Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
Birkeland Trykkeri AS bilde til artikkel i LederNytt_300x225
404

Sørlandstrykkeri er kjerringa mot strømmen

øker omsetningen i nedgangstider

Erfaringsmessig øker vi omsetningen i nedgangstider, blant annet fordi vi er konkurransedyktige på pris, holder høy kvalitet og har kort leveringstid. I tillegg er bedriften svært miljøbevisst.

Det forteller markedssjef Andreas Emil Hansen ved sørlandstrykkeriet Birkeland Trykkeri AS i Aust-Agder. Trykkeriet har opplevd en enorm vekst, fra å være Sørlandets minste til nå å være Sørlandets største, med 25 ansatte. Det er en aktiv bedrift som stadig utvider virksomheten, både hva bygg og maskinpark angår. Det er flere grunner til denne suksessen.

Konkurransedyktig på pris
 
- Vi er svært konkurransedyktig på pris for alle trykksaker, så som kontortrykksaker, visittkort og andre kort, menyer, foldere, brosjyrer, årsrapporter, kart, bøker med mer.
Det koster ingenting å få tilbud, men det kan være dyrt å la være. Vi framstiller produkter med meget høy kvalitet og vi kjører tre skift nettopp for å unngå at kort leveringstid skal gå ut over kvaliteten
 
Markedsføring og salg er selvfølgelig et satsningsområde som vi bruker mye penger på. For tiden har vi gående en kampanje for rollups. Dette er 2 meter høye plakater som enkelt rulles opp i et stativ. Det følger med solid bæreveske som beskytter stativet under transport. Dette er en glimrende mulighet til å vise fram og forsterke sitt budskap på messer, foredrag, inngangsparti, møtelokaler eller tilsvarende. Vi tilbyr nå en rollup med bæreveske for kun kr 2.850,- eks. mva. Vi leverer i tillegg spotbelysning som enkelt festes på toppen av stativet for kr 750.- eks. mva og det er god respons på kampanjen, forteller Andreas Emil fornøyd, og legger til at Birkeland Trykkeri også kan være behjelpelige med grafisk oppsett.
 
Miljøbevisst
 
- Vi er sertifisert som Miljøfyrtårn-bedrift, kjøper strøm med opprinnelsesgaranti og regner med å få FSC-sertifisering i løpet av høsten 2009. Vi vet godt at kundene våre er stadig mer opptatt av miljø, sier Andreas Emil, som tror at det er viktig å gå foran med et godt eksempel. Dette kan være et konkurransefortrinn når den bevisste kunden skal gjøre sine valg av leverandører.
 
Økende etterspørsel
 
- Erfaringsmessig øker vi omsetningen i nedgangstider. Dette henger ikke bare sammen med at vi er konkurransedyktige på pris, kvalitet og leveringstid, men også at vi er gode på kundeoppfølging. Personlig råd og veiledning, og en tett oppfølging, sikrer et resultat som kunden ønsker. Mange av våre kunder er prisbevisste og ute etter å redusere utgiftene sine på trykksaker mest mulig, noe vi selvfølgelig forstår fullt ut, sier Andreas Emil. For å kunne gi dem et best mulig tilbud er vi opptatt av å ha optimalt utstyr, hvor kvalitet og effektivitet er i fokus. Vi velger derfor å investere i det beste som er å få på markedet, slik at våre dyktige medarbeidere kan yte optimalt. Vi har blant annet landets eneste digitale offsetmaskin som i én og samme gjennomkjøring trykker og legger vannbasert maskinlakk som avsluttende finish, hvis det er ønskelig for kunden. Det sparer tid og penger og det kommer kundene til gode.
 
Blant våre 3.500 fornøyde kunder kan nevnes Agder Energi AS, LOS AS, Kristiansand Dyrepark AS, Rikshospitalet-Radiumhospitalet HF, YX Energi med stasjoner over hele landet, Shell/7-Eleven med stasjoner over hele landet, GRID Arendal, Boen Bruk AS, NCH Norge AS, UECC og Norpost AS med fler.
 
- Visjonen vår er å gjøre kundene himla fornøyde, en utfordring som trigger oss til å yte det lille ekstra og som viser at vi akter å holde det vi lover. Fornøyde kunder kommer alltid tilbake, og det er vel essensen av salg; å få kunden til å komme tilbake etter mer, sier Andreas Emil Hansen.
 

Motta nyhetsbrev

Meld deg på nyhetsbrev!

Å bygge tillit som leder – koronatider eller ikke

Tillit er grunnleggende i enhver bærekraftig relasjon. Også mellom ledere og medarbeidere. Tillit har i det aller siste fått mye oppmerksomhet, og det sies at tillit er vanskelig å bygge opp, men lett...

Styrken i positiv kommunikasjon

Det er viktig å både tenke positivt, og samtidig utnytte kraften i positiv kommunikasjon. Gjør det til en vane å kommunisere positivt. Ved å snakke om dine ambisjoner, mål og drømmer, gjør du deg selv...
Annonsér her!
Annonsér her!

Ledelse i Koronaens tid

Landet står oppe i en ekstraordinær situasjon. Handlinger fra politisk ledelse har som mål å få nordmenn til å minimere de negative konsekvensene av smitteutbredelsen. Hvordan kan disse handlingene se...

Begeistringsledelse i koronaens tid

Boken «Kjærlighet i koleraens tid» av Gabriel García Márquez er svært rik på sanser og følelser. Dramatisk er det også i norsk arbeidsliv akkurat nå. Selv om det er tusentalls permitterte, ser det lik...

COVID-19 byr også på positive muligheter

Mediabildet er for tiden preget av skumle overskrifter og dystre nyheter. Den siste tiden har vært vanskelig for de fleste av oss. For mange har livet fått en brå vending. Bedrifter og mennesker har m...

Destruktiv ledelse – dessverre like aktuelt i koronatider som ellers

Du har sikkert møtt en eller flere selv. Den destruktive lederen. Han eller hun som først og fremst er opptatt av seg selv og sin egen karriere. Destruktiv ledelse og destruktive ledere har vært aktue...
Annonsér her!
Annonsér her!

Digitale Team

Digital leder, digitalt teammedlem? En helt eller delvis ny situasjon for deg? Her er noen tips i disse hjemmekontortider for å legge forholdene til rette slik at overgang til fjernarbeid blir så smid...
Les mer

Slik kan lederteam lære av akutt-team

Akuttmedisinske team kan ikke mislykkes, for når de går til aksjon står det om liv. Lederteam eller prosjektteam med viktige oppgaver har heller ikke rom for å mislykkes. Akutt-team trener kontinuerli...

Forbrukertrendene som kan sende merkevaren din utenfor stupet

Bedrifter og merkevarer står i dag ovenfor større trusler – og muligheter – enn noen gang før. Stikkordet er digitalisering, og resultatet er forbrukertrender som kan bety vinn eller forsvinn for enhv...

Rock frem medarbeiderne med bevisst kommunikasjon

Hvordan kan du som leder løfte frem, eller «rocke» frem, medarbeiderne dine gjennom bevisst kommunikasjon ved å fokusere på blant annet tilstedeværelse, tillit og kroppsspråk? LederNytt har bedt Synne...
Les mer
Annonsér her!
Annonsér her!

Gode beslutninger i toppledelsen – vanskeligere enn noen gang?

Tiden vi er inne i – de voldsomme endringene, usikkerheten om fremtiden og det at vi nå må jobbe spredt for alle vinder – gjør det vanskeligere enn noen gang før å ta robuste topplederbeslutninger. I ...
Les mer

Koronaledelse – same same, but different?

God og effektiv ledelse er med på å sikre initiativ, kreativitet, eierforhold til arbeidsoppgavene, ansvarsfølelse og dermed en kollektiv forpliktelse. Jeg vil påpeke følgende: God og effektiv ledelse...
Les mer