Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Kommunikasjon

6 spørsmål som gir deg ærlige svar – og styrker medarbeiderrelasjoner

Vi ledere stiller ofte spørsmålet: "Hvordan går det?" Men får vi egentlig svar som gir innsikt? De fleste svarer “bra” – selv når virkeligheten er mer sammensatt. Hvis vi virkelig ønsker å forstå hvor...
Kommunikasjon

Hemmeligheten bak et kraftfullt lederskap: Kroppsspråkets rolle

Hemmeligheten bak et kraftfullt lederskap: Kroppsspråkets rolle

Iblant er det faktisk sånn at måten noe sies på, er viktigere enn hva som blir sagt. Hvis kroppssprå...
Kommunikasjon

Gi medarbeiderne dine jevnlige tilbakemeldinger

Gi medarbeiderne dine jevnlige tilbakemeldinger

Når jevnlige tilbakemeldinger – både positive og negative – blir til etablerte prosedyrer i virksomh...
Kommunikasjon

Bruke kritikk til din fordel

Bruke kritikk til din fordel

Angrip aldri personen. Kritiser handlingen.Å høre ordene «Vi må snakke sammen», fra en sjef, partner...
Kommunikasjon

Bli trygg på å håndtere konfrontasjoner – en lederguide

Bli trygg på å håndtere konfrontasjoner – en lederguide

Å håndtere motgang og konfrontasjoner er en uunngåelig del av lederrollen. For mange kan det være de...

Historier som berører – slik bruker du storytelling til å nå ut med budskapet

Du har et budskap å formidle, men opplever kanskje at det du forteller, ikke har den ønskede effekte...

Ordet er ditt – få flere til å snakke i forsamlinger!

Et typisk møtescenario er at noen snakker mye, mens andre holder helt kjeft. Ofte er det de samme so...

Ta knekken på hersketeknikker – før de tar knekken på deg

Hersketeknikker er noe vi alle har opplevd å bli utsatt for – og som vi selv har utsatt andre for. T...
Kommunikasjon

Ta kontroll på kommunikasjonen og sørge for god stemning i heimen

Har du tenkt over at du kommuniserer dårligere med dem hjemme når du er stressa og sliten, og at det...
Kommunikasjon

Konflikt på arbeidsplassen – hva gjør du?

Hvordan kan du forebygge og håndtere konflikt uten at det blir for vondt? Hvordan finne gode løsning...
Lederjobb Se alle
Kommunikasjon

Redd for å holde taler? Her er syv råd for å mestre det

Mange tror at ledere alltid er selvsikre personer som ikke er redde for noen ting. Men ledere er ogs...
Kommunikasjon

Slik håndterer du narsissistiske personer

Enten det er sjefen eller den ansatte - en narsissistisk person kan være et mareritt for arbeidsplas...

Kommunikasjon

Syv gode tilbakemeldingsmetoder

Sliter du med å gi medarbeiderne dine feedback? Her er syv forskjellige metoder for tilbakemelding d...
Kommunikasjon

Du må kommunisere direkte og med følelser – treffe folks hjerter

God kommunikasjon kan bidra til at du får gjennomslag for nettopp ditt syn. Ved å kommunisere klarer...

Kommunikasjon

Det er en enorm kraft som ligger i å se og bli sett, å heie på og bli heiet på

Hvordan skap en samhandlende enhet – der alle er like verdifulle? Hva er konsekvensene av dårlig sam...

Tema: Rekrutteringsveileder


Lederonboarding

Onboarding eller innfasing av nytilsatte ledere

I denne artikkelen vil jeg ta for meg hva som skiller onboarding/innfasing av medarbeidere og ledere...

Kommunikasjon

Slik bruker du historiefortelling som kommunikasjonsform i lederskapet ditt

Visste du at du kan bruke historiefortelling til å inspirere og engasjere medarbeiderne dine? «Story...
Kommunikasjon

Konflikter som sakte dreper en bedrift

De fleste er nok enige i at verden ville ha vært et ganske kjedelig sted om alle hele tiden var enig...

Kommunikasjon

Kommunikasjon har aldri vært viktigere enn nå - det handler om å bli bevisst på feedback vi gir

Når var sist du ga en tilbakemelding til en medarbeider? De fleste har opplevd å ha behov for å si i...
Kommunikasjon

Måten vi kommuniserer med hverandre på har endret seg radikalt bare de siste årene

Måten vi kommuniserer med hverandre på har endret seg radikalt bare de siste årene. Ansikt-til-ansik...
Kommunikasjon

Hvordan overvinne konflikter på jobben

I urolige tider øker konfliktene på arbeidsplassen. Men ikke tenk at ansatte kan løse uenighetene se...

Kommunikasjon

Hvordan tørre å si fra på jobb

Du har kanskje opplevd å sitte i et møte – kanskje du hører på en leder som ikke var fornøyd med tea...

Ledere og alle på arbeidsplassen bør ha noe grunnleggende kunnskap om kommunikasjon

Kommunikasjon skjer ofte uten at vi tenker oss om, fordi det faller naturlig. Men hvis vi skal håndt...

Slik takler du sleipe medarbeidere

Sliter du med medarbeidere som alltid lover ”gull og grønne skoger” men som aldri leverer? Ikke fort...

Kommunisere og jobbe med teamet ditt – og med andre

Kommunikasjonsevner er avgjørende for å lykkes i nesten hvilken som helst rolle, men det er spesiell...

Kommunikasjon som ikke holder mål, kan gjøre stor skade i bedriften

Har du noen gang vært borti at dårlig kommunikasjonsflyt skaper misforståelser og usikkerhet? Kommun...

Som leder er det avgjørende å gi et godt førsteinntrykk

Det er viktig for deg som leder å være bevisst på hvilket førsteinntrykk du gir, da dette ofte påvir...

Perfekt kommunikasjon finnes ikke, men vi har omtrentlig kommunikasjon, som i mange tilfeller er godt nok

Hvordan vi kommuniserer endrer seg i et forrykende tempo, og det er nærmest uunngåelig at man ender ...

Skap trygghet og tillit – få det beste ut av alle medarbeiderne dine

Siden vi alle har ulike personligheter, er ledere nødt til å lære å kjenne behovet til hver og en av...

Hvis vi hele tiden kommuniserer på én enkelt måte, blir vi forutsigbare og folk slutter å lytte

Tenk på deg selv. Liker du å lytte til folk som snakker i én hastighet, i én tone, med et kjedelig o...

Hvordan få alle til å lytte?

Synes du det er vanskelig å få kundenes eller ledergruppens fulle oppmerksomhet? Her får du noen eff...

Slik kan du forebygge og forhindre en konflikt

Ofte har en konflikt pågått en stund før den blir tydelig for omverden. Hvordan se tidlige tegn og f...

Når du forstår deg selv og menneskene rundt deg, vil du oppføre deg mer medfølende og bli mer effektiv

Med verktøyet DISC-analyse kan du utvikle din egen selvbevissthet og din forståelse for ulike person...

Det farligste du gjør er å unngå konflikt

I sin Ted Talk “Dare to disagree” forteller Margaret Heffernan om hvorfor hun mener det er så viktig...

Er kommunikasjonen på arbeidsplassen konstruktiv og produktiv?

For at både leder og medarbeidere skal kunne ha et godt samarbeid på arbeidsplassen, er de avhengige...

Sliter du med å få folk til å høre på deg?

Da kan det være fortellerteknikken din det er noe galt med. Her er tipsene for hvordan du kan bli en...

Klokketikk eller øyekontakt? Slik fenger du oppmerksomheten

 Her får du ekspertens beste tips til hvordan du skal få de rundt deg interessert i det du har å si....

Gå fra å høre til virkelig å lytte – her får du oppskriften

Bli en fremragende leder - del 3

«Joda, jeg hører jo hva du sier». Men lytter du på best mulig måte, slik at du oppnår alle fordelene...

Effektiviser forespørslene dine med fire enkle metoder

Tydelig kommuniserte forespørsler, den typen som fører til virkelige svar, kommer ikke naturlig for ...

Bruk retorikk for å øke din påvirkningskraft

Bli en fremragende leder - del 3

Hvis du vil overbevise andre om en ny idé, bør du droppe den belærende tonen og heller stille spørsm...

Fortell de gode historiene – trollbind medarbeiderne dine

Å fortelle en god historie er ikke nødvendigvis så komplisert. Men å fortelle den på en slik måte at...



Kommunikasjon

Kunsten å skape et godt førsteinntrykk

Kunsten å skape et godt førsteinntrykk

Måten vi kommuniserer på er en vesentlig del av det å skape et godt førsteinntrykk, både for persone...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |

LEDERNYTT - LOGG INN

Pluss+ artikler
Digitale magasiner
Videokurs
Bli abonnent

Nyttige, lærerike og inspirerende artikler om ledelse på nyhetsbrev fra LederNytt!

Vi sender ikke spam, og vi deler ikke e-postadressen din med andre.

Ledernytt er Norges ledende magasin og nettsted innen ledelse! Våre lesere har i sterk grad bekreftet at de opplever høy nytteverdi gjennom vårt innhold!