Du tenker kanskje at det ikke er noe stort problem å finne et mobilabonnement til bedriften, og det er nok sant. Det som kan være utfordrende er å finne ett som faktisk imøtekommer bedriftens behov.

Hvis du er heldig kommer du over det beste alternativet du kan få nesten med én gang. Det er ikke alltid slik, og da er det greit å undersøke de ulike mobilabonnementene som finnes. For å gjøre denne jobben litt lettere kan du bruke en sammenligningstjeneste for abonnement – som Firmatelefon.

Ved å bruke en slik tjeneste slipper du å bruke masse tid på research. Det er rådgiverne i Firmatelefon som gjør grovsorteringen for deg, slik at du kun får aktuelle og gode tilbud på mobilabonnement.

Dette bør du tenke på når du skal velge bedriftsabonnement

Så, dersom du skal skaffe bedriften din et mobilabonnement kan du med enkle grep benytte deg av en sammenligningstjeneste. Likevel er det essensielt at du faktisk vet hva du er på jakt etter i et bedriftsabonnement. Nedenfor har vi listet opp noen ting du bør huske på når du skal velge nytt mobilabonnement:

  • Hvor mange ansatte dere er
  • Hvilke tjenester dere må ha i abonnementet (bedriftsnett, ubegrenset data, osv.)
  • Budsjett

Hvor mange ansatte er dere?

Det er viktig å ta stilling til antall ansatte som skal ha abonnement ettersom du må sørge for å skaffe nok mobilabonnement. Når du fyller ut skjemaet på Firmatelefon sin sammenligningstjeneste, velger du mellom flere kategorier av antall ansatte, slik at du får tilbud om bedriftsabonnement tilpasset størrelsen på bedriften. Ikke minst påvirker ofte antall ansatte hvor mye avslag du får på en komplett avtale.

Hvilke tjenester må dere ha i abonnementet?

Du tenker kanskje at et mobilabonnement er et mobilabonnement, men det stemmer ikke helt. Det er en grunn til at det finnes en jungel av mobilabonnement – nettopp fordi de inkluderer ulike tjenester. Det er derfor viktig å være bevisst på hvilke tjenester dere har behov for i bedriften, slik at du er sikker på å velge et abonnement som faktisk inkluderer dette.

Eksempler på tjenester i mobilabonnement er: mobildata, SMS, tale og data rollover. Hvis de ansatte i firmaet ditt er mye på reise i jobbsammenheng, kan mye eller fri bruk av mobildata være helt essensielt for deres bedriftsabonnement. Det er også sentralt at din teleoperatør har gunstige avtaler eller pakker til de landene dere reiser mest. Da kan de dele nett fra telefonen til laptopen mens de er på reise. Dersom de ansatte derimot ringer mye i jobben, er fri bruk av tale relevant å ha i mobilabonnementet.

Det kan også være at dere har et ønske om en spesifikk type dekning i abonnementet, og da kan det være lurt å presisere dette i skjemaet på sammenligningstjenesten.

Budsjett

Ikke minst er det viktig å vite hvor mye dere kan betale for et bedriftsabonnement. Dere har garantert et budsjett for bedriftens utgifter, og mobilabonnement og nettjenester er sannsynligvis innenfor en av postene i budsjettet. Undersøk hvor mye penger dere har til rådighet for mobilabonnement. Ved å ha et budsjett kan dere enkelt luke ut et tilbud dersom det overstiger denne summen.

Trenger du hjelp til å velge?

Enten du har kriteriene klare for hva bedriftsabonnementet skal inkludere eller ikke, kan du enkelt få hjelp til å gjøre utvelgelsesprosessen lettere. Sammenligningstjenester er utviklet for å gjøre det enkelt for deg som forbruker å sammenligne produkter og tjenester – slik at du skal kunne velge det som er best for deg.

Ved å for eksempel benytte Firmatelefon, får du tilsendt noen av de beste tilbudene din bedrift kan få. Det gjør hele prosessen med å finne et passende bedriftsabonnement mye enklere enn å skulle undersøke alle mobilabonnement og operatører selv.