Mot og passion for å lykkes med snuoperasjoner

Bik Bok, Din Sko, Steen og Strøm og Gresvig – disse selskapene har alle fått hjelp av en leder som engasjerer seg i snuoperasjoner på alle nivåer. Her gir Marianne Bjarstad sine råd for å snu en skute som trenger ny kurs.
Investerer man tid og energi i involvering av ansatte i strategifasen, får man igjen for det i gjennomføringsfasen.
Tre typer snuoperasjoner
– Jeg vil dele inn snuoperasjoner i tre kategorier hvor alle virksomheter er, eller bør være, innom alle tre i løpet av sitt livsløp.
1: «Fix the core»: Operasjonelle endringer, omprioriteringer og ressursforsterkninger.
2: «Turn Around»: Reposisjonering, strategiske grep, og betydelig ressursforstrekninger.
3: «Start Up»: Som 2, men her behøves «ressursforsterking» i form av betydelige materielle og immaterielle investeringer, og ikke bare driftsmidler og ny kompetanse. Her behøver virksomheten gjerne ny visjon, misjon og verdier.

Bildetekst: Samtlige av stillingene som Marianne Bjarstad har hatt, har innebåret en form for snuoperasjon hvor det har handlet om å gjøre virksomheten rustet til vekst.
Allerede abonnement? Logg inn.
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler