En smart leder tar den nødvendige samtalen – før problemene blir for store

Å håndtere vanskelige samtaler er et lederansvar. Likevel er det mange som både gruer seg og sliter med å ta tak i det, og i stedet utsetter eller unngår det helt. Hvordan kan du som leder bli bedre på å gjennomføre de vanskelige – men nødvendige – samtalene?
Det er flere årsaker til at ledere gruer seg til å ta samtaler med en ansatt de er bekymret for, men de vanligste forklaringene vi hører, er at de er redd for å ta feil eller redd for reaksjonen til den ansatte, som for eksempel å bli møtt med sinne
Allerede abonnement? Logg inn.
Populær
Premium
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Populær
Premium
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
kr 1 500,-