Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward

Tema | Kommunikasjon

Kommunikasjon

Legg om stilen, sjef!

Norske arbeidstakere er samstemte i hvilke adferder de ser etter i en god leder. Samtidig er det sto...
Lederadferd og motivasjon
Kommunikasjon

Slik tar du knekken på hersketeknikkene

De aller fleste av oss har vært utsatt for herskteknikker, enten bevisst eller ubevisst. Men på noen...
Slik avdekker og snur du bruken av hersketeknikker

Kommunikasjon

Slik unngår man misforståelser

Dårlig kommunikasjon er roten til mye vondt. Mange misforståelser kunne vært unngått hvis vi var mer...
Hvordan skaper vi god kommunikasjon?
Kommunikasjon

Kunsten å håndtere kritikk

Et stadig tilbakevendende tema i ulike oppslag er at vi er for dårlige til å gi hverandre kritikk. J...
Håndtering av kritikk

Forskning: Kjøp boller til møtet – få dobbelt så mange ideer

Kan du forbedre kvaliteten på møtene dine? Få dem til å bli mer effektive? Melke ut flere ideer? Da ...
Kan du forbedre kvaliteten på møtene dine med boller?

God kommunikasjon gjør endringene lettere

God og tydelig kommunikasjon er det viktigste når man skal lede bedriften gjennom store endringspros...
Det er en ledelsesoppgave å ha tro på fremtiden

Samlivsbrudd kan være brutalt for arbeidsplassen

I underkant av 10 000 nordmenn skiller seg årlig, og regner vi med samlivsbrudd blant ugifte, kan vi...
Samlivsbrudd og jobb

Kommunikasjon

Fem personlighetstyper du bør unngå å bruke tid med

Det heter seg at vi blir et gjennomsnitt av de fem personene vi bruker mest tid med. Da bør du unngå...
Personlighetstyper
Kommunikasjon

Slik lykkes du med small talk

Har du opplevd at samtalen på kick-off går trådt, at det blir pauser i samtalen og at det blir litt ...
Her i Norge er vi ofte kulturelt oppdratt til å gå rett på sak

 
Kommunikasjon

Hvordan bør ledere løse konflikter?

En konflikt er mer enn uenighet i sak. Det involverer også ubehagelige følelser og ofte nedvurdering...
Leders oppgave å forebygge og håndtere konflikter
Kommunikasjon

Tilstedeværelse i travle tider

Her er noen tips for større tilstedeværelse og litt mindre tilgjengelighet i en travel hverdag.
Tidsbuffere er undervurderte.

Slik tar du de vanskelige samtalene

Mange ledere opplever det som ubehagelig å formidle kritikk eller snakke godt med krevende medarbeid...
Krevende medarbeidere kan ta mye tid.

6 måter for å motivere

Hvordan motiverer du dine team-medlemmer til å ta initiativ og til å bli mer ansvarlige for deres ha...
Hvordan motivere team

Kommunikasjon som løfter

Har du noen gang vært borti at dårlig kommunikasjonsflyt skaper misforståelser og usikkerhet? Kommun...
konsekvensene kan bli store hvis man er dårlig på å kommunisere.

Kommunikasjon

Slik forstår vi oss selv og andre bedre

Ved å forstå at vi er forskjellige personlighetstyper og jobber på forskjellige måter kan samarbeide...
Forstå hverandre bedre på jobb
Kommunikasjon

4 tips: slik bearbeider du din taleskrekk

Sommerfugler i magen før presentasjonen? Du er ikke alene. Nervøsitet før offentlige opptredener er ...
Tips for å holde bedre tale

Kommunikasjon

Bruker Snapchat til kommunikasjon

Forsikringsselskapet Gjensidige går nye veier for å få kontakt med de unge og har gode erfaringer me...
Snapchat
Kommunikasjon

Er arbeidsplassen din kjip eller glad?

Enkelte arbeidsplasser klarer ikke å tiltrekke seg de beste medarbeiderne, og opplever høyt sykefrav...
Handlekraftige arbeidsplasser

Lederjobb Se alle

Unngå sure miner på hjemmebane

Har du tenkt over at du kommuniserer dårligere med dem hjemme når du er stressa og sliten, og at det...
Bedre kommunikasjon i familien

Hvordan bruke kritikk til din fordel

Angrip aldri personen. Kritiser handlingen.
Kritikk

Walk the talk!

Husker du forrige gang jobben arrangerte motivasjonsdag? Da foredragsholderen fikk gjengen til å le,...
Inkluderende lederskap
Kommunikasjon

Finn din rolle, og inspirer de rundt deg

Visste du at din påvirkningskraft som leder er mye større når du klarer å inspirere dine ansatte?
Inspirerende ledelse
Kommunikasjon

Makten i de riktige spørsmålene

Enten du skal drive intervjuer, medarbeidersamtaler eller i en annen sammenheng ha behov for å vite ...
Intervju eller medarbeidersamtale

Kommunikasjon

Førsteinntrykket ditt - innertier eller magaplask?

Førstinntrykk

Du har sikkert hørt ordtaket om at du bare har én sjanse til å gjøre et godt førsteinntrykk. Men det...
Tipsene til førsteinntrykk som sitter.
Kommunikasjon

Hvordan skal du lede ulike personligheter?

Det er sjeldent at du som leder kan håndplukke alle dine medarbeidere. Og noen ganger vil du derfor ...
Ulike personligheter

Kommunikasjon

Samtalebevissthet og tillitskultur

Ordet samtale kan deles i to: sam og tale. Vi skaper tillit når vi lytter til hverandre og når vi fo...
Arbeidsglede og produktivitet
Kommunikasjon

6 kommunikasjonsevner som gjør deg til en bedre leder

Å ta aktivt lederansvar handler om å forplikte seg til å praktisere best mulig kommunikasjon.
Mastertent


Kommunikasjon

Slik unngår du å la dine egne problemer smitte over på dine ansatte

Har du noen gang vært i et selskap, en gruppe eller på en fest hvor én av deltakerne tydelig er oppr...
Lederadferd

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |