Stadig flere norske bedrifter tar det økende kinesiske markedet på alvor. Denne forandringen stiller også krav til oss: vi må forstå nok av den kinesiske kulturen for å forhindre unødvendige misforståelser i kommunikasjon med kinesere. I et samlingsbasert foredrag lærer man I dette foredraget grunnleggende kunnskap om kinesisk kultur, språk og kutyme. Kinesisk kulturkunnskap er en viktig faktor for at norske bedrifter skal lykkes med å ta større deler av det kinesiske markedet.
Måten vi formidler informasjon I forretningssamarbeid på er avhengig av A. språk og B. kulturforståelse. Dessverre er det vanlig at B. kinesisk kulturforståelse i liten grad blir vektlagt. Et større fokus på kinesisk kulturforståelse når man kommuniserer med kinesiske forretningsrelasjoner, vil føre til færre mislykkede prosjekter og tapte forretningsmuligheter for norske bedrifter.
 
Noen eksempler på foredrag og kurs
Ta kontakt for mer informasjon eller andre tema. Hvert oppdrag skreddersys.
Hvordan kommunisere med kinesiske forretningsrelasjoner
Guanxi: Forretningsrelasjoner og nettverk
Bruk av visittkort
Hvordan hilser kinesere på hverandre
Hvordan adresserer man andre personer
Kinesere og privatliv
Å gi og motta gaver
Vektlegging av tradisjoner og symbolbruk
Priser og pruting
Netthandel og nye betalingsmåter
Kinesisk forretningsutvikling
Bruk av kinesisk for å øke salget til det kinesiske markedet
Betalingsmetoder
Oversettelser av produktinformasjon
Bruk av digitale medier til synliggjøring av produkter i Kina
 
Andre aktuelle tema:
Kinesisk kultur, mat og drikke
Historie, geografi og det moderne samfunn
Det kinesiske skriftspråket og skriftlig etikette
 

TA KONTAKT HER!

 

Bedrifter gjør stadig mer business med Kina, og turisme fra Kina er økende - se våre kurs her!