Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
404

La søpla ta taxi

Nå trenger du ikke lenger bekymre deg for all søpla som til tider hoper seg opp på arbeidsplassen eller i hjemmet. Søpla kan ta taxi og du sparer deg for lagerplass, tid og ergrelser!

Et av problemene til mange norske bedrifter er at man rett og slett mangler rom til å oppbevare og lagre søppel, noe som igjen gjør at bedriftene sliter med å bli kvitt søpla. Det kan være emballasje etter varelevering eller nye møbler, utrangerte lagervarer, fulle arkiver eller materialer etter ombygging, utslitte kontormøbler, gamle PC-er eller nedslitte gulvtepper. Noe skal kanskje også til forbrenning. Ikke kan du plassere en container hos deg, og ikke ønsker du at dere skal bruke tid på å rydde, bære ned og laste søpla.  

Men det finnes andre løsninger. For nå er bedriften SøppelTaxi AS i ferd med å etablere seg i de fleste største norske byene og stadig flere bedrifter og privatpersoner har tatt i bruk denne unike tjenesten.
 
Mange fordeler
 
- Klart det er mange fordeler med SøppelTaxi. SøppelTaxi er smartere enn container da vi ikke okkuperer plass, ingen andre fyller din container og du slipper parkeringstillatelse. Firmaet er også konkurransedyktig på pris. Vi disponerer flere typer og størrelser på bilene og det gjør at fremkommeligheten vår er uslåelig i trange gårdsrom og på større overfylte parkeringsplasser som er tilknyttet bedriftene, forteller daglig leder i Søppeltaxi AS, Gunnar Hansen som fikk idéen til søppeltaxien i 2005.
 
Godt etablert
- Kona og jeg hadde mye skrot i garasjen. For å bli kvitt det leide vi en container. Men den ble stående i veien for noe hele tiden. Da tenkte jeg at dette må kunne gjøres enklere, og slik ble idéen til SøppelTaxi født, forteller Hansen.
- Etter at merkenavnet ble lansert i 2005, ble fjoråret 2008 første år med et overskudd på 520.000. I 2009 regner vi med en omsetning på 8,0 millioner og 10-12 prosent overskudd. Foruten Oslo, Akershus, Østfold, Vestfold og Buskerud er selskapet etablert i Trondheim, Bergen, Kristiansand, Stavanger, Harstad, Tromsø, Molde, Kristiansund, mjøsbyene samt Grenlands-regionen.  
Også privatkunder
Han forteller at de typiske kundene enten er firmaer eller privatpersoner uten bil som bor i sentrum, i blokker eller småhus der det er vanskelig å sette ut en container.
- Et vanlig oppdrag er henting av søppel etter oppussing, hageavfall, flytting, garasje- og loftsrydding og dødsbo. I tillegg har vi mange faste kunder som ringer når det er fullt, og så tar vi også kildesorteringen så kundene slipper å tenke på den delen. Enten sorterer vi det selv på gjenbruksstasjoner, eller leverer til et godkjent mottak med egen sortering..
Kjøper tid
Prisene på tjenestene til SøppelTaxi varierer ettersom hvor mye søppel som skal fraktes bort. Den minste bilen på tre kubikkmeter koster 550 kroner og den største på 12 kubikkmeter koster 1400 kroner. I tillegg kommer kr 1,90 pr kg søppel som leveres. Bilen kjører over vekt inn og ut på leveringsstedet.
– Om det er dyrt eller billig kommer an på hvordan man ser det. Hvis man sammenligner med å leie henger eller varebil samt gjøre hele jobben selv, tror jeg ikke våre priser er så ille. Vi har en del kunder som regner tiden sin i penger, de synes det er fornuftig å bruke oss for å få mer tid til andre oppgaver enn å sjaue og kjøre søppel, sier Hansen.
 
 
 

Motta nyhetsbrev

Meld deg på nyhetsbrev!

Er du en raus leder?

Tar du vare på menneskene rundt deg, eller blir det mest fokus på arbeidsoppgavene?  En raus leder tør å vise sårbarhet – Som menneske bærer du på en historie som gjør deg til den du er, og som ...
For å lykkes må du være genuint opptatt av mennesker

Tre geniale tips for å få slutt på uenighet – både på jobb og privat

Det er ingen hemmelighet at diskusjoner kan bli opphetede – både på arbeidsplassen, med venner og i hjemmet. Og selv om du prøver å løse dem fredfullt, kan de i verste fall ende i konflikter som tar s...
Hvordan diskutere
Annonsér her!
Annonsér her!

Legendarisk kundeservice et lederansvar!

Å levere eksemplarisk kundeservice har alltid vært sett på som en måte for virksomheter å få lojale kunder og øke virksomheters konkurransekraft. Nettopp på grunn av dette, er mange virksomheter fokus...
kundetilfredshet og lojalitet

Er du digitalt hekta?

De fleste av oss er å finne med en mobil i hånda og øynene på en eller annen skjerm. Det kan av og til være vanskelig å legge det digitale livet vekk og være «offline». Er vi i ferd med å bli en digit...
Bruk av teknologi i en digital hverdag.

Får du med deg alle hodene i digitaliseringen?

I dagens digitaliseringsfokus står bedriftsledere ovenfor en utfordring som ikke eksisterte for bare noen år siden. Unge medarbeidere tar den nye, digitale virkeligheten på strak arm, mens de som er e...
Som leder bør man stille forventninger til læring.

Konflikthåndtering forebygger mobbing

I Norge er mobbing i arbeidslivet et mindre problem enn i mange andre land, men mye avhenger av arbeidsmiljøet, hvordan arbeidet er organisert og hvor god bedriften er på konflikthåndtering. Mobbin...
Konflikter og mobbing på arbeidsplassen
Annonsér her!
Annonsér her!

Mange slutter i jobben fordi de ikke får faglig og personlig utvikling

I dag skifter vi jobber raskere enn før og dette setter nye krav til ledelsen. Når vi gjør noen google søk for å finne årsak så er det en faktor som gjentar seg og det er: De fleste slutter i jobben f...
Personlig utvikling

På deg selv kjenner du ikke andre

Hvordan kan vi bli mer oppmerksomme på hvordan vi bruker egne reaksjoner og måter å være på når vi skal forstå andre mennesker? Med litt mindre projisering kan mange konflikter unngås. Projiserin...
Projisering brukes ofte som forsvarsmekanisme

Hva betyr det at jobbsøkeren passer?

Når arbeidsgiver velger blant kandidatene, og kandidatene velger blant jobbtilbudene, velger de begge noen de mener passer for seg, og som gir det de trenger eller ønsker seg. Men hva og hvem skal ...
Ansettelser

Ønsker du mer produktive medarbeidere?

Match deres arbeidsplaner med deres indre klokker. Det kan også forbedre helse, trivsel og levetid. Vil du at dine medarbeidere skal være mer produktive – og også gladere og friskere? Selvsagt gjør...
Produktivitet
Annonsér her!
Annonsér her!

Til topps med agile ledelsesfilosofi

Agile ledelse innebærer en ledelsesfilosofi som blant annet er preget av flat struktur, fokus på mennesker, høy tillit til medarbeiderne, økt involvering og rask tilpasningsevne. Enkelte bedrifter har...
Suksess med agile ledelsesfilosofi

Snakker du om deg selv på en engasjerende måte?

Står folk med ørene på stilk og årvåkne blikk når du forteller ting? Eller ser de på klokken mens de skjuler en gjesp? Her får du ekspertens beste tips til hvordan du skal få de rundt deg interessert ...
ikke vær redde for å snakke om seg selv.