Når «tilbud» undergraver tillit – slik leder du prissetting i kampanjemånedene
Novembersalget er blitt en stresstest på både etikk og etterlevelse.
Til tross for ny lov om prismarkedsføring ser priseksperter at mange butikker fortsatt øker prisene i forkant av kampanjer, for deretter å senke dem igjen i november. Resultatet: kunstige «tilbud» og svekket forbrukertillit. For ledere handler dette ikke bare om priser – men om verdier, styring og omdømme.
Jojo-priser kan gi kortsiktig salg – men de dreper langsiktig tillit
- Derfor bør du lese saken
Denne saken viser hvordan dårlig prissetting ikke bare undergraver forbrukertillit, men også kan avsløre svak intern styring. Som leder får du innsikt i hvordan 30-dagersregelen fungerer, hvorfor den er en test på virksomhetens verdigrunnlag – og konkrete grep for å skape en mer tillitsbasert prispolitikk som styrker både omdømme og lønnsomhet.
Saken passer best for ledere, ledergrupper og markedssjefer i varehandel, netthandel og kommunikasjon.
Allerede abonnement? Logg inn.
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 1,-
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler






.png)









































