Bli en fremragende leder del 7
Bli en fremragende leder del 7
Hvordan bygge suksess gjennom ekte engasjement
I et krevende arbeidsliv der omstilling og resultater stadig står i sentrum, ser mange led...
Bli en fremragende leder del 7
Å finne balansen: Når er det riktig å be om hjelp som leder – og når bør du håndtere det alene?
Som leder er det viktig å vite når du skal be om hjelp og når du bør håndtere situasjoner ...

Bli en fremragende leder del 7
Bli en tilstedeværende og fokusert leder – til det beste for deg selv og medarbeiderne
Følger du egentlig med på det medarbeiderne dine sier? Er du virkelig til stede? En ydmyk ...
Bli en fremragende leder del 7
Tjenende ledelse – en fremragende ledelsesfilosofi
I en tid hvor bedriftskultur står høyt på agendaen, vinner tjenende ledelse terreng som en...

Bli en fremragende leder del 7
Når arrogansen tar overhånd i ledelse
Hos ledere som går fra suksess til suksess, kan man hos noen til slutt oppleve at framgang...

Bli en fremragende leder del 7
Nysgjerrighet som lederverktøy
I en tid hvor raske omstillinger og kontinuerlig utvikling er normen, er nysgjerrighet en ...

Bli en fremragende leder del 7
En lyttende leder oppnår mer
Å lytte til andre skaper motivasjon og økt arbeidsinnsats. Hvor flink er du til å lytte? K...

Bli en fremragende leder del 7
Å ta vanskelige avgjørelser definerer lederrollen
En vanskelig avgjørelse kan sette mye på spill. Men som leder er det din oppgave å ta rikt...

Bli en fremragende leder del 7
Relasjonskompetansens betydning for ledelse
En leder har plikt til å utvikle positive relasjoner til alle, og det er uprofesjonelt å l...

Bli en fremragende leder del 7
En ydmyk leder er en sterk leder
Å være ydmyk betyr ikke det samme som å være svak. Tvert imot; å være ydmyk betyr å være s...

Bli en fremragende leder del 7
Ledere har også fordommer: Hvordan preger det flokken, og hva kan du gjøre?
Fordommer er gjerne oppfatninger vi holder som sannheter om andre. Selv de mest erfarne le...

Bli en fremragende leder del 7
Det modigste du kan gjøre som leder, er å be om unnskyldning
Noen ber aldri om unnskyldning. Hvorfor gjør de ikke det, og hvorfor er det viktig å si un...