Du kan i nyhetene hver dag lese dramatiske oversikter om at “Robotene Kommer”, 50% Av Alle Jobber Blir Automatisert Bort” og “Digitaliser Virksomheten Din I Dag”. Dessverre er det ikke like mange som rådgir deg på hvordan du faktisk kan begynne prosessen med å ta i bruk digitale verktøy for å jobbe mer effektivt, smartere og hvordan du kan forenkle prosesser. Dette kurset vil gi deg faglig kompetanse og praktisk utbytte i det å digitalisere prosessene rundt det å nå ut til dine kunder, hvordan du kan skape et godt og varig kundeforhold og hvordan du kan skape vekst i din bedrift ved hjelp av digitale verktøy.

Sideinnhold Læringsutbytte

I dette kurset vil du få innsikt i hva som skal til for at dere attraherer og konverterer flere kunder/ medlemmer online og hva du kan gjøre i dag for å starte med å digitalisere og automatisere prosesser, kundekommunikasjon, markedsføring og salg.

Målgruppe

Kurset passer godt for deg som har ansvar for å skape vekst i din bedrift og som ønsker å få en grundigere innføring i hvordan du kan gjøre dette ved bruk av digitale verktøy

  • Daglig leder
  • Ansvar for salg og markedsføring

Du vil få inngående forståelse for

  • Hvordan den digitale kundereisen ser ut, og viktige øyeblikk dine kunder tar sine beslutninger digitalt
  • Hvordan du kan engasjere dem i dialog ved hjelp av digitale verktøy
  • Hvordan du kan attrahere kunder til din virksomhet og konvertere leads til salg

Overblikk over kurset

Den digitale kundereisen

  • Hvor godt kjenner du dine egne kunder og hvordan ser den digitale kundereisen ut for deres kunder?
  • Her vil vi benytte deler av Google Sprint / design thinking metodikk og jobbe oss gjennom øyeblikk hvor kundene tar kjøpsbeslutninger om produkter og tjenester fra deres egen bransje.

Differensier deg fra andre i din bransje

  • Hvordan bygge en kjernehistorie knyttet til deres verdier, visjon og misjon som differensierer dere fra konkurrenter og som selger uten å virke selgende. Kunnskapsbasert markedsføring, gi verdi gratis og utdann din kunde.
  • Vi vil lage et kunnskapsbasert tilbud som appellerer til en bred målgruppe (både gratis og betalt).

Skap vekst i bedriften gjennom sosiale medier

  • Hvordan gi verdi i sosiale medier, bygge merkevare, engasjere dere i hva deres kunder gjør og selge deres produkter og tjenester samtidig.
  • Inbound marketing. Hva er det og hva bør dere gjøre? Hva kan dere få til med verktøy som for eksempel Hubspot og Leadpages.
  • Hvorfor og hvordan bør dere blogge? Tips for å skape en bloggartikkel som blir funnet av dine kunders beslutningstakere
  • Hvordan kan du lage et digitalt system for å tiltrekke deg og konvertere kunder?
  • Vi skaper et kart over hvordan du skal tiltrekke deg leads og konvertere dem til kunder online.

Kursform

Vi bygger kurset rundt praktiske eksempler og hva som er vist å fungere for andre og vil i dette kurset veksle mellom innsikt (maks 10 min), deretter går vi sammen i grupper for å diskutere problemstillinger og løsninger  og for hvert tema blir det en oppsummering i plenum for å sikre god læring på tvers.

Kurspris:

7.500,- per person for en dag. Dette inkluderer materialer fra kurset, verktøy og varm / kald drikke. Grupper over 3 får 30% rabatt.

Kursholder

Tonje Elisabeth Aarøe har jobbet som rådgiver i selskaper som Google, Microsoft og Hegnar og hatt eneansvar for å skape vekst for kundene av disse selskapene ved bruk av digitale plattformer.

Tonje Elisabeth hjelper bedrifter med forbedring av resultater ved bruk av praktiske verktøy. Selv har hun bodd og arbeidet i multikulturelle miljøer som for Orbitz Worldwide i Paris og Elizabeth Arden i Geneve, og har svært god praktisk og teoretisk kompetanse på de utfordringene en virksomhet møter i en stadig mer globalisert verden hvor digitalisering av arbeidsprosesser står sentralt og hvordan du kan sørge for at de ansatte trives i en tid med endring, disrupsjon og automatisering av arbeidsoppgaver.

Tonje Elisabeth har blant annet snakket om Ledelse i Den 4de Industrielle Revolusjonen på Tekna’s Digitale Lederkonferanse.  

Omtale

“Vi opplevde at Tonje leverte godt på oppdraget. Hun var genuint opptatt av at hver enkelt skulle lykkes, og viste stort personlig engasjement for oppgaven. Det er alltid en utfordring å gi dataopplæring til ansatte med ulike forkunnskaper, og Tonje balanserte opplæringen på en svært god måte slik at alle fikk godt utbytte av kurset. Vi kan gi våre beste anbefalinger av Growthitude v/Tonje Elisabeth Aarøe!”

Thomas M. Johanson, Daglig Leder Humanistskolen