tarje2_450x253.jpg

Debatten om «flinke piker» har gått i Norge den siste tiden, og for Tarje Hellebust er det viktig å vise at fedre må gjøre en innsats for å styrke selvtilliten og oppmuntre jenter til å følge drømmene sine.

- For meg har det alltid vært viktig å støtte barna mine. Til syvende og sist er alle mennesker unike, og det finnes ikke én vei som er rett for alle. Derfor har jeg vært opptatt av å støtte jentene til å dyrke sine interesser og gi dem råd underveis, enten det handler om karriere, jobb eller utdanning, sier Hellebust.

Døtrene sier i videoen at de alltid har blitt lært opp til å ha respekt for andre mennesker, nyte livet og å gi 100 % i jobb og utdanning. Trude driver restauranten Lizzis i Drammen, og Marthe har utdannet seg til eiendomsmegler og jobber nå hos DNB Eiendom.

Bak kampanjen er G(irls)20, en ideell organisasjon som arbeider for å styrke jenters selvtillit og for å oppmuntre G20-lederne til å legge mer tid og ressurser på jenters muligheter. Kampanjen engasjerer menn verden over til å dele sin historie om hvordan de går frem for å styrke sine døtres muligheter i livet.

Ved å laste opp en kort video sammen med sine døtre, kan menn fra hele verden delta i kampanjen. Foruten Tarje Hellebust, har blant annet Richard Bransons og hans datter Holly, Bill Clintons datter Chelsea Clinton, artisten Shakira samt Rezidor Hotel Groups globale administrerende direktør Wolfgang M. Neumann. Etter at Thomas Engelhart utfordret sine nordiske kollegaer, måtte selvfølgelig også Tarje Hellebust delta med sine to døtre.

Hotellgruppen Carlson Rezidor, som blant annet driver varemerkene Radisson Blu og Park Inn by Radisson, sponser kampanjen ved å donere 10 dollar for hver interaksjon i sosiale medier.

For mer informasjon om G(irls)20 og kampanjen, se hjemmesiden ”Fathers Empowering Daughters”.

For å se video av Tarje Hellebust og hans to døtre, trykk her.