Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
AFPT-ESPEN-10

Prestasjonskulturen avgjør bedriftens fremtid

For at en virksomhet skal kunne levere gode resultater er den nødt til å bestå av en stødig prestasjonskultur. Det er lederens ansvar å forme denne kulturen i riktig retning – ved å få med seg de rette medarbeiderne.

Arntzen forteller at i dagens samfunn kreves det at vi presterer på mange plan. Et av de stedene vi tilbringer mest tid og som er avgjørende, er jobben. Jobben sikrer et stabilt levebrød og sørger for at individet kan sikre seg og sine økonomisk.

–I dagens konkurranseutsatte samfunn er prestasjonen avgjørende siden vi ikke lenger er sikret stabiliteten av et langt arbeidsforhold da mange faktorer påvirker bedriftens levealder. Hvis ikke bedriften og medarbeiderne presterer på ønsket nivå, kan man risikere en meget uforutsigbar hverdag – noe de aller fleste ikke ønsker.

En dyktig selger er ikke nødvendigvis en god salgsleder, og en dyktig salgsleder er heller ikke automatisk en dyktig daglig leder.

En leders oppgave er på best måte identifisere dynamikken i et team for å få frem det beste i alle.

AFPT-ESPEN-09.jpg 


Lese mer? Velg et abonnement som passer deg

Se flere pakketilbud her

Allerede abonnement?Logg inn her

Artikkelen er kun tilgjenglig når logget inn.


Har du glemt ditt passord?
Les mer om:

Konsensuskulturen truer norsk næringsliv

Pandemien, Black Lives Matter-bevegelsen, fall i oljeprisen, det digitale møterommet, hjemmekontor o...

Strategier for bedre motstandsdyktighet

Ofte handler vi mennesker i automatisk respons på omgivelsene og det som skjer rundt oss. Det kan sk...

Tren hjernen din til bedre beslutninger

Inntil nylig trodde vi at hjernen sluttet å vokse i 20-årene og at det deretter kun gikk en vei. Men...
Kurs og kompetanse Se alle

Digital Ledelse

Digitalisering – slik motiverer du dine ansatte

Siden samfunnet er i konstant endring og blir stadig mer robotisert og automatisert, kreves det mye ...
+PLUSS Artikler, Kommunikasjon

Baksnakking – en kilde til dårlig arbeidsmiljø

En dansk undersøkelse (se faktaboks) viser at 47 prosent av de ansatte hadde opplevd baksnakking. En...

Lederjobb Se alle
Rolf Olsen

En engasjerende filantropisk CSR-strategi er mer enn avlat og gaver

Bedrifter synes å uttrykke sitt filantropiske engasjement på svært ulike måter. De fleste gir gaver ...
haltende samtaler i grupper

Hva strever ledere med i hverdagen? Situasjon: «Uklar retning»

Dette er foreløpig den femte og siste artikkelen fra pågående studie av norske lederes hverdagsstrev...
brainstorming

Brainstorming – når du ønsker færre og dårligere ideer

Brainstorming er et av de klassiske verktøyene som brukes for å få nye ideer. Konseptet har vært svæ...

 
Lederblogg

Manglende menneskekunnskap hos ledere?

Det å være leder handler primært om å lede andre mennesker mot felles mål. For å få det til, må en s...
Ledelse

Hva gjør deg til en dyktig leder?

Mange ledere vet hva som skal til for å bli en bedre leder, men mislykkes når det kommer til praksis...

+PLUSS Artikler, Ledelse

Bli en drømmearbeidsgiver – med ti avgjørende bud

Hva er egentlig en drømmearbeidsgiver? Hva skiller disse fra andre arbeidsgivere? Svante Randlert ha...
Digital Ledelse

Omstill eller forsvinn – slik overlever du krisene

Når bedriftens bunnlinje lekker som en sil, røde tall hoper seg opp og motgangen ikke ser ut til å h...


+PLUSS Artikler, Ledelse

Prestasjonskulturen avgjør bedriftens fremtid

For at en virksomhet skal kunne levere gode resultater er den nødt til å bestå av en stødig prestasj...
Lederblogg

Hva strever ledere med i hverdagen? Situasjon: «Ensomhet»

Dette er den fjerde artikkelen fra pågående studie av norske lederes hverdagsstrev. Studien er baser...