Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Rekrutteringsveileder del 6

Rekrutteringsveileder del 6

Omvendt intervju

I denne rekrutteringsguiden (del 6) har vi gang på gang presisert at en ansettelsesprosess...
Rekrutteringsveileder del 6

Omvendt intervju er en game changer

Tenk deg at en snur det tradisjonelle jobbintervjuet på hodet. I stedet for at en kandidat...
Rekrutteringsveileder del 6

Oppsummering bruk av tester

Rekrutteringsveileder del 6

Jeg håper du har lest og reflektert over de to innleggene som enten oppfordrer til bruk av...
Rekrutteringsveileder del 6

Hvorfor bruke tester?

Nyttigere enn å diskutere for eller mot testmetodikk, er å se på hva vi ønsker å kartlegge...
Rekrutteringsveileder del 6

Personlighetstester bør ikke brukes i seleksjon

Diskusjonen om personlighetens betydning for seleksjon og ledereffektivitet er full av ste...
Rekrutteringsveileder del 6

Hva er kjernen i en utvelgelsesprosess

Dette er et helt sentralt spørsmål å stille seg hva som er kjernen i en utvelgelsesprosess...
Rekrutteringsveileder del 6

Hvordan skal jeg velge rett kandidat?

Når god rekruttering har brakt inn mange og gode nok søkere, blir spørsmålet: Hvordan kan ...
Rekrutteringsveileder del 6

Kompetanse for ansettelser

Man har alltid vært mer opptatt av kandidatenes kompetanse, enn av hvilken kompetanse dem ...
Rekrutteringsveileder del 6

12 fallgruver for deg som intervjuer

I boken «Rett person på rett plass» (Gyldendal) presenterer Espen Skorstad 12 fallgruver v...
Rekrutteringsveileder del 6

Første- og andregangsintervjuets forskjeller og likheter

Intervjuer spiller en viktig rolle i rekrutteringsprosessen. Formålet med intervjuet er at...

LEDERNYTT - LOGG INN

Pluss+ artikler
Digitale magasiner
Videokurs
Bli abonnent

Nyttige, lærerike og inspirerende artikler om ledelse på nyhetsbrev fra LederNytt!

Vi sender ikke spam, og vi deler ikke e-postadressen din med andre.

Ledernytt er Norges ledende magasin og nettsted innen ledelse! Våre lesere har i sterk grad bekreftet at de opplever høy nytteverdi gjennom vårt innhold!