Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
Kommunikasjon

Baksnakking – en kilde til dårlig arbeidsmiljø

En dansk undersøkelse (se faktaboks) viser at 47 prosent av de ansatte hadde opplevd baksnakking. En...
Les mer....
Kommunikasjon

De-eskalering – det beste forsvar mot vold og konflikt

Når en person blir sint, kan det være vanskelig å vite hvilken taktikk som er mest hensiktsmessig å ...
Les mer....

Kommunikasjon

Mindbots og tankelesning – hvordan kommer vi til å kommunisere i fremtiden?

Måten vi kommuniserer med hverandre på har endret seg radikalt bare de siste årene. Ansikt-til-ansik...
Les mer....
Kommunikasjon

Bommer du som leder på rutinene og bidrar til å skape konflikter?

For ledere kan verktøykassen for konflikthåndtering romme mange ulike tiltak – blant annet å legge t...
Les mer....
Business Content Se alle

HR-huset – tett på når det gjelder

I en uforutsigbar tid med kortere planleggingshorisont og høy endringstakt har behovet for tett invo...

Les mer....

Den meningsfulle og bærekraftige gaven til ansatte

Gi Gaven Videre er et non profit-selskap som lar bedrifter gi meningsfulle og bærekraftige gaver. Mo...

Les mer....

Et lite innblikk i moderne teknologi for UDI

De fleste virksomheter vil ha stort utbytte av å del- eller helautomatisere prosesser som for eksemp...

Les mer....

Respekt - verdien av å se en gang til

Respekt og tillit er to verdier som utgjør selve grunnlaget for god samhandling, både på arbeidsplas...
Les mer....

Din lederstil kan avgjøre om du lykkes med konflikthåndtering

De forskjellige lederstilene kan skape frustrasjon og irritasjon hos medarbeidere. På den ene siden ...
Les mer....

Skap læring og utvikling med positivt ytringsklima

Manglende positivt ytringsklima kan føre til en overfladisk konsensus, der det kan se ut som om alle...
Les mer....

Kurs og kompetanse Se alle

Ordet er ditt – få flere til å snakke i forsamlinger!

Et typisk møtescenario er at noen snakker mye, mens andre holder helt kjeft. Ofte er det de samme so...
Les mer....

Kommunikasjon har aldri vært viktigere enn nå - det handler om å bli bevisst på feedback vi gir

Når var sist du ga en tilbakemelding til en medarbeider? De fleste har opplevd å ha behov for å si i...
Les mer....

Er du av dem som ofte tyr til e-post når du skal formidle en beskjed til dine medarbeidere?

Da kan du være ganske sikker på at det vil dukke opp en hel del misforståelser fra tid til annen. Ve...
Les mer
Våre guider
Slik navigerer du

Trykk på det enkelt symbol for hurtigvisning. Trykk på boksen over symbolet for å gå til den enkelte guide.

Business Content

Her finner du nyttige annonsørinnhold fra ulike bedrifter.

Lederjobb

Denne seksjonen er nå under lansering. Følg med det kommer mange spennende stillinger. 

Kurs og kompetanse

Denne seksjonen inneholder: Kurs, foredragsholdere, konferanser, og eventer. Se alle kurs her!

Konferansehotell

konferansehoteller med ulik fasiliteter som: møterom, konferansesal, spa, matkurs, selskapslokaler, julebord finner du her.


Sliter du med negative tanker og problemer med å ta valg?

Da må du slutte å høre på «superegoet», tanken i hodet ditt som misliker endringer og som syns det e...
Les mer....

Når lederen er konfliktsky – slik blir du tøffere

Å ta tak i en konflikt på jobb kan være ubehagelig for mange ledere. Noen kan til og med oppleve ful...
Les mer....

Bli bevisst dine forsvarsmekanismer – kommuniser bedre

Vi mennesker sammenligner oss hele tiden med omgivelsene, og ofte finner vi urettferdigheter, reelle...
Les mer....
Kommunikasjon

Femtrinnsrakett for god kommunikasjon

God kommunikasjon kan bidra til at du får gjennomslag for nettopp ditt syn. Ved å kommunisere klarer...
Les mer....
Kommunikasjon

Digital kommunikasjon ved hjemmekontor

Korona-pandemien har virkelig satt sitt spor og endret både hverdag og rutiner for mange i arbeidsli...
Les mer....

Kommunikasjon

Kommuniser deg til et bedre omdømme

Hvorfor er førsteinntrykk så viktig, og hvordan kan du kommunisere deg til et bedre omdømme? Omdømme...
Les mer

Lederjobb Se alle

Ditt sosiale nettverk kan være avgjørende for din suksess

Networking er viktig for å skape større nettverk og flere muligheter. Her får du de beste tipsene fo...
Les mer

Samlivsbrudd kan være brutalt for arbeidsplassen

I underkant av 10 000 nordmenn skiller seg årlig, og regner vi med samlivsbrudd blant ugifte, kan vi...
Les mer...

Slik bruker du historiefortelling som kommunikasjonsform i lederskapet ditt

Visste du at du kan bruke historiefortelling til å inspirere og engasjere medarbeiderne dine? «Story...

Kommunikasjon

Tyr du til e-post når du skal formidle en beskjed til dine medarbeidere?

Da kan du være ganske sikker på at det vil dukke opp en hel del misforståelser fra tid til annen. Ve...
Seminar om jobblivet etter korona
Kommunikasjon

Kommunikasjon som ikke holder mål, kan gjøre stor skade i bedriften

Har du noen gang vært borti at dårlig kommunikasjonsflyt skaper misforståelser og usikkerhet? Kommun...

Kommunikasjon

Snakker du om deg selv på en engasjerende måte?

Står folk med ørene på stilk og årvåkne blikk når du forteller ting? Eller ser de på klokken mens de...

Kommunikasjon

Personeffekten er ett av dine viktigste ledelsesverktøy

Jackie er nødt til å formidle et viktig budskap. Hun er avhengig av å få tilslutning fra gruppen. Hu...
Kommunikasjon

Dårlig kommunikasjon er roten til mye vondt - hva skal til for at vi forstår hverandre bedre?

Mange misforståelser kunne vært unngått hvis vi var mer bevisst på hvordan vi kommuniserer. Hva skal...

Kommunikasjon

God tilbakemelding er en toveis dialog

Fokuser på dialog og samarbeid når du gir tilbakemeldinger. Det finnes gode muligheter for en leder ...
Kommunikasjon

Krevende medarbeidere kan ta mye tid

Mange ledere opplever det som ubehagelig å formidle kritikk eller snakke godt med krevende medarbeid...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |