«God å snakke med» holdes av erfarne instruktører fra Kirkens SOS og tar for seg sentrale prinsipper for å skape trygghet og tillit i kommunikasjonen. Dette er et praktisk kurs som gir deltakerne konkrete teknikker for å håndtere krevende samtaler. Innholdet oppsummeres i 10 samtaletips. Kurset varer normalt i to timer. Tid og antall kan tilpasses ut ifra organisasjonens behov. 

Kommunikasjon, medmenneskelighet og verdiskapning

Kjenn etter hvordan denne lille samtalen oppleves når du leser den: 

Kollega 1: "Jeg synes det har vært veldig utfordrende å håndtere det siste prosjektet jeg ble satt til å lede. Jeg føler meg litt overveldet." 

Kollega 2: "Det er ikke så vanskelig, egentlig. Kanskje du bare skal strukturere det litt bedre?" 

Kollega 1: "Jo, men det har vært mye på en gang, og jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne." 

Kollega 2: "Ja alle har mye å gjøre her. Det er bare å begynne." 

I en hektisk hverdag kan det være lett å overse hvordan vi snakker til hverandre. Dette eksempelet viser hvordan godt ment kommunikasjon kan oppleves som lite støttende. Små justeringer kan gjøre en stor forskjell. 

Alle vet at god kommunikasjon er avgjørende for et velfungerende arbeidsmiljø, men det kan være utfordrende å omsette teori til praksis. «God å snakke med» veksler mellom foredrag, konkrete eksempler og interaktive øvelser, og gir deltakerne verktøyene de trenger for å bli bedre samtalepartnere. 

«God å snakke med» - kurset tar for seg hvordan vi kan:

  • håndtere krevende samtaler med empati og tydelighet 
  • lytte godt og støtte den andre til å finne veien videre 
  • bygge tillit og forutsigbarhet i relasjonen 

Kurset er ikke bare nyttig for arbeidsplassen, men også for livet utenfor jobb. Det handler om å forstå og møte mennesker på en ekte og meningsfull måte. 

Vil du vite mer om hvordan «God å snakke med» -kurset kan tilpasses din bedrift? Kontakt oss for mer informasjon eller påmelding.