Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward

8 tegn på at du bør bytte jobb

Du har maksimert potensialet på din nåværende arbeidsplass, og det blir tøffere å stå opp om morgene...
Bytte jobb?

Umotivert ansatte kan være skadelig for bedriften - så se opp for disse 7 faresignalene

Det er ingen hemmelighet at motiverte ansatte løfter en bedrift, og selskaper investerer mye tid, kr...
Motivasjon og engasjement

Jobb, karriere & Ledelse

Øk salgsselvtilliten med seks effektive tips

Øk salgsselvtilliten med seks effektive tips

Betydningen av selvtillit i salg kan ikke undervurderes. Du kan vite alt om produktet ditt og ha bet...
Les mer....

Jobb, karriere & Ledelse

Slik jobber du mer positiv og effektiv

Slik jobber du mer positiv og effektiv

Arbeidsplasser som bruker resultatene fra forskning i positiv psykologi har høyere produktivitet, la...
Positiv psykologi
positiv jobb
Business Content Se alle

Styreportalen for verdiskapende styrearbeid

Styrearbeidet er et et felles ansvar for forretningskritiske prosesser og beslutninger. Det beste fo...

Les mer

Lei av dårlige salgspitcher? Skriv så det selger!

Praktiske verktøy og teknikker som gjør salgspitchene dine bedre.  

Les mer

Jobb, karriere & Ledelse

Ta smartere beslutninger med 10-10-10-regelen

Ta smartere beslutninger med 10-10-10-regelen

Det finnes mange rammeverk du kan bruke til å ta bedre beslutninger. Problemet er at de ikke nødvend...
Les mer....

Slik øker du fleksibiliteten uten å miste effektiviteten

Fleksibilitet har enorme fordeler for ansatte, som redusert utbrenthet og større arbeidsglede. Imidl...
Les mer

Finn tid til kollegene dine selv om du er opptatt

Selv om produktivitet er viktig, er balansen mellom fullføring av oppgaver og det å ta seg tid til k...
Les mer....
1 Se alle
/PREFIX POSTFIX='
' ]]}
Profesjonalitet kombinert med empati er alltid vår tilnærming i omstillingsprossesser. Sponset

Med kompetanse i hodet og varme i hjertet

I tider med omstillingsprosesser er arbeidsretten av avgjørende betydning. Men de virkelig vellykked...

Les mer

Lær deg takknemlighetens kunst – selv når livet butter

Du har sikkert hørt at det er viktig å være takknemlig og at det kan gjøre deg mer optimistisk? Kans...
Les mer

Hva skal til for å overbevise seniorene?

Til tross for at statistikken viser at halvparten av 50-åringer som er i arbeid, trekker seg ut av a...

Timeregistrering fører til stress og mistro  

Føring av timer er vanlig blant halvparten av norske arbeidstakere. For mange av dem er dette en kil...

Jobb, karriere & Ledelse

Bygg bro over gapet mellom Generasjon Z og ledere

Det er et generasjonsskille på arbeidsplassen, fordi en del ledere fra eldre generasjoner opplever u...
Les mer....
Jobb, karriere & Ledelse

Forbedre kundetilfredsheten med en inkluderende markedsføringspraksis

Yngre generasjoner er mye mer varierte enn sine mer erfarne kolleger, og deres kjøpekraft forventes ...
Lederjobb Se alle

Jobb, karriere & Ledelse

Kjøreregler for en vellykket sommerfest

Det er verdifullt med sommerfester og andre sosiale arrangementer med jobben for å gi de ansatte mul...

Jobb, karriere & Ledelse

Vet du hvordan du skaper en trygg arbeidsplass for skeive ansatte?

Ida (de/dem) og Miriam (hun/henne) mener det er på tide å ta mental helse og minoritetsstress inn i ...
Jobb, karriere & Ledelse

Ti spørsmål til ledere som vurderer en hybrid arbeidsplass

Hybride og eksterne arbeidsplasser er kommet for å bli. Men passer det egentlig for din bedrift? Og ...
Les mer....

Jobb, karriere & Ledelse

Fem bærekraftige måter å håndtere en oppsigelse på

Når en ansatt kunngjør sin oppsigelse, kan det føles som et angrep, og det er fort gjort at lederen ...
Les mer....

Tema: Rekrutteringsveileder


Onboarding eller innfasing av nytilsatte ledere

I denne artikkelen vil jeg ta for meg hva som skiller onboarding/innfasing av medarbeidere og ledere...

Les mer
Fagområder, Jobb, karriere & Ledelse

Lær deg å stole på intuisjonen din – med syv enkle trinn

Instinkter eller intuisjon – den følelsen du har i magen som presser deg mot eller bort fra noe. Kje...
Les mer
Jobb, karriere & Ledelse

Slik kan du koble av autopiloten – og få gjort mer

Gjennom fokustrening og selvinnsikt kan du koble av autopiloten og slutte å gjøre flere ting på en g...
Les mer

Jobb, karriere & Ledelse

Teambygging er ikke alltid teambygging

Det finnes en lang rekke kommersielle arrangører på markedet som tilbyr teambygging. Mange hevder at...
les mer
Jobb, karriere & Ledelse

Tid er penger - skape en rågod møtekultur!

Mange ledere og ansatte føler at de bruker altfor mye tid på møter. Og vi har alle vært med på møter...
Les mer....

Jobb, karriere & Ledelse

Seks forretningstriggere som kan ødelegge – eller forbedre – virksomheten din

Perioden fra du kommer opp med et gjennombruddskonsept til noen andre kommer opp med et bedre, dreie...
Les mer....

Jobb, karriere & Ledelse

6 tips for å effektivisere ansettelsesprosessen

6 tips for å effektivisere ansettelsesprosessen

Sliter du med å finne de rette kandidatene til teamet ditt? For å finne og ansette de aller beste ka...
Les mer....

Strategier som kan bidra til å bygge kultur for psykisk trygghet

Å skape en kultur for psykologisk trygghet på arbeidsplassen er viktig for å fremme åpenhet, tillit ...

Å ta en velinformert beslutning kan hjelpe deg med å bli mer produktiv på arbeidsplassen

Velinformert beslutning kan spare tid og gjør at du utnytter ressursene dine bedre. Her er 15 måter ...

Hvordan kan negative følelser bidra til innovasjon?

Entusiasme, glede og «passion» beskrives ofte som viktige ingredienser i innovasjonsprosesser. Når v...

Less is more – slik blir du mer effektiv ved å gjøre mindre

Du kjenner sikkert følelsen – av at to do-listen er full av arbeidsoppgaver som burde vært gjort i g...
Slik kan du bli mer effektive på jobb

6 hemmeligheter som gjør travle mennesker mer effektive

Som leder er det ikke så uvanlig å ha mange baller i luften på en gang. Den store utfordringen med å...
Les mer....

Utvikle dine kreative tenkeferdigheter med 5 trinn

Mange arbeidsgivere verdsetter kreativitet. Å lære å bruke kreativ tenkning på jobb kan hjelpe deg m...

Ferskinger i arbeidslivet

Sommerjobb sesongen er rett rundt hjørnet og mange har en ungdom i huset som skal prøve seg i sin al...

Jobb, karriere & Ledelse

Arbeidsgivere bør ta mer økonomisk ansvar

Arbeidsgivere bør ta mer økonomisk ansvar

Den siste tiden kunne en undersøkelse fra SSB fortelle oss at folk med forbrukslån og kredittkortgje...

Seks trinn for å løse konflikter på arbeidsplassen

I kampens hete oppstår det ofte kaos. Da hjelper det å ha en plan du kan følge. Det finnes ingen løs...

Kreativitet og innovasjon – to av de mest forlokkende, forføreriske og omfavnede moteordene siden årtusenskiftet

Måten vi tenker om kreativitet og innovasjon på, styrer faktisk også hva vi gjør når vi ønsker å vir...

7 trinn til økt selvledelse for teamet ditt

Det har aldri vært så høye krav til selvledelse som nå med så mange på hjemmekontor. Her er syv trin...
Les mer

Anerkjennende ledelse

Mange slutter i jobbene sine på grunn av dårlig ledelse eller arbeidsmiljø, og det er ikke alltid li...
Løsningsfokusert ledelse

Fem strategier når du vil forhandle frem en hybrid arbeidsplan

Når du henvender deg til lederen din for å be om en hybrid arbeidsplan, kan du møte motstand. Det er...

En del bedrifter har liten respekt for grenser og kjører hardt for å nå målene sine

I dag er det mange ansatte som har problemer med krysspress mellom jobb og fritid, der jobben ofte s...
Organisasjonskultur

Ikke utsett til i morgen det du kan gjøre i dag

Du har helt sikkert utsatt oppgaver både én og flere ganger. De fleste av oss gjør det. Men hvorfor ...
Bli med å bygge fremtidens regionsmuseum

Hvordan unngå å være dum, ifølge en dumhetsforsker

David Dunning er berømt for å studere dumhet, men hans arbeid viser også måter vi alle kan bli smart...
Slik blir du smartere

Tren hjernen din til å være mer kreativ

Kreativitet er noe som må trenes opp og finpusses. Jo mer vi lærer om hvordan hjernen fungerer, dest...

Hva er det som gjør vaner så kraftfullt?

Vaner er ikke en bevisst adferd det er noe vi bare gjør. Det starter gjerne med en preferanse, trigg...
Vaner

Hvis du blir avbrutt 30 minutter om dagen, hver arbeidsdag, så tilsvarer dette tre arbeidsuker i året!

Av og til kan det være vanskelig å få jobben og hverdagen til å henge sammen, og mange havner i en s...
kontroll over tide og prioriteringer

Hvordan usikkerhet gir næring til innovasjon

Det kan hende at teknikken du tar i bruk for innovasjon, er den riktige teknikken. Men det hjelper i...
Les mer

Blir emosjonelle krav det nye tema innen ledelse?

Psykologisk trygghet har vært et hett tema innenfor ledelsesfaget de siste årene. Det er på ingen må...
Les mer

Kunnskap i små porsjoner passer til den digitale hjernen

Det sies at den digitale livsstilen har gjort vår uoppmerksomhet kortere enn hos en gullfisk. Selv o...
Fordelene med mikrolæring er mange


Jobb, karriere & Ledelse

En glad medarbeider er en god medarbeider

En glad medarbeider er en god medarbeider

Å opprettholde en arbeidsplass med fornøyde ansatte er ikke alltid like enkelt. Mange tror det holde...
Les mer....
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |