– En vanlig tilbakemelding fra bedrifter som har byttet til Tripletex, er at de opplever det som enkelt å komme i gang uten å måtte bruke tid og penger på konsulenthjelp. I tillegg gir det å samle alt på ett sted økt effektivitet i arbeidshverdagen, sier Hege Oustad.
Hun er daglig leder i Tripletex. Siden oppstarten i 2002, har Tripletex hatt en enorm vekst, og ble i år gasellebedrift for tiende gang. Det er åpenbart at Tripletex ikke bare har rigget seg selv, men også mange andre bedrifter, for vekst. Hele 35 prosent av årets gasellbedrifter bruker Tripletex som sitt regnskapsprogram.
Et system bedrifter kan vokse med
Helheten og automatiseringen du får med Tripletex gir en kostnadsbesparelse for mange, i tillegg til at sanntidsdata og live status på regnskapet gir bedre samarbeid internt og med regnskapsfører.
– Det gir trygghet til kundene at vi har ny teknologi, nok utviklere, ligger i forkant når det gjelder bruken av AI – og ikke minst er ytelsen viktig, at systemet er raskt og oppe til enhver tid, forteller Hege.
Tripletex er et regnskapsprogram som bedrifter og ledere kan vokse med, og som gir både høy brukervennlighet og kvalitet.
– Kundene vil gjerne ha en løsning som gir mulighet for mye automatisering. Det sparer både tid og gir mindre risiko for feil, sier Hege.
– Med sanntidsdata får du innsikt i bedriftens tilstand, utfordringer, og hva som skaper vekst. Det blir tydelig hva som er lønnsomme prosjekter. I tillegg er det mulig å styre hvem som får tilgang til ulike funksjoner, noe som gir god kontroll. Du kan for eksempel samarbeide med regnskapsføreren din inne i systemet, noe som ofte forbedrer kommunikasjonen.
7 tips til deg som skal bytte regnskapsprogram
Solveig Bjelke har regnskapsfaglig bakgrunn og jobber med kundeopplevelsen i Tripletex. Hennes syv tips til bedrifter som skal bytte regnskapsprogram, er:
1 Kartlegg behovene i bedriften, og finn et fleksibelt system som dere kan skalere med. Solveig trekker frem viktigheten av å få god opplæring og sette seg godt inn i regnskapsprogrammet man velger, for å få en best mulig brukeropplevelse.
– Systemet bør ha god hjelpedokumentasjon. Vi har en AI-assistent integrert i Tripletex, slik at kundene får rask tilgang til support 24 timer i døgnet. Vi tilbyr også webinarer og kurs til både nye og eksisterende kunder.
2 Samle funksjoner som lønn, timeføring, faktura og prosjekt i samme system. Det effektiviserer driften og gir et løpende oppdatert regnskap, som gir god kontroll over økonomien i bedriften.
3 Få årsoppgjøret inn i regnskapsprogrammet ditt. Fra inntektsåret 2023 ble det lovkrav for bedrifter å levere skattemeldingen fra et årsoppgjør- eller regnskapsprogram, og for Tripletex har det vært en selvfølge å ha en brukervennlig løsning for dette.
– Nå trenger du ikke logge inn i flere separate systemer, noe som er en stor lettelse for de som bruker Tripletex til å gjøre årsoppgjør. Systemet henter automatisk tall fra regnskapet og utfører flere beregninger for deg. Det gir deg en unik kontroll og oversikt.
4 Se etter et regnskapsprogram med høy grad av automatisering. Et eksempel på automatikk i Tripletex er bilagsautomatisering, der repeterende fakturaer og bilag bokføres automatisk. Ikke bare er det tidsbesparende, det reduserer manuelle oppgaver og reduserer risiko for feil.
5 Systemet må være oppdatert på nye lover og regler, slik at bedriften overholder regler og rutiner for offentlig rapportering.
– Vi har et tett samarbeid med Skatteetaten for å sørge for at vi blant annet alltid har oppdaterte satser, som for eksempel nye satser på diett og kilometergodtgjørelse.
6 Legg til rette for et godt samarbeid med regnskapsfører.
– Mange kunder er veldig fornøyde med hvordan Tripletex legger til rette for et smidig samarbeid med regnskapsfører. Ved å sette opp rollefordeling er det enkelt å ha kontroll over regnskapet og økonomien, selv om regnskapsføreren gjør det meste.
7 Se etter muligheter for integrasjoner med andre systemer bedriften har behov for.
– Du kan for eksempel koble banken din til Tripletex. Bankintegrasjonen gjør at du kan betale fakturaer direkte fra systemet, og regnskapet oppdateres av seg selv. I tillegg kan du se oppdatert saldo uten å logge inn i nettbanken.
– Det vil effektivisere hverdagen for mange, slik at dere kan bruke mer av tiden på kjernevirksomheten til bedriften, avslutter Solveig.