Hold blikket på kunden når du jobber mot målet
Det er fort gjort å gå seg vill når man jobber med digitaliseringsprosesser og samtidig skal ha kunden i sentrum. Men glemmer du kunden, kan du glemme målet!
Christine Lundberg Larsen, mangeårig toppleder innen finans, økonomi og IT, forklarer at den digitale transformasjonen handler om mye mer enn det å bare bytte ut fysiske papirer.
– Det påvirker alle prosesser og aspekter, hvordan vi er organisert, hvordan vi jobber og hvordan vi samhandler med kundene. Med digital transformasjon mener vi at informasjonsteknologi har gått fra å være noe separat, et støtteverktøy i virksomheten, til å være en del av dens DNA. Og full effekt får man først når alt er digitalisert og henger sammen i en flyt, i en felles plattform – da kan vi snakke om å være digitalt transformert.
kanskje viktigste innovasjonsressursen vi har i virksomheter, er medarbeiderne som har daglig dialog med kunden – en ressurs som blir altfor lite brukt.
Allerede abonnement? Logg inn:
Lese mer? Velg et abonnement som passer deg
MÅNEDSABONNEMENT - LEDERNYTT
Kr 199,- pr. mnd