Ledelse
Syv grunnleggende lederkvaliteter som gjør deg produktiv
Ledelse er en ferdighet som kan utvikles med tiden. Hvis du jobber med å utvikle sterke og gode lede...
Les mer....
Ledelse
Teknologiske omveltninger vil gi helt nye og spennende jobber
Verden er full av mennesker som hater jobben sin. Derfor er det godt å vite at de raske teknologiske...
Les mer....
Ledelse
Gjør dagens usikkerhet om til morgendagens mulighet
Når en lavkonjunktur er på vei, vil mange føle at innovasjonen avtar. Men historien viser at nedgang...
Les mer....
Ledelse
Slik skaper du en konkret kultur som betyr noe
Når vi snakker om «kultur» – vet vi egentlig hva det betyr for oss? Hvordan kan vi sette ord på hva ...
Les mer....
Ledelse
La teamet ditt vokse ved å gi dem utfordringer
Når du ser en ansatt sliter med en oppgave du lett kan gjøre selv, er det naturlig å gå inn og hjelp...
Ledelse
Hvordan finne ut om en medarbeider trives på jobb?
En feil ledere ofte gjør er å anta at fordi en medarbeider ikke klager, så trives de på jobben. Iføl...
Les mer
Ledelse
Alle ønsker å føle mestring gjennom å lykkes i sin jobb og prestere bedre
Gode prestasjoner blant medarbeidere er avgjørende for bedriftens suksess. Men hvordan kan man skape...
Les mer....
Ledelse
Å være en generøs leder kan gjøre deg til en god leder
Når vi tenker på generøsitet, går våre tanker automatisk til penger eller veldedighet. I sammenheng ...
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 3, Rekrutteringsveileder fra A-Å (Temaserie)
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 3, +PLUSS Artikler
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 3, Rekrutteringsveileder fra A-Å (Temaserie)
PRE-BOARDING - avtaler om veien videre etter signering
Rekrutteringsveileder del 7
Når du nå har fått et ja fra den valgte kandidaten, fått laget en god arbeidskontrakt og skal få den...
Ledelse
Det er viktigere enn noensinne å ha en Plan B for alle tenkelige situasjoner
LederNytt har snakket med Andreas Ekström, som utfordrer tankesettene som begrenser oss i hverdagen,...
Les mer
Ledelse
Slik lykkes du med salg
«Hvordan lykkes med salg» er nok et av de temaene det er skrevet flest bøker om i verden. Etablerte ...
Les mer....
Rekrutteringsveileder, Del 7, Rekrutteringsveileder fra A-Å (Temaserie)
Rekrutteringsveileder, Del 7, +PLUSS Artikler
Rekrutteringsveileder, Del 7, Rekrutteringsveileder fra A-Å (Temaserie)
Om arbeidsavtale ikke oppfyller minimumskravene i loven, blir ikke arbeidsavtalen eller arbeidsforholdet ugyldig, men som arbeidsgiver vil dette kunne ramme deg på flere måter
Rekrutteringsveileder del 7
Det er lovpålagte krav til når arbeidsavtalen skal foreligge og til innholdet i arbeidsavtalen. Diss...
Ledelse
Hvordan motivere medarbeiderne dine – og deg selv
Høsten er her, og med mørkere dager blir som regel både humør og motivasjon påvirket. Hvordan motive...
Les mer....
Ledelse
De som har det bra på jobb, gjør det bra på jobb
Det å miste teamfølelsen kan ha en rekke negative konsekvenser på det personlige plan, som lavere tr...
Les mer
Ledelse
Dagens ansatte krever en arbeidsplass som gir tilbakemelding, støtte og faglig utvikling
Med et empatisk og omsorgsfullt lederskap vil du kunne inspirere andre til å følge din visjon. Empa...
Les mer....
Ledelse
Få mer ut av arbeidsdagen med denne enkle teknikken oppkalt etter en tomat
Er du en av dem som synes du somler bort dagen? Du føler at alt tar lengre tid enn du tror, og du sk...
Les mer
Kommunikasjon
Står folk med ørene på stilk og årvåkne blikk når du forteller ting - eller ser de på klokken mens de skjuler en gjesp?
Her får du ekspertens beste tips til hvordan du skal få de rundt deg interessert i det du har å si....
Les mer
Ledelse
Når endringsplanen treffer motstandsveggen
Se for deg dette: Ledelsen har laget en endringsplan de er stolte av og som de mener kommer til å gi...
Les mer....
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 3, Bli en fremragende leder (Temaserie)
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 3, +PLUSS Artikler, Bli en fremragende leder (Temaserie)
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 3, Bli en fremragende leder (Temaserie)
Ikke bråk med kroppsspråket ditt – jobb med helhetlig kommunikasjon
Bli en fremragende leder - del 3
Kommunikasjon er både verbal og non-verbal, men av og til kan det du sier være i kontrast til kropps...
Les mer
Forbedre kundetilfredsheten med en inkluderende markedsføringspraksis
Yngre generasjoner er mye mer varierte enn sine mer erfarne kolleger, og deres kjøpekraft forventes ...
Tema, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 3, Bli en fremragende leder (Temaserie)
Tema, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 3, +PLUSS Artikler, Bli en fremragende leder (Temaserie)
Tema, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 3, Bli en fremragende leder (Temaserie)
Gå fra å høre til virkelig å lytte – her får du oppskriften
Bli en fremragende leder - del 3
«Joda, jeg hører jo hva du sier». Men lytter du på best mulig måte, slik at du oppnår alle fordelene...
Les mer
Ledelse
4 typer teamkonflikter – og hvordan du løser hver og én
Konflikter på arbeidsplassen oppstår fordi teammedlemmer ikke alltid er enige eller vet hvordan de s...
Jobb, karriere & Ledelse
En smart leder tar den nødvendige samtalen – før problemene blir for store
Å håndtere vanskelige samtaler er et lederansvar. Likevel er det mange som både gruer seg og sliter ...
Ledelse
Godt lederskap starter med å forstå menneskelig atferd
Anvendt atferdsvitenskap handler om å oversette forskning om atferd og ta den i bruk i det virkelige...
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 3, Bli en fremragende leder (Temaserie)
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 3, +PLUSS Artikler, Bli en fremragende leder (Temaserie)
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 3, Bli en fremragende leder (Temaserie)
Kunsten å holde troverdige taler
Bli en fremragende leder - del 3
Blir du nervøs og usikker når du skal holde tale? Ingen grunn til bekymring. En elegant og perfekt t...
Les mer...
Ledelse
Slik lager du team som funker – før arbeidet starter
Når du skal lage et team, enten for et prosjekt eller mer langsiktig, er det ikke bare å sette noen ...
Les mer....
Ledelse
For å oppnå suksess raskere, må vi mislykkes raskere
Jonas Ridderstråle hevder at når utviklingen tar kvantesprang, så vil de færreste organisasjoner og ...
Les mer....
Ledelse
Alt handler om å lede mennesker og å være flink til å håndtere folk
Vi har i lang periode vært godværsledere. Vi har kunnet feiret suksesser og klappet hverandre på sku...
Les mer....
Ledelse
De beste jobbene der folk uttrykker at de trives veldig godt, er jobber som har mye autonomi og selvstyre
Det finnes mange årsaker til å øke bevisstheten rundt grunnleggende menneskelige behov og motivasjon...
More...
Ledelse
Det er greit å gjøre feil, men gjør det riktig!
Det er helt i orden å feile – eksperimentering og risikotaking er tross alt avgjørende for virksomhe...
More...
Ledelse
Finn gleden i arbeidshverdagen – skap ekstraordinære resultater
En grunnleggende forutsetning for å skape en meningsfylt hverdag er at man er oppmerksom på at alter...
Les mer
Lederblogg
Unngå fiasko: Fem råd for å lykkes med implementering
Ifølge NHO øker pessimismen nå blant mange bedrifter. I tøffe økonomiske tider vil mange søke etter ...
Ledelse
For å lykkes med endringsprosesser er det viktig at lederen ikke bare overkjører medarbeiderne
For mange kan endring sammenlignes med risikosport, og som en følge av det, dukker det ofte opp mots...
Les mer
Kommunikasjon
Organisasjoner som ikke tilpasser seg en verden i endring og skiftende økonomiske forhold, vil dø ut
Endringsledelse og utfordringer
Endringen er en vanlig del av livet. I den moderne verden er endringsledelse-prosessen, inkludert de...
Les mer....
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder (Temaserie)
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, +PLUSS Artikler, Bli en fremragende leder (Temaserie)
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder (Temaserie)
Våg å være personlig og vise hvem du er!
Bli en fremragende leder - del 4
Tror du ledertittelen gir deg troverdighet? Sånn er det ikke lenger. Som leder må du forstå hvordan ...
Kommunikasjon
Gi medarbeiderne dine jevnlige tilbakemeldinger
Når jevnlige tilbakemeldinger – både positive og negative – blir til etablerte prosedyrer i virksomh...
Les mer....
Metoder som sikrer ekstraordinære kundeopplevelser
For å tiltrekke deg nye kunder, og beholde de du allerede har, må du kjenne til kundens ønsker og de...
Rekrutteringsveileder, Rekrutteringsveileder fra A-Å (Temaserie)
Rekrutteringsveileder, +PLUSS Artikler
Rekrutteringsveileder, Rekrutteringsveileder fra A-Å (Temaserie)
Bruk av caser i ansettelsesprosesser
Rekrutteringsveileder del 7
Som vi har beskrevet i denne rekrutteringsveilederen, så er det mange ulike verktøy og metoder en ka...
Jobb, karriere & Ledelse
Hemmeligheten bak produktivitet
Hvis du skal være deg selv på ditt beste, krever det at du er ærlig med deg selv om hvilke områder s...
Les mer....
Ledelse
Nedbemanningsprosesser – en stor belastning for de ansatte
Når en bedrift må gjennom en nødvendig nedbemanningsprosess, er det mange spørsmål som melder seg. H...
Les mer