Teamledelse A-Å (del 5)
Del 5 i Teamledelse fra A–Å handler om hvordan team kan utvikle seg gjennom systematisk læring, evaluering og bevisst forbedring. I denne delen får du innsikt i hvordan du som leder kan legge til rette for kontinuerlig utvikling – både på individ-, team- og organisasjonsnivå.
Artiklene belyser hvordan team kan lære av egne erfaringer, måle egen utvikling, evaluere resultater og bygge en sterk teamånd. Du får også perspektiver på hva som kreves når team må omorganiseres – og hvordan du gjennomfører slike endringer uten å miste kultur, engasjement og prestasjon.
Del 5 viser at utvikling ikke er noe som skjer ved siden av arbeidet – men gjennom arbeidet. Det handler om å gjøre læring og evaluering til en naturlig del av teamets hverdag.
Denne delen er spesielt nyttig for ledere som ønsker å styrke teamets refleksjonskraft, resultatorientering og evne til å tilpasse seg i et arbeidsliv i endring.
Her finner du oversikten over alle deler i denne temaserien: Teamledelse fra A-Å
Teamledelse A-Å (del 5)
Teammåling i AI-æraen
Når man skal vurdere og analysere ytelsen til et team, kan man bruke teammålinger. Med mål...
Teamledelse A-Å (del 5)
Bygg team med energi og høye forventninger
Å skape en vinnerkultur i teamet, er ikke noe du gjør over natta. Men vil du lykkes, må du...
Teamledelse A-Å (del 5)
Skal du omorganisere teamet? Da bør du vite hva du gjør
Hvis du har planer om å omorganisere teamet ditt, bør du vite hva du driver med. Det er ik...
Teamledelse A-Å (del 5)
Skap en sterk lagånd, og få bedre resultater
Konkurrerer medlemmene i teamet med hverandre, eller spiller de hverandre gode? Ledere i n...
Teamledelse A-Å (del 5)
Resultatene kommer når du lar folk bli gode på egne premisser
Det er ikke alltid sånn at teamarbeid skaper bedre resultater. Alt avhenger av om de som e...
Teamledelse A-Å (del 5)
Vurder teamets prestasjon med teamevaluering
For å sørge for at teamet ditt utvikler seg, bør du gjennomføre jevnlige evalueringer for ...
Teamledelse A-Å (del 5)
Kunnskapsdeling i praksis kan synliggjøre ansattes kompetanse
Kunnskapsdeling kan bidra til læring og utvikling av nye ideer. Hvis vi deler kunnskapen v...
Teamledelse A-Å (del 5)
Oppnå konkurransefortrinn ved å bruke hverandres kunnskap
De som klarer å dele kunnskap effektivt, har et konkurransefortrinn, og kunnskapsdeling ka...