Av våre 12 000 ansatte Norden, er en stor andel under 30 år, og da er det viktig å ha grønne produksjonslinjer, sier Jaan Ivar Semlitsch, Konsernsjef i Elkjøp. – De unge i dag er sterkt engasjert i miljøspørsmålene og ønsker å jobbe for en arbeidsgiver med samme holdning.

Flere og flere undersøkelser viser også at konsumenter som velger å handle hos bedrifter som tar et tydelig samfunnsansvar er økende, tilføyer han. – Det gjør miljø enda viktigere for fremtidens bunnlinje. 

Se intervjuet med Semlitsch her. 

3 grønne tips fra Elkjøp

• Synligjør bedriftens grønne profil ovenfor forbruker og potensielle arbeidstakere.
• Ha alltid øynene åpne for små miljøtiltak, det vil gi resultater over tid.
• Ikke slurv med produsentansvaret, det vil slå tilbake på bedriftens rykte.

Visste du at Grønt Punkt Norge forvalter Elkjøps produsentansvar for all emballasje fra produktene som Elkjøp selger? Medlemskapet i Grønt Punkt Norge sikrer bedrifters produsentansvar. Les mer her

Grønt Punkt Norge har stor kunnskap om tiltak som kan gjøres for å bedre emballasjen til bedriften din. Les mer her.

 

grøntpunkt 1 (2).jpg
 
ledernytt_2_FuturePack.jpg

Norsk prosjekt fikk 25 millioner - utvikler fremtidens emballasje