Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
Kommunikasjon

Legg om stilen, sjef!

Norske arbeidstakere er samstemte i hvilke adferder de ser etter i en god leder. Samtidig er det sto...
Lederadferd og motivasjon
Kommunikasjon

Er arbeidsplassen din kjip eller glad?

Enkelte arbeidsplasser klarer ikke å tiltrekke seg de beste medarbeiderne, og opplever høyt sykefrav...
Handlekraftige arbeidsplasser

Kommunikasjon

11 måter vellykkede mennesker håndterer giftige mennesker på

Giftige mennesker har alltid vært et problem, og forskning viser at de faktisk kan skade hjernen din...
Giftige mennesker skaper problemer, strid og stress.
Kommunikasjon

Walk the talk!

Husker du forrige gang jobben arrangerte motivasjonsdag? Da foredragsholderen fikk gjengen til å le,...
Inkluderende lederskap

Emojier får deg til å virke mer sympatisk og troverdig på jobben

Det er kanskje på tide å revurdere hvis du ikke bruker emojier i jobbsammenheng. Ifølge Adobes nye E...
Emoji

Tre geniale tips for å få slutt på uenighet – både på jobb og privat

Det er ingen hemmelighet at diskusjoner kan bli opphetede – både på arbeidsplassen, med venner og i ...
Hvordan diskutere

Snakker du om deg selv på en engasjerende måte?

Står folk med ørene på stilk og årvåkne blikk når du forteller ting? Eller ser de på klokken mens de...
ikke vær redde for å snakke om seg selv.

Ordet er ditt – få flere til å snakke i forsamlinger!

Et typisk møtescenario er at noen snakker mye, mens andre holder helt kjeft. Ofte er det de samme so...
Få flere til å ta ordet i forsamlinger

Ditt sosiale nettverk kan være avgjørende for din suksess

Networking er viktig for å skape større nettverk og flere muligheter. Her får du de beste tipsene fo...
Lær deg å networke med disse tipsene

Presentasjonsteknikk: fire faktorer for god forberedelse

Noen mennesker er svært dyktige på det de driver med. «Hun er som født til det», er en frase vi av o...
Presentasjonsteknikk og forberedelse
Våre guider
Slik navigerer du

Trykk på det enkelt symbol for hurtigvisning. Trykk på boksen over symbolet for å gå til den enkelte guide.

Business Content

Her finner du nyttige artikler fra ulike bedrifter. Gjør ditt søk basert på temavalg. 

Lederjobb

Denne seksjonen er nå under lansering. Følg med det kommer mange spennende stillinger. 

Kurs og kompetanse

Denne seksjonen inneholder: Kurs, foredragsholdere, konferanser, og eventer. Se alle kurs her!

Konferansehotell

konferansehoteller med ulik fasiliteter som: møterom, konferansesal, spa, matkurs, selskapslokaler, julebord finner du her.

Hvordan håndtere konflikter?

De fleste har opplevd ubehaget med en konflikt. Det er også grunnen til at mange ikke ønsker å forho...
Håndtering av konflikter

Slik tar du knekken på hersketeknikkene

De aller fleste av oss har vært utsatt for herskteknikker, enten bevisst eller ubevisst. Men på noen...
Slik avdekker og snur du bruken av hersketeknikker

Slik unngår man misforståelser

Dårlig kommunikasjon er roten til mye vondt. Mange misforståelser kunne vært unngått hvis vi var mer...
Hvordan skaper vi god kommunikasjon?

Forskning: Kjøp boller til møtet – få dobbelt så mange ideer

Kan du forbedre kvaliteten på møtene dine? Få dem til å bli mer effektive? Melke ut flere ideer? Da ...
Kan du forbedre kvaliteten på møtene dine med boller?

God kommunikasjon gjør endringene lettere

God og tydelig kommunikasjon er det viktigste når man skal lede bedriften gjennom store endringspros...
Det er en ledelsesoppgave å ha tro på fremtiden

Samlivsbrudd kan være brutalt for arbeidsplassen

I underkant av 10 000 nordmenn skiller seg årlig, og regner vi med samlivsbrudd blant ugifte, kan vi...
Samlivsbrudd og jobb
Kommunikasjon

Fem personlighetstyper du bør unngå å bruke tid med

Det heter seg at vi blir et gjennomsnitt av de fem personene vi bruker mest tid med. Da bør du unngå...
Personlighetstyper
Kommunikasjon

Slik lykkes du med small talk

Har du opplevd at samtalen på kick-off går trådt, at det blir pauser i samtalen og at det blir litt ...
Her i Norge er vi ofte kulturelt oppdratt til å gå rett på sak

Kommunikasjon

Hvordan bør ledere løse konflikter?

En konflikt er mer enn uenighet i sak. Det involverer også ubehagelige følelser og ofte nedvurdering...
Leders oppgave å forebygge og håndtere konflikter

Lederjobb Se alle

Tilstedeværelse i travle tider

Her er noen tips for større tilstedeværelse og litt mindre tilgjengelighet i en travel hverdag.
Tidsbuffere er undervurderte.

Slik tar du de vanskelige samtalene

Mange ledere opplever det som ubehagelig å formidle kritikk eller snakke godt med krevende medarbeid...
Krevende medarbeidere kan ta mye tid.

6 måter for å motivere

Hvordan motiverer du dine team-medlemmer til å ta initiativ og til å bli mer ansvarlige for deres ha...
Hvordan motivere team

Kommunikasjon

Kommunikasjon som løfter

Har du noen gang vært borti at dårlig kommunikasjonsflyt skaper misforståelser og usikkerhet? Kommun...
konsekvensene kan bli store hvis man er dårlig på å kommunisere.
Kommunikasjon

Slik forstår vi oss selv og andre bedre

Ved å forstå at vi er forskjellige personlighetstyper og jobber på forskjellige måter kan samarbeide...
Forstå hverandre bedre på jobb

Kommunikasjon

4 tips: slik bearbeider du din taleskrekk

Sommerfugler i magen før presentasjonen? Du er ikke alene. Nervøsitet før offentlige opptredener er ...
Tips for å holde bedre tale

Kommunikasjon

Bruker Snapchat til kommunikasjon

Forsikringsselskapet Gjensidige går nye veier for å få kontakt med de unge og har gode erfaringer me...
Snapchat
Kommunikasjon

Unngå sure miner på hjemmebane

Har du tenkt over at du kommuniserer dårligere med dem hjemme når du er stressa og sliten, og at det...
Bedre kommunikasjon i familien

Kommunikasjon

Hvordan bruke kritikk til din fordel

Angrip aldri personen. Kritiser handlingen.
Kritikk
Kommunikasjon

Finn din rolle, og inspirer de rundt deg

Visste du at din påvirkningskraft som leder er mye større når du klarer å inspirere dine ansatte?
Inspirerende ledelse

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |