Unngå at bedriften kun når aktive kandidater!

De aller fleste kandidatene som passer til en stilling, er ikke aktive jobbsøkere. Disse vil ikke legge merke til en tradisjonell stillingsannonse, men de er gjerne de perfekte kandidatene for bedriften. LederNytt har spurt Max Mauritzson om hvordan bedriften kan nå disse, gjennom digitale løsninger og sosiale medier.
Mauritzson forklarer at det før internett var NAV som hadde styring på hvem som trengte jobb, og at arbeidsgiverne henvendte seg dit når de hadde behov. De siste par tiårene har dette flyttet seg mer og mer over til den digitale sfæren, og i dag finner kandidater og arbeidsgivere hverandre på helt andre måter enn før. Stikkordene for vellykkede rekrutteringskampanjer i dag er blant annet sosiale medier og arbeidsgiverprofilering.
Få de ansatte til å fortelle hva de liker best med å jobbe hos dere, og hvorfor de valgte jobben.
Allerede abonnement? Logg inn.
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler