå, men det er kanskje like lett å utsette slike tiltak.

Gjennom lang tid har næringslivet sett hvilken nytteverdi og påvirkning bilder har, og ofte speiler dette seg tilbake til resultater. Her er det viktig å bruke profesjonelle fotografer som nettopp har denne egenskapen av å finne frem i din skattekiste for særegne uttrykk som nettopp er produktet, DEG!

Når det gjelder bilder er det viktig at de er med på å forsterke ditt budskap. Om du tar bildene selv, eller velger å benytte en profesjonell fotograf, er det viktig å tenke på hva du ønsker at bildene skal kommunisere.

Et godt bilde speiler profesjonaliteten til ditt firma. Når du tar bilder, er det viktig å tenke på komposisjon og lyssetting av bildene. Uskarpe, mørke bilder med dårlig komposisjon og «rotete» bakgrunn, vil aldri kunne selge ditt budskap. Det vil heller signalisere mangel på profesjonalitet.

Husk, du er ditt ansikt utad og resultater er det alle ønsker å ha mest av på bunnlinja i hver enkelt bedrift. Derfor bør du bruke en dyktig fotograf slik at du fremstiller deg og din bedrift på en best mulig måte.

Til slutt vil vi minne alle våre lesere om å huske på å bruke nok lys når du tar bilder i denne herlige juletiden vi beveger oss inn i. Ikke minst husk at en dyktig fotograf er den beste investeringen du bruker i din bedrift. Mitt tips er: ikke vent, ikke tenk kortsiktig, det kan du tjene på.

Les og se LederNytts jubileumsutgave og legg merke til fotograf Mona Nordøy som har tatt fantastiske bilder. Både i reportasje av Prinsesse Märtha Louise og av Vigdis Austreheim.

Tekst: Mette Oskarsen / Prinsesse Märtha Louise og Elisabeth Nordeng (Foto: Mona Nordøy)