Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
Kommunikasjon

Respekt - verdien av å se en gang til

Respekt og tillit er to verdier som utgjør selve grunnlaget for god samhandling, både på arbeidsplas...
Kommunikasjon

Engasjement - Hva? Hvorfor? Hvordan?

Engasjement er ikke å være glad. Glade medarbeidere er ikke nødvendigvis produktive. Det er heller i...

Kommunikasjon

Moderne retorikk – fra talerstolen til din hverdag

Kanskje tenker du Plato og Aristoteles og antikkens Hellas når du hører ordet «retorikk»  Men det...
Kommunikasjon

Når lederen er konfliktsky – slik blir du tøffere

Å ta tak i en konflikt på jobb kan være ubehagelig for mange ledere. Noen kan til og med oppleve ful...

Vær en synlig og tilgjengelig leder

Mange ledere erfarer at effekten av en omorganisering eller omstillingsprosess ikke blir så stor som...
Les mer

Skap læring og utvikling med positivt ytringsklima

Manglende positivt ytringsklima kan føre til en overfladisk konsensus, der det kan se ut som om alle...

Koronaviruset herjer i verden- hvordan lede og kommunisere i en krise?

Det er vanskelig å planlegge for slike kriser som vi nå opplever i forbindelse med koronaviruset. Me...

Kurs og kompetanse Se alle

Uten tilstedeværelse, ingen god kommunikasjon

Kommunikasjon skjer ofte uten at vi tenker oss om, fordi det faller naturlig. Men hvis vi skal håndt...

Styrken i positiv kommunikasjon

Det er viktig å både tenke positivt, og samtidig utnytte kraften i positiv kommunikasjon. Gjør det t...
Les mer

Rock frem medarbeiderne med bevisst kommunikasjon

Hvordan kan du som leder løfte frem, eller «rocke» frem, medarbeiderne dine gjennom bevisst kommunik...
Våre guider
Slik navigerer du

Trykk på det enkelt symbol for hurtigvisning. Trykk på boksen over symbolet for å gå til den enkelte guide.

Business Content

Her finner du nyttige artikler fra ulike bedrifter. Gjør ditt søk basert på temavalg. 

Lederjobb

Denne seksjonen er nå under lansering. Følg med det kommer mange spennende stillinger. 

Kurs og kompetanse

Denne seksjonen inneholder: Kurs, foredragsholdere, konferanser, og eventer. Se alle kurs her!

Konferansehotell

konferansehoteller med ulik fasiliteter som: møterom, konferansesal, spa, matkurs, selskapslokaler, julebord finner du her.

Kommunikasjon har aldri vært viktigere enn nå - det handler om å bli bevisst på feedback vi gir

Når var sist du ga en tilbakemelding til en medarbeider? De fleste har opplevd å ha behov for å si i...

Hør hva jeg sier!

Hvor viktig er egentlig kommunikasjonens plass i lederskapet? Og hva skjer egentlig når vi snakker s...

Makten i de riktige spørsmålene

Enten du skal drive intervjuer, medarbeidersamtaler eller i en annen sammenheng ha behov for å vite ...
Les mer

Den som manipulerer, ønsker å oppnå en egoistisk fordel på bekostning av andre

Manipulatorens favoritteknikker - bli bevisst på hvordan de går frem! De kan være vanskelige å oppda...
Les mer

Ta knekken på hersketeknikker – før de tar knekken på deg

Hersketeknikker er noe vi alle har opplevd å bli utsatt for – og som vi selv har utsatt andre for. T...
Hersketeknikker er adferd som brukes for å vise makt.

Ta kontroll over din indre sabotør

Sliter du med negative tanker og problemer med å ta valg? Da må du slutte å høre på «superegoet», ta...
Konflikter og ledelse
Kommunikasjon

Er du en trygg leder?

Hvordan bidrar du til at teamet ditt oppnår slående resultater? Er du så trygg i lederrollen at du u...
Trygghet og ledelse
Kommunikasjon

Er arbeidsplassen din kjip eller glad?

Enkelte arbeidsplasser klarer ikke å tiltrekke seg de beste medarbeiderne, og opplever høyt sykefrav...
Handlekraftige arbeidsplasser

Kommunikasjon

11 måter vellykkede mennesker håndterer giftige mennesker på

Giftige mennesker har alltid vært et problem, og forskning viser at de faktisk kan skade hjernen din...
Giftige mennesker skaper problemer, strid og stress.

Lederjobb Se alle

Walk the talk!

Husker du forrige gang jobben arrangerte motivasjonsdag? Da foredragsholderen fikk gjengen til å le,...
Inkluderende lederskap

Emojier får deg til å virke mer sympatisk og troverdig på jobben

Det er kanskje på tide å revurdere hvis du ikke bruker emojier i jobbsammenheng. Ifølge Adobes nye E...
Emoji

Tre geniale tips for å få slutt på uenighet – både på jobb og privat

Det er ingen hemmelighet at diskusjoner kan bli opphetede – både på arbeidsplassen, med venner og i ...
Hvordan diskutere

Kommunikasjon

Snakker du om deg selv på en engasjerende måte?

Står folk med ørene på stilk og årvåkne blikk når du forteller ting? Eller ser de på klokken mens de...
ikke vær redde for å snakke om seg selv.
Kommunikasjon

Ordet er ditt – få flere til å snakke i forsamlinger!

Et typisk møtescenario er at noen snakker mye, mens andre holder helt kjeft. Ofte er det de samme so...
Få flere til å ta ordet i forsamlinger

Kommunikasjon

Ditt sosiale nettverk kan være avgjørende for din suksess

Networking er viktig for å skape større nettverk og flere muligheter. Her får du de beste tipsene fo...
Les mer

Kommunikasjon

Presentasjonsteknikk: fire faktorer for god forberedelse

Noen mennesker er svært dyktige på det de driver med. «Hun er som født til det», er en frase vi av o...
Presentasjonsteknikk og forberedelse
Kommunikasjon

Hvordan håndtere konflikter?

De fleste har opplevd ubehaget med en konflikt. Det er også grunnen til at mange ikke ønsker å forho...
Håndtering av konflikter

Kommunikasjon

Slik unngår man misforståelser

Dårlig kommunikasjon er roten til mye vondt. Mange misforståelser kunne vært unngått hvis vi var mer...
Hvordan skaper vi god kommunikasjon?
Kommunikasjon

Kunsten å håndtere kritikk

Et stadig tilbakevendende tema i ulike oppslag er at vi er for dårlige til å gi hverandre kritikk. J...
Håndtering av kritikk

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |