Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
Kommunikasjon

Hvis jeg sier dette – hvilken virkning vil det gi?

Som vi alle har hørt ørten ganger: Du kan ikke ikke kommunisere. Likevel er dette lett å glemme i en...
Les mer....
Kommunikasjon

Digitale verktøy er vel og bra, men menneskene er viktigst

Petter Vold og PwC Norge er svært fornøyde med hvordan de har håndtert koronakrisen. Dette understøt...
Les mer....

Kommunikasjon

Sliter du med negative tanker og problemer med å ta valg?

Da må du slutte å høre på «superegoet», tanken i hodet ditt som misliker endringer og som syns det e...
Les mer....
Kommunikasjon

Når lederen er konfliktsky – slik blir du tøffere

Å ta tak i en konflikt på jobb kan være ubehagelig for mange ledere. Noen kan til og med oppleve ful...
Les mer....

Bli bevisst dine forsvarsmekanismer – kommuniser bedre

Vi mennesker sammenligner oss hele tiden med omgivelsene, og ofte finner vi urettferdigheter, reelle...
Les mer....

Femtrinnsrakett for god kommunikasjon

God kommunikasjon kan bidra til at du får gjennomslag for nettopp ditt syn. Ved å kommunisere klarer...
Les mer....

Digital kommunikasjon ved hjemmekontor

Korona-pandemien har virkelig satt sitt spor og endret både hverdag og rutiner for mange i arbeidsli...
Les mer....

Kurs og kompetanse Se alle

Kommuniser deg til et bedre omdømme

Hvorfor er førsteinntrykk så viktig, og hvordan kan du kommunisere deg til et bedre omdømme? Omdømme...
Les mer

Ditt sosiale nettverk kan være avgjørende for din suksess

Networking er viktig for å skape større nettverk og flere muligheter. Her får du de beste tipsene fo...
Les mer

Samlivsbrudd kan være brutalt for arbeidsplassen

I underkant av 10 000 nordmenn skiller seg årlig, og regner vi med samlivsbrudd blant ugifte, kan vi...
Les mer...
Våre guider
Slik navigerer du

Trykk på det enkelt symbol for hurtigvisning. Trykk på boksen over symbolet for å gå til den enkelte guide.

Business Content

Her finner du nyttige artikler fra ulike bedrifter. Gjør ditt søk basert på temavalg. 

Lederjobb

Denne seksjonen er nå under lansering. Følg med det kommer mange spennende stillinger. 

Kurs og kompetanse

Denne seksjonen inneholder: Kurs, foredragsholdere, konferanser, og eventer. Se alle kurs her!

Konferansehotell

konferansehoteller med ulik fasiliteter som: møterom, konferansesal, spa, matkurs, selskapslokaler, julebord finner du her.


Er du en av dem som ofte tyr til e-post når du skal formidle en beskjed til dine medarbeidere?

Da kan du være ganske sikker på at det vil dukke opp en hel del misforståelser fra tid til annen. Ve...

Kommunikasjon som ikke holder mål, kan gjøre stor skade i bedriften

Har du noen gang vært borti at dårlig kommunikasjonsflyt skaper misforståelser og usikkerhet? Kommun...

Snakker du om deg selv på en engasjerende måte?

Står folk med ørene på stilk og årvåkne blikk når du forteller ting? Eller ser de på klokken mens de...
Kommunikasjon

Personeffekten er ett av dine viktigste ledelsesverktøy

Jackie er nødt til å formidle et viktig budskap. Hun er avhengig av å få tilslutning fra gruppen. Hu...
Kommunikasjon

Dårlig kommunikasjon er roten til mye vondt - hva skal til for at vi forstår hverandre bedre?

Mange misforståelser kunne vært unngått hvis vi var mer bevisst på hvordan vi kommuniserer. Hva skal...

Kommunikasjon

God tilbakemelding er en toveis dialog

Fokuser på dialog og samarbeid når du gir tilbakemeldinger. Det finnes gode muligheter for en leder ...

Lederjobb Se alle

Krevende medarbeidere kan ta mye tid

Mange ledere opplever det som ubehagelig å formidle kritikk eller snakke godt med krevende medarbeid...

Kunsten å takle vanskelige personer

Når noen leser denne overskriften og vil lese mer er det ofte to årsaker til det. At det finnes noen...

Syv vanlige reaksjoner på endring og hvordan man responderer på dem

Mennesker har mye følelser og antatte begrensninger rundt endring. En måte å løse dette på er å be f...

Kommunikasjon

Den vanskelige åpenheten

Som du muligens har registrert, så opererer mange bedrifter med såkalte verdier. En av de mest brukt...
Kommunikasjon

Baksnakking – en kilde til dårlig arbeidsmiljø

En dansk undersøkelse (se faktaboks) viser at 47 prosent av de ansatte hadde opplevd baksnakking. En...

Kommunikasjon

Respekt - verdien av å se en gang til

Respekt og tillit er to verdier som utgjør selve grunnlaget for god samhandling, både på arbeidsplas...

Kommunikasjon

Engasjement - Hva? Hvorfor? Hvordan?

Engasjement er ikke å være glad. Glade medarbeidere er ikke nødvendigvis produktive. Det er heller i...
Kommunikasjon

Moderne retorikk – fra talerstolen til din hverdag

Kanskje tenker du Plato og Aristoteles og antikkens Hellas når du hører ordet «retorikk»  Men det...

Kommunikasjon

Vær en synlig og tilgjengelig leder

Mange ledere erfarer at effekten av en omorganisering eller omstillingsprosess ikke blir så stor som...
Les mer
Kommunikasjon

Skap læring og utvikling med positivt ytringsklima

Manglende positivt ytringsklima kan føre til en overfladisk konsensus, der det kan se ut som om alle...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |