
Hva kan norske virksomheter lære av Googles og Huaweis måte å tenke innovasjon på?
Siri Børsum har gjennom lederstillinger i noen av verdens største selskaper funnet ut at vi med fordel kan tenke større når det gjelder innovasjon her hjemme.
Det skjer mye i bedrifter rundt om i Norge når det gjelder innovasjon, selv om vi kanskje ikke vet så mye om det utad. Mange jobber med det, og noen jobber veldig strukturert. Børsum mener at utfordringen blir å omsette innovasjonstankene i praksis.
– Jeg jobber mye mot fintech-bransjen i dag, og der opplever jeg at det er mye spennende innovasjon og mange forskjellige typer. Ta for eksempel apper, som Spiff, som er en liten spareapp som ser på hvordan man kan spare sammen, mer som et sosialt prosjekt. Og store aktører som Vipps, som i svært stor grad er med på å endre hvordan vi gjør ting.
Som leder er du helt nødt til å ha kunden og brukeren i fokus. Det er det veldig mange som sier at de har, men det skjer ikke like mye i praksis.
Ikke bare se til siden til de du er vant til å konkurrere med, men se på helt andre bransjer og hvordan de løser ting.
Allerede abonnement? Logg inn:
Lese mer? Velg et abonnement som passer deg
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
LederNytt + 330+ videokurs
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
- 330+ videokurs med Videocation
Ett år - digitalt
- Digitale utgaver
- Pluss-artikler på nett i 12 mnd.
- Digitalt arkiv med tidligere utgaver
LederNytt + 330 videokurs - 6 mnd
- 2 print + digitale utgaver
- Pluss-artikler på nett 6 mnd
- Digitalt arkiv med tidligere utgaver
- 330+ videokurs med Videocation