Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
suksess endre resultat

12 nøkler til hvordan du kan oppnå større suksess

De fleste av oss opplever at vi ikke alltid er bevisste på hvordan vi skal komme oss dit vi vil. Da kan det være greit å ha teknikker som gjør at du kommer deg fra A til Å med størst mulig suksess.

Boken «12 nøkler til suksess» av John Evan-Jones gir en slik strategi, og LederNytt har snakket med grunnlegger av Evan-Jones-konseptet i Norge, Roger Årdal, om disse nøklene og hvilken betydning de kan ha for deg som leder.

– Det handler om en bevisstgjøringsprosess. Vi ser at noen har utfordringer i hverdagen, og da er disse nøklene ofte en god guide til å løse dem. Vi jobber og står på, men vet vi krystallklart hva vi egentlig vil og hvor vi skal? Det er viktig for å lykkes enda bedre. Nøklene hjelper deg å sette personlige mål og finne ut hvordan du skal sikre den personlige suksessen.

I praksis starter du en tankeprosess om hvordan du egentlig vil ha det, på mange plan.

Vi jobber og står på, men vet vi krystallklart hva vi egentlig vil og hvor vi skal? 

Det er ekstremt viktig å ha tenketid, noe som gjør at vi løfter oss opp i et annet perspektiv.

 SUKSESS 2.jpg

Bildetekst: Årdal forklarer at han valgte å ta Evan-Jones-konseptet til Norge blant annet fordi han så at folk ikke var bevisste på hva de ønsket å oppnå.


Lese mer? Velg et abonnement som passer deg

Se flere pakketilbud her

Allerede abonnement? Logg inn:

Artikkelen er kun tilgjenglig når logget inn.


Har du glemt ditt passord?

Walk the talk – ikke kom med tomme ord

Er du en leder som gjør det du sier du skal gjøre og holder det du lover? Det hjelper lite å ha gode...

Prestasjonskulturen avgjør bedriftens fremtid

For at en virksomhet skal kunne levere gode resultater er den nødt til å bestå av en stødig prestasj...

Bli en drømmearbeidsgiver – med ti avgjørende bud

Hva er egentlig en drømmearbeidsgiver? Hva skiller disse fra andre arbeidsgivere? Svante Randlert ha...

Ledelse

Knekk koden for god bedriftskultur

I dårlige kulturer vil manglende tydelighet rundt verdiene og hva som er rett og galt, føre til at v...
Ledelse

Ønsker du å bygge en god kultur – se deg selv i speilet

Kulturbygging påvirker medarbeiderne på alle områder i arbeidslivet. Faktisk så er det en av de vikt...

Et ledende førsteinntrykk

Som leder er det avgjørende å gi et godt førsteinntrykk. Det er viktig for deg som leder å være bevi...

Respekt - verdien av å se en gang til

Respekt og tillit er to verdier som utgjør selve grunnlaget for god samhandling, både på arbeidsplas...

Når lederen er konfliktsky – slik blir du tøffere

Å ta tak i en konflikt på jobb kan være ubehagelig for mange ledere. Noen kan til og med oppleve ful...

 
Ledelse

Har du kontroll over din bedriftskultur?

Det sies at kultur spiser strategi til lunsj. For å lykkes med gode resultater i bedriften er det av...
Jobb & Ledelse

Kontinuerlig forbedring genererer innovasjonskraft

En innovativ kultur handler om mye mer enn å bare være teknologisk langt fremme. Det handler også om...

Kommunikasjon

Skap læring og utvikling med positivt ytringsklima

Manglende positivt ytringsklima kan føre til en overfladisk konsensus, der det kan se ut som om alle...

Vær tilstede – unngå konflikter ved omstilling

Mange virksomheter er i stadig endring, og med endringer på arbeidsplassen følger ofte motstand og u...

Kommunikasjon

Uten tilstedeværelse, ingen god kommunikasjon

Kommunikasjon skjer ofte uten at vi tenker oss om, fordi det faller naturlig. Men hvis vi skal håndt...
Kommunikasjon

Rock frem medarbeiderne med bevisst kommunikasjon

Hvordan kan du som leder løfte frem, eller «rocke» frem, medarbeiderne dine gjennom bevisst kommunik...