I åtte år har møbelbutikken Bolia på Grünerløkka i Oslo servert kundene gratis kaffe og det har vært en suksess, forteller butikksjef Berit Helene Urke.
Bolia er en dansk møbelkjede hvor man selger designmøbler til overkommelige priser og kjeden er etablert med butikker i hele Norge. Men det er ikke bare møblene som har gjort kjeden kjent og populær. For i butikken på Grünerløkka i Oslo tar man svært godt vare på kundene og de siste åtte årene har de ansatte servert gratis kaffe, te og vann til kundene som setter stor pris på tilbudet.

- Vi startet med å servere gratis kaffe fra kaffeautomat til kundene i 2005 og har siden gjort det hver eneste dag butikken er åpen. Og kaffen har faktisk blitt en viktig del av hverdagen vår. Vi får levert økologiske kaffebønner her i butikken og så maler vi den og lager kaffen selv så den er helt fersk og kundene er svært fornøyd med tilbudet, forteller butikksjef Berit Helene Urke som merker at tilbudet er med på å skape mer trivsel for kundene.

Hyggelige tilbakemeldinger

- Vi får ofte hyggelige tilbakemeldinger fra kundene og vi merker at de blir mer avslappet og så bruker mange litt mer tid i butikken enn hva de ellers kanskje ville gjort. På vinteren velger de fleste å ta en kopp kaffe eller te og varme seg på, mens på sommeren når det går det mye i vann. I tillegg har vi også fått laget en helt egen blomsterduft i butikken og så spiller vi god musikk. Målet vårt er jo å gi kundene en hyggelig opplevelse samtidig som det nok også er positivt for salget. Og vi ser jo at mange av kundene kommer tilbake og da er de nok fornøyde, både med produktene våre og med serveringen, sier Berit Helene Urke.
Tekst: Kaare Skevik Jr.


kaffe på jobb.jpg
Kaffeautomat på jobben styrker samholdet og øker effektiviteten

kaffeautomat lønnsomhet.jpg

KAFFEAUTOMAT, AIRCONDITION OG ØL GIR ØKT LØNNSOMHET