AS Financiering jobber kontinuerlig med digitalisering for å kunne tilby den raskeste automatiserte låneløsningen på markedet. Over årene har de hjulpet mange nordmenn med å finansiere drømmebilen. For å nå frem til bilkjøpere, er det viktig med gode digitale løsninger fra søknad til utbetaling. Her er noen gode digitaliseringstips fra AS Financiering.

Gjør informasjon lett tilgjengelig

Det er viktig å fokusere på digitale løsninger som raskest mulig svarer på det potensielle kunder lurer på. AS Financiering har gått gjennom en periode med stort fokus på digitalisering, digitale løsninger og digital markedsføring. Den heldigitale låneløsningen er et eksempel på en digital løsning de har lykkes med.

– Vår helautomatiske låneprosess, som starter med billånskalkulatoren, gir potensielle kunder raskt den informasjonen de trenger. Hvilken rente kan jeg få med min egenkapital? Hva kan månedsbeløpet bli med 10 års nedbetalingstid? Enkelt tilgjengelig informasjon har vært et viktig satsningsområde for oss, sier Espen Sollien i AS Financiering.

Optimaliser for alle relevante flater

as finansiering 2.jpeg

Mange starter med en nettside og digitale løsninger for desktop, men det er viktig å ikke stoppe der. Mange opplever at nettsiden er treg eller uegnet på mobil. Derfor er det viktig å optimalisere for alle flater – spesielt hvis du får mange besøkende fra mobil.

Fokuser på mest mulig selvbetjening

AS Financiering har også fokusert mye på selvbetjening. Lånesøknaden vurderes av AS Financiering, men ellers styrer kunden det meste selv.

– Mange liker å gjøre ting i sitt eget tempo, og vi ønsker å gjøre hele låneprosessen digital og selvbetjent, sier Sollien.

Den nye løsningen er en selvbetjent prosess, og gir en betydelig forbedret brukeropplevelse for kunder og forhandlere. Dette påvirker salget positivt, og har en positiv effekt internt.

Selvbetjente prosesser er kostnadsbesparende. Selskapet opplever for eksempel reduksjon i antall kundehenvendelser, og at fleksible og kraftige verktøy for å optimere scoringsreglene leder til en høyere andel helautomatiske låneinnvilgelser og utbetalinger enn tidligere.

– Husk allikevel at det er viktig å være der for kunden. Til tross for god digital flyt og reduksjon i antall kundehenvendelser så kan kundene våre snakke med en rådgiver ved behov.

Følg nøye med på resultatene…

as finansiering 3.jpeg

Ikke famle i blinde. Skaff et verktøy som kan fortelle deg hva som fungerer og ikke.

– Dere må vite hvor kundene kommer fra, hvordan de interagerer med nettsiden og hva som eventuelt kan forbedres. Først da vet du om du har lykkes med digitaliseringen, sier Espen Sollien.

Ved hjelp av fleksible systemer, stor grad av automatisering og moderne låneprosesser håndterer AS Financiering en stadig voksende omsetning uten økt bemanning eller bruk av overtid.

… og lytt til dem!

Det er også viktig at du lytter til tallene – enten du leser dem selv eller får dem fra markedsføringsavdelingen. Hvis kontoen er satt opp ordentlig, blir tallene man får uvurderlige.

Med digitale løsninger kan man i mye større grad måle hva som faktisk fungerer. For eksempel kan du se hvilke kanaler viktige målgrupper kommer fra, og deretter legge mer arbeid i å nå ut i disse kanalene.

Finansieringseksempel fra AS Financiering på et billån til 150.000 kr:
Etableringsgebyr kr 2.000,-, termingebyr kr 85,-, tinglysningsgebyr kr 1.051,-,
35% egenkapital, o/5 år, nom. 2,95% eff. 4,83%, kr pr. mnd. 2.832,-. Totalt: kr 169.904,-

as finansiering 4.jpeg

Om AS Financiering

AS Financiering er et av Norges eldste finansieringsselskaper. Selskapet ble etablert i 1930 og har nesten 100 års erfaring. De tilbyr lån til alt fra biler til motorsykler og campingvogner.

AS Financiering er eid av Sparebanken Øst, en av landets største alliansefrie sparebanker med 29 kontorer spredt over Østlandet. De legger stor vekt på god og personlig service, og kompetent økonomisk rådgivning.