Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
RENVEIG PERSONVERN
404

Grunnkurs for personvernombud - (lanseres snart)

Fra 25. mai 2018 vil mange bedrifter få krav om å ha personvernombud.

Personvernombudet vil ha en viktig rolle i kartlegging og arbeidet med å få alt på plass til de nye reglene trer i kraft til neste år. Det vil medføre mye arbeid med å få fullført dette i tide. Personvernombudet må gjennomgå opplæring for å bli godkjent av datatilsynet.

Strenge krav til behandling av personopplysninger

De nye personvernreglene er mer detaljerte og mer omfattende enn tidligere. Alle bedrifter behandler på en eller annen måte personopplysninger og blir omfattet av reglene.

Vet du hvilket ansvar personvernombudet har? Hva er personvernombudets rolle når det avdekkes avvik?

På dette kurset vil du få en god innføring i personvernreglene som er relevant for å ivareta rollen som personvernombud. Ombudet skal veilede og informere om regelverket, samt påse at virksomheten etterlever regelverket. Du får mange praktiske eksempler og nyttige tips til hvordan arbeidet skal utføres.

Innhold

  • Innføring i personvern
  • Nye regler om personvern
  • Hvordan kartlegge virksomhetens behandling av personopplysninger
  • Bruk av databehandlere
  • Åpenhet og informasjon - informasjonsplikt og krav om innsyn
  • Internkontroll og informasjonssikkerhet
  • Når og hvordan sende avviksmelding?
  • Rollen som personvernombud, blant annet stillingsvern og oppgaver
  • Tips til hvordan du på best mulig måte kan ivareta rollen

BESTILL KURSET HER!

Motta nyhetsbrev

Meld deg på nyhetsbrev!

Ta kontroll på høstens møter – fem tips.

Høsten betyr møtetid, og mange prosjekter skal startes eller avsluttes. Dagene blir kortere, og fridagene færre – mens møtene blir flere og lengre i de tusen møterom.  «Vi er en motivert og fagkomp...
Slik får du til effektive møter

Workshopledelse: En liten oppgave med store krav til ledelse

En workshop er en fullskala lederutfordring, og et vellykket resultat avhenger klart av leders forberedelser, og ikke minst kjennskap til teknikker for å håndtere de typiske utfordringer som en worksh...
I en workshop må kjenne til de ulike personlighetstypene
Annonsér her!
Annonsér her!

Tren deg til en bedre leder

For å være en god leder kreves det at du er i mental balanse. Men i en stresset og inaktiv hverdag er det ikke like enkelt å beholde roen og skape gode løsninger. Med fysisk aktivitet kan du trene opp...
Trene opp hjernen din til å stresse ned

Slik gir du sparken på en medmenneskelig måte

Helene Husvik fikk sparken som programleder i TV 2 Sporten, i det som var kanalens største nedbemanningsprosess noensinne. Hele sitt yrkesaktive liv hadde hun jobbet i TV 2. Men i stedet for å gå stil...
Nedbemanning og oppsigelse

SØT-samtalen

Eg har lenge meint at den tradisjonelle medarbeidersamtalen er død. Det er umogleg å vera ein høgt presterande leiar i dagens hektiske, teknologiske og stadig utviklande samfunn dersom du baserer din ...
Medarbeidersamtalen

Forvandle organisasjonen med growth mindset

Har du kjent på at noen medarbeidere ofte tenker i etablerte, statiske baner og ønsker å bevare status quo, mens andre som oftest har fokus på vekst og utvikling? Visste du at disse responsene er knyt...
Slik skaper du vekst og utvikling
Annonsér her!
Annonsér her!

Onboarding av nye ledere – blindsone for HR?

Onboarding er et tema som er veldig i vinden for tiden, og HR har etter hvert forstått at skal de lykkes med onboarding av medarbeidere så må de få lederne, som prosesseiere, med på laget. Når det gje...
Onboarding av ledere

Er du en raus leder?

Tar du vare på menneskene rundt deg, eller blir det mest fokus på arbeidsoppgavene?  En raus leder tør å vise sårbarhet – Som menneske bærer du på en historie som gjør deg til den du er, og som ...
For å lykkes må du være genuint opptatt av mennesker

Tre geniale tips for å få slutt på uenighet – både på jobb og privat

Det er ingen hemmelighet at diskusjoner kan bli opphetede – både på arbeidsplassen, med venner og i hjemmet. Og selv om du prøver å løse dem fredfullt, kan de i verste fall ende i konflikter som tar s...
Hvordan diskutere

Legendarisk kundeservice et lederansvar!

Å levere eksemplarisk kundeservice har alltid vært sett på som en måte for virksomheter å få lojale kunder og øke virksomheters konkurransekraft. Nettopp på grunn av dette, er mange virksomheter fokus...
kundetilfredshet og lojalitet
Annonsér her!
Annonsér her!

Er du digitalt hekta?

De fleste av oss er å finne med en mobil i hånda og øynene på en eller annen skjerm. Det kan av og til være vanskelig å legge det digitale livet vekk og være «offline». Er vi i ferd med å bli en digit...
Bruk av teknologi i en digital hverdag.

Får du med deg alle hodene i digitaliseringen?

I dagens digitaliseringsfokus står bedriftsledere ovenfor en utfordring som ikke eksisterte for bare noen år siden. Unge medarbeidere tar den nye, digitale virkeligheten på strak arm, mens de som er e...
Som leder bør man stille forventninger til læring.