Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
Business Content Se alle

4 HR-trender du bør følge med på i 2024

Lurer du på hvordan HR-trendene vil utvikle seg i 2024? Her får du 4 tips fra HR-ansvarlig i SD Worx...

Les mer

Har du sikret din arbeidshverdag?

Usikre tider og et dynamisk marked forsterker behovet for å organisere seg. Det fungerer nemlig som ...

Les mer

6 vanlige konflikter på arbeidsplassen

Det er gjennom motsetninger og dissonans at utvikling skjer. Med riktig holdning kan du utnytte dens...

Glade medarbeidere er ikke nødvendigvis produktive

Engasjement er ikke å være glad. Glade medarbeidere er ikke nødvendigvis produktive. Det er heller i...
Les mer....

Manglende nyansering og merkelapper kan skape konflikter eller mer alvorlige hendelser, som for eksempel diskriminering

Prestasjoner og måloppnåelse henger sammen med opplevelsen av tilhørighet, som i stor grad påvirkes ...
Les mer....

Slik bruker du historiefortelling som kommunikasjonsform i lederskapet ditt

Visste du at du kan bruke historiefortelling til å inspirere og engasjere medarbeiderne dine? «Story...

Du må kommunisere direkte og med følelser – treffe folks hjerter

God kommunikasjon kan bidra til at du får gjennomslag for nettopp ditt syn. Ved å kommunisere klarer...
Les mer....

Kommunikasjon

Ta vare på hjernen til dine medarbeidere – skap en mer hjernevennlig arbeidsdag

Visste du at hjernen til dine ansatte faktisk er den viktigste ressursen på arbeidsplassen? Når du v...
Les mer
Kommunikasjon

Syv gode tilbakemeldingsmetoder

Sliter du med å gi medarbeiderne dine feedback? Her er syv forskjellige metoder for tilbakemelding d...
Les mer....
Lederjobb Se alle

Kommunikasjon

Når du forstår deg selv og menneskene rundt deg, vil du oppføre deg mer medfølende og bli mer effektiv

Med verktøyet DISC-analyse kan du utvikle din egen selvbevissthet og din forståelse for ulike person...
Les mer....
Kommunikasjon

Det farligste du gjør er å unngå konflikt

Konflikter på jobben

I sin Ted Talk “Dare to disagree” forteller Margaret Heffernan om hvorfor hun mener det er så viktig...
Hvorfor er ledere konfliktskye?

Kommunikasjon

Er kommunikasjonen på arbeidsplassen konstruktiv og produktiv?

For at både leder og medarbeidere skal kunne ha et godt samarbeid på arbeidsplassen, er de avhengige...
Les mer
Kommunikasjon

Sliter du med å få folk til å høre på deg?

Da kan det være fortellerteknikken din det er noe galt med. Her er tipsene for hvordan du kan bli en...

Kommunikasjon

Å bygge en kultur som verdsetter sunn friksjon og produktive konflikter er viktig for bedriftens konkurransekraft

Respekt og tillit er to verdier som utgjør selve grunnlaget for god samhandling, både på arbeidsplas...
Les mer....
Kommunikasjon

Organisasjoner som ikke tilpasser seg en verden i endring og skiftende økonomiske forhold, vil dø ut

Endringsledelse og utfordringer

Endringen er en vanlig del av livet. I den moderne verden er endringsledelse-prosessen, inkludert de...
Les mer....

Kommunikasjon

Gi medarbeiderne dine jevnlige tilbakemeldinger

Når jevnlige tilbakemeldinger – både positive og negative – blir til etablerte prosedyrer i virksomh...
Les mer....
Kommunikasjon

Effektiviser forespørslene dine med fire enkle metoder

Tydelig kommuniserte forespørsler, den typen som fører til virkelige svar, kommer ikke naturlig for ...

Kommunikasjon

4 typer irriterende medarbeidere

Det å jobbe sammen med andre mennesker kan være veldig givende. Et godt samarbeid med kolleger der m...
Les mer

Kommunikasjon

Fem tips til et kroppsspråk som uttrykker et sterkt lederskap

Fem tips til et kroppsspråk som uttrykker et sterkt lederskap

Iblant er det faktisk sånn at måten noe sies på, er viktigere enn hva som blir sagt. Hvis kroppssprå...
More...

Fortell de gode historiene – trollbind medarbeiderne dine

Å fortelle en god historie er ikke nødvendigvis så komplisert. Men å fortelle den på en slik måte at...
Les mer

Kunsten å skape et godt førsteinntrykk

Måten vi kommuniserer på er en vesentlig del av det å skape et godt førsteinntrykk, både for persone...
Les mer....

Nøkkelen for å håndtere ubehagelige samtaler

De aller fleste mennesker kvier seg for å ta opp noe som er ubehagelig eller vanskelig. Helst vil vi...
Les mer....

Unngå sure miner på hjemmebane

Har du tenkt over at du kommuniserer dårligere med dem hjemme når du er stressa og sliten, og at det...
Les mer...

Effektiv kommunikasjon når energien ikke er på topp

Å kommunisere tydelig, fullstendig og overbevisende gir deg den innflytelsen og påvirkningen du er u...
Les mer....

Presentasjonsteknikk del 1 - Hjelp, jeg skal snakke!

En god presentasjon setter dype spor. Det gjør en dårlig presentasjon også. Her er noen tips for å u...
Les mer...

Syv vanlige reaksjoner på endring og hvordan man responderer på dem

Mennesker har mye følelser og antatte begrensninger rundt endring. En måte å løse dette på er å be f...
Les mer....

Kommunikasjon

Slik får du det sagt – selv i krevende tider

Slik får du det sagt – selv i krevende tider

Å formidle et krevende budskap kan være både ubehagelig og skremmende. Da er det fort gjort å ville ...
Les mer....

Jobb smart med effektive møter og god kommunikasjon

For å jobbe smartere kan det være lurt å ta en titt på møterutinene samt kommunikasjonen som foregår...
Les mer

Tre virkemidler for gode forhandlinger som forebygger og løser konflikter

Mange ledere kvier seg for å gå inn i en konfliktfylt situasjon på arbeidsplassen, og er usikre på h...
Les mer

Ta kontroll over konflikter i teamet

Mange grøsser bare de hører ordet konflikt. Men hvordan vet man om det er en alvorlig konflikt på ga...
Les mer....

Vær tydelig og raus i din kommunikasjon

Kommunikasjon har aldri vært enkelt, og det er fort gjort at misforståelser oppstår. Både stemme og ...
Les mer

Ta hånd om dine egne følelser før du hjelper andre

Følelser spiller en stor rolle for produktivitet og effektivitet på en arbeidsplass. De lederne som ...
Les mer

Magien skjer i relasjonen

Det viktigste du kan gjøre som leder er å jobbe med relasjonen. Når medarbeidere føler seg sett, utf...
Les mer....

Følg med på dine medarbeidere – uten at de føler seg overvåket

Mange overvåkingsmetoder kan gjøre at arbeidstakere tar avstand fra lederne sine – ingen liker å føl...
Les mer....

Mangel på psykologisk trygghet skader bunnlinjen

Mangel på ledelse eller mangel på bevisst ledelse gjør at kulturer får utvikle seg uten retning elle...
Les mer

Mestre kunsten å tale foran andre

Bare tanken på å holde en tale foran flere mennesker kan få mange til å kjenne angsten bre seg i kro...
Les mer....

Din lederstil kan avgjøre om du lykkes med konflikthåndtering

De forskjellige lederstilene kan skape frustrasjon og irritasjon hos medarbeidere. På den ene siden ...
Les mer....

Historier som berører – slik bruker du storytelling til å nå ut med budskapet

Du har et budskap å formidle, men opplever kanskje at det du forteller, ikke har den ønskede effekte...
Les mer

Har du angst for videomøter?

Videomøter har kommet for å bli, og de kan være spesielt nervepirrende for de innadvendte og mennesk...
Les mer....

Bli trygg på å håndtere konfrontasjoner

Å håndtere motgang og konfrontasjoner er en stor del av det å drive et selskap. Men det er kanskje o...
Les mer....

Hvordan motivere medarbeiderne – og deg selv – akkurat nå

De aller fleste trenger litt ekstra motivasjon iblant, særlig nå som vinteren og mørkere tider nærme...
Les mer....


Kommunikasjon

Følelsen av fellesskap er en viktig ressurs

Følelsen av fellesskap er en viktig ressurs

Lojalitet henger tett sammen med opplevelsen av gruppeidentitet på arbeidsplassen, men hvor effektiv...
Les mer....
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |