Slik lager du en visjon som folk faktisk stiller opp for

En visjon skal ikke være pynt på en nettside – den skal være billetten til en bedre fremtid.
Men hva skiller en visjon som faktisk engasjerer, fra tomme ord og festtaler? Professor Jan Ketil Arnulf viser hvordan du som leder kan skape et målbildet som både samler, forplikter og gir rom for fleksibilitet – og hvorfor visjonsløse organisasjoner havner i «Dødens dal».
Folk er villige til å gjøre en innsats – hvis fremtidsbildet er verdt å stille opp for
- Derfor bør du lese saken
LÆRING: Etter å ha lest saken vil du sitte igjen med:
– Hva som skiller en god visjon fra en dårlig – og hvorfor dette er avgjørende for ledelse
– Hvordan visjoner fungerer som sosiale kontrakter som skaper retning og forpliktelse
– Hvorfor visjoner må være emosjonelt appellerende, inkluderende og troverdige
– Hva som skjer i organisasjoner der visjonen er uklar, utdatert eller mangler heltHVORDAN DETTE KAN BRUKES I LEDELSE:
Ved å forstå visjonens rolle som drivkraft for strategi og tillit, kan du bruke den som et verktøy for å samle medarbeidere, skape endringsvilje og bygge fremtidstro – selv i krevende tider.SAKEN PASSER BEST FOR:
Toppledere, mellomledere, gründere, strategiansvarlige og ledere i endringsprosesser
Allerede abonnement? Logg inn.
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler