Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
Roy Moss
404

Roy Moss

Tørr å tenke nytt og stort!

Nadir Nalbant lykkes som leder

Mobilselskapet Hello AS har de senere årene gjort en formidabel suksess i mobilmarkedet og ifølge gründer og daglig leder Nadir Nalbant er det flere grunner til suksessen og her er hans oppskrift for å lykkes som leder. 

Nadir_Nalbant_Hello_450x300.jpeg

Hva er suksess for deg som leder?

Suksess for meg som leder er de små bekreftelsene vi får underveis som viser at vi beveger oss i riktig retning når vi gjør det vi tror på. Hello er et vekstselskap og en utfordrer i et marked som er sterkt dominert av Telenor. For oss er det suksess for hver kunde vi vinner fra våre konkurrenter.  Hver kunde som bytter til Hello bidrar til vår videre vekst og suksess. Hello har derfor blitt gasellebedrift tre år på rad!

Hva er hemmeligheten bak suksessen?

-Være tro mot visjonen

-Gjennomføre strategien

-Gi kundene mer enn de forventer

Hva er dine fem beste råd til ledere som ønsker å oppnå suksess?

-Ha mot til tørre å tenke nytt og stort – vær visjonær!

-Fjern reservebenken fra laget – ansett kun sultne spillere som vil og kan bli best, etabler et ”Winning team”!

-Inspirerte ansatte vil kunne begeistre kundene – vær en inspirator for dine ansatte.

-Hardt arbeid, hardt arbeid, hardt arbeid - still store krav til deg selv og til alle rundt deg.

-Den personen som prøver å gjøre alt oppnår ingenting. Fokusere. Fokusere. Fokusere.

Hvordan er dagen din før frokost? Forbereder du arbeidsoppgaver?

Jeg er alltid godt forberedt, og som regel ferdig med forberedelsene dagen før.  Starter dagen med en god frokost med barna før de går til skolen/barnehagen.  

Hva er din største kilde for læring?

Jeg er alltid nysgjerrig.  Er stadig på jakt etter ny kunnskap, gjerne ved å prøve noe nytt.  I dagens samfunn går man fort ”ut på dato” om man ikke tør å tenke nytt hver dag.

Les også om suksessoppskriften til Anita Krohn Traaseth

Omsetning:

2011: 119.863.000

2010: 90. 637.000

2009: 74.425.000

Ansatte: 18

Hello er en norsk telecom-leverandør for bedriftsmarkedet og har en bred produktportefølje, og tilbyr mobil, mobilt bredbånd, fasttelefoni, bredbånd, Exchange, sentralbord og nettsentriske løsninger. Hello har kontorer i Oslo og Ålesund.

 

Motta nyhetsbrev

Meld deg på nyhetsbrev!

Digitalisering – slik motiverer du dine ansatte

Siden samfunnet er i konstant endring og blir stadig mer robotisert og automatisert, kreves det mye for å klare å følge med og omstille seg hurtig nok. Digitalisering handler også om mennesker, og med...

Baksnakking – en kilde til dårlig arbeidsmiljø

En dansk undersøkelse (se faktaboks) viser at 47 prosent av de ansatte hadde opplevd baksnakking. En tilsvarende engelsk undersøkelse viser at to av tre ansatte baksnakker hverandre på jobb. LederNytt...
Annonsér her!
Annonsér her!

En engasjerende filantropisk CSR-strategi er mer enn avlat og gaver

Bedrifter synes å uttrykke sitt filantropiske engasjement på svært ulike måter. De fleste gir gaver og sponsorstøtte av ulik størrelsesorden til lokale organisasjoner eller til større filantropiske kj...

Hva strever ledere med i hverdagen? Situasjon: «Uklar retning»

Dette er foreløpig den femte og siste artikkelen fra pågående studie av norske lederes hverdagsstrev.

Brainstorming – når du ønsker færre og dårligere ideer

Brainstorming er et av de klassiske verktøyene som brukes for å få nye ideer. Konseptet har vært svært fremtredende helt siden det ble lansert på 40 – tallet, men er det så effektivt som tilhengerne s...

Walk the talk – ikke kom med tomme ord

Er du en leder som gjør det du sier du skal gjøre og holder det du lover? Det hjelper lite å ha gode verdier, hvis de ikke etterleves av deg som leder eller de som jobber i bedriften. Kultur- og ko...
Annonsér her!
Annonsér her!

Når ting først slutter å fungere innen retail - så går det fort veldig galt.

Når et selskap leverer negative resultater over tid, eller hvis gjelden blir vanskelig å betjene, er det ofte to alternativer: konkurs eller snuoperasjon. Kjersti Hobøl fikk jobben med å redde Princes...

Sensitive medarbeidere kan utgjøre en stor kreativ og analytisk ressurs

Det er ikke alltid at sensitive medarbeidernes egenskaper verdsettes og anerkjennes i et miljø med altfor høyt tempo og lite fokus på medmenneskelige verdier, helse og livskvalitet. Psykolog Trond ...

Kraften i emosjoner

Forskning viser at ledere som dyrker frem takknemlighet, medfølelse og stolthet hos sine medarbeidere, vil se økt produktivitet og velvære hos sine medarbeidere. Dessuten tilrettelegger de for et mer ...

Prestasjonskulturen avgjør bedriftens fremtid

For at en virksomhet skal kunne levere gode resultater er den nødt til å bestå av en stødig prestasjonskultur. Det er lederens ansvar å forme denne kulturen i riktig retning – ved å få med seg de rett...
Annonsér her!
Annonsér her!

Hva strever ledere med i hverdagen? Situasjon: «Ensomhet»

Dette er den fjerde artikkelen fra pågående studie av norske lederes hverdagsstrev. Studien er basert på fortrolige samtaler med ledere på ulike nivåer i 43 ulike virksomheter (49% offentlig og 51% pr...

Fra kraftløs til ressurssterk – når som helst

Se for deg følgende situasjon: Hodet og viljestyrken sier at du må være effektiv, produktiv og få ting gjort. Men følelsene saboterer alle gode forsetter – du føler deg frustrert, kraftløs og mismodig...