Mot og motiv: Nøkkelen til en visjon som virker

Mange visjoner starter med gode intensjoner, men mister kraften når motivasjonen bak blir uklar eller glemt. I intervjuet med Sigurd Granmark får du som leder innsikt i hvordan du skaper en visjon som faktisk engasjerer – og holder seg levende i praksis.
Må visjonen forklares, fungerer den ikke godt nok
- Kjernepunkter fra artikkelen
- En god visjon må ha både mot (retning og identitet) og motiv (hvorfor).
- Visjoner bør utfordre og engasjere – ikke bare inkludere og pynte på språket.
- Hvis visjonen ikke brukes i hverdagsbeslutninger, mister den sin kraft.
- Langsiktige visjoner må kunne realiseres – og gi mening for de som jobber der nå.
- Sterk visjonsfortelling kan skape både internt eierskap og ekstern tillit.
saken passer for: Ledere og ledergrupper som vil bruke visjon som et reelt verktøy – ikke bare et slagord.
Allerede abonnement? Logg inn.
Populær
Premium
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Populær
Premium
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
kr 1 500,-