Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
Business Content Se alle

Hjertevennlig ledelse gir mer motiverte medarbeidere

Hjertevennlig ledelse handler om å åpne oss mer opp for en lederpraksis med genuin nysgjerrighet, em...

Les mer

Unikt tilbud til ledere som vil virke og vare

De har flere tiårs erfaring fra arbeid med små og store organisasjoner, men har savnet et tilbud som...

Les mer

4 HR-trender du bør følge med på i 2024

Lurer du på hvordan HR-trendene vil utvikle seg i 2024? Her får du 4 tips fra HR-ansvarlig i SD Worx...

Les mer

Kommunikasjon

Kommunisere og jobbe med teamet ditt – og med andre

Kommunisere og jobbe med teamet ditt – og med andre

Kommunikasjonsevner er avgjørende for å lykkes i nesten hvilken som helst rolle, men det er spesiell...

Som leder er det avgjørende å gi et godt førsteinntrykk

Det er viktig for deg som leder å være bevisst på hvilket førsteinntrykk du gir, da dette ofte påvir...
Les mer....

Perfekt kommunikasjon finnes ikke, men vi har omtrentlig kommunikasjon, som i mange tilfeller er godt nok

Hvordan vi kommuniserer endrer seg i et forrykende tempo, og det er nærmest uunngåelig at man ender ...
Les mer....

Skap trygghet og tillit – få det beste ut av alle medarbeiderne dine

Siden vi alle har ulike personligheter, er ledere nødt til å lære å kjenne behovet til hver og en av...
Les mer....

Man glemmer at det å være litt sårbar ofte gjør at du vinner folk, fordi de føler at du ikke er et overmenneske

Mange tenker altfor komplisert når man jobber med strategisk kommunikasjon. I virkeligheten behøver ...
Les mer....

6 vanlige konflikter på arbeidsplassen

Det er gjennom motsetninger og dissonans at utvikling skjer. Med riktig holdning kan du utnytte dens...
Les mer

Kommunikasjon

Hvis vi hele tiden kommuniserer på én enkelt måte, blir vi forutsigbare og folk slutter å lytte

Tenk på deg selv. Liker du å lytte til folk som snakker i én hastighet, i én tone, med et kjedelig o...
Les mer....
Kommunikasjon

Alle ønsker å bli sett, hørt og forstått

Dårlig stemning på jobb er oppskriften på et dårlig arbeidsmiljø. Som mellomleder er du nødt til å h...
Les mer....
Lederjobb Se alle

Kommunikasjon

Hvordan få alle til å lytte?

Synes du det er vanskelig å få kundenes eller ledergruppens fulle oppmerksomhet? Her får du noen eff...
Kommunikasjon
Kommunikasjon

6 vanlige konflikter på arbeidsplassen

Det er gjennom motsetninger og dissonans at utvikling skjer. Med riktig holdning kan du utnytte dens...

Kommunikasjon

Glade medarbeidere er ikke nødvendigvis produktive

Engasjement er ikke å være glad. Glade medarbeidere er ikke nødvendigvis produktive. Det er heller i...
Les mer....
Kommunikasjon

Manglende nyansering og merkelapper kan skape konflikter eller mer alvorlige hendelser, som for eksempel diskriminering

Prestasjoner og måloppnåelse henger sammen med opplevelsen av tilhørighet, som i stor grad påvirkes ...
Les mer....

Kommunikasjon

Slik bruker du historiefortelling som kommunikasjonsform i lederskapet ditt

Visste du at du kan bruke historiefortelling til å inspirere og engasjere medarbeiderne dine? «Story...
Kommunikasjon

Du må kommunisere direkte og med følelser – treffe folks hjerter

God kommunikasjon kan bidra til at du får gjennomslag for nettopp ditt syn. Ved å kommunisere klarer...
Les mer....
Kommunikasjon

Ta vare på hjernen til dine medarbeidere – skap en mer hjernevennlig arbeidsdag

Visste du at hjernen til dine ansatte faktisk er den viktigste ressursen på arbeidsplassen? Når du v...
Les mer

Kommunikasjon

Syv gode tilbakemeldingsmetoder

Sliter du med å gi medarbeiderne dine feedback? Her er syv forskjellige metoder for tilbakemelding d...
Les mer....
Kommunikasjon

Når du forstår deg selv og menneskene rundt deg, vil du oppføre deg mer medfølende og bli mer effektiv

Med verktøyet DISC-analyse kan du utvikle din egen selvbevissthet og din forståelse for ulike person...
Les mer....

Kommunikasjon

Det farligste du gjør er å unngå konflikt

Konflikter på jobben

I sin Ted Talk “Dare to disagree” forteller Margaret Heffernan om hvorfor hun mener det er så viktig...
Hvorfor er ledere konfliktskye?

Kommunikasjon

Er kommunikasjonen på arbeidsplassen konstruktiv og produktiv?

Er kommunikasjonen på arbeidsplassen konstruktiv og produktiv?

For at både leder og medarbeidere skal kunne ha et godt samarbeid på arbeidsplassen, er de avhengige...
Les mer

Sliter du med å få folk til å høre på deg?

Da kan det være fortellerteknikken din det er noe galt med. Her er tipsene for hvordan du kan bli en...

Å bygge en kultur som verdsetter sunn friksjon og produktive konflikter er viktig for bedriftens konkurransekraft

Respekt og tillit er to verdier som utgjør selve grunnlaget for god samhandling, både på arbeidsplas...
Les mer....

Står folk med ørene på stilk og årvåkne blikk når du forteller ting - eller ser de på klokken mens de skjuler en gjesp?

 Her får du ekspertens beste tips til hvordan du skal få de rundt deg interessert i det du har å si....
Les mer

Organisasjoner som ikke tilpasser seg en verden i endring og skiftende økonomiske forhold, vil dø ut

Endringsledelse og utfordringer

Endringen er en vanlig del av livet. I den moderne verden er endringsledelse-prosessen, inkludert de...
Les mer....

Gi medarbeiderne dine jevnlige tilbakemeldinger

Når jevnlige tilbakemeldinger – både positive og negative – blir til etablerte prosedyrer i virksomh...
Les mer....

Effektiviser forespørslene dine med fire enkle metoder

Tydelig kommuniserte forespørsler, den typen som fører til virkelige svar, kommer ikke naturlig for ...

4 typer irriterende medarbeidere

Det å jobbe sammen med andre mennesker kan være veldig givende. Et godt samarbeid med kolleger der m...
Les mer

Kommunikasjon

Fem tips til et kroppsspråk som uttrykker et sterkt lederskap

Fem tips til et kroppsspråk som uttrykker et sterkt lederskap

Iblant er det faktisk sånn at måten noe sies på, er viktigere enn hva som blir sagt. Hvis kroppssprå...
More...

Fortell de gode historiene – trollbind medarbeiderne dine

Å fortelle en god historie er ikke nødvendigvis så komplisert. Men å fortelle den på en slik måte at...
Les mer

Kunsten å skape et godt førsteinntrykk

Måten vi kommuniserer på er en vesentlig del av det å skape et godt førsteinntrykk, både for persone...
Les mer....

Nøkkelen for å håndtere ubehagelige samtaler

De aller fleste mennesker kvier seg for å ta opp noe som er ubehagelig eller vanskelig. Helst vil vi...
Les mer....

Unngå sure miner på hjemmebane

Har du tenkt over at du kommuniserer dårligere med dem hjemme når du er stressa og sliten, og at det...
Les mer...

Effektiv kommunikasjon når energien ikke er på topp

Å kommunisere tydelig, fullstendig og overbevisende gir deg den innflytelsen og påvirkningen du er u...
Les mer....

Presentasjonsteknikk del 1 - Hjelp, jeg skal snakke!

En god presentasjon setter dype spor. Det gjør en dårlig presentasjon også. Her er noen tips for å u...
Les mer...

Syv vanlige reaksjoner på endring og hvordan man responderer på dem

Mennesker har mye følelser og antatte begrensninger rundt endring. En måte å løse dette på er å be f...
Les mer....

Slik får du det sagt – selv i krevende tider

Å formidle et krevende budskap kan være både ubehagelig og skremmende. Da er det fort gjort å ville ...
Les mer....

Jobb smart med effektive møter og god kommunikasjon

For å jobbe smartere kan det være lurt å ta en titt på møterutinene samt kommunikasjonen som foregår...
Les mer

Tre virkemidler for gode forhandlinger som forebygger og løser konflikter

Mange ledere kvier seg for å gå inn i en konfliktfylt situasjon på arbeidsplassen, og er usikre på h...
Les mer

Ta kontroll over konflikter i teamet

Mange grøsser bare de hører ordet konflikt. Men hvordan vet man om det er en alvorlig konflikt på ga...
Les mer....

Vær tydelig og raus i din kommunikasjon

Kommunikasjon har aldri vært enkelt, og det er fort gjort at misforståelser oppstår. Både stemme og ...
Les mer

Ta hånd om dine egne følelser før du hjelper andre

Følelser spiller en stor rolle for produktivitet og effektivitet på en arbeidsplass. De lederne som ...
Les mer

Magien skjer i relasjonen

Det viktigste du kan gjøre som leder er å jobbe med relasjonen. Når medarbeidere føler seg sett, utf...
Les mer....