
Angrep er det beste forsvar
Mannen bak «Sharkonomics», gjesteprofessoren og forfatteren Stefan Engseth, mener at det er mange likhetstrekk mellom hvordan haier tenker og oppfører seg og hvordan du som leder kan tenke når du skal angripe et nytt marked. LederNytt har snakket med Engeseth for å finne ut hvordan du kan legge opp angreps- og forsvarsstrategier som ville gjort selv den slueste hvithaien misunnelig.
Bare se på de digitale haiene Google, Alibaba eller Amazon som svømmer i alle vann og bransjer globalt på jakt etter nytt bytte.
De færreste selskaper har en strategi for hvordan de skal forsvare seg, de har tradisjonelt bare fokusert på angrep og vekst.
- Sir Richard Branson
Artikkelen fortsetter under.
Lese mer? Velg et abonnement som passer deg
HALVÅRSABONNEMENT MED LEDERNYTT + VIDEOCATION
3 print + digitale utgaver.
Tilgang til Pluss-artikler på nett i 6 mnd.
Digitalt arkiv med tidligere utgaver.
6 mnd. med Videocation (videokurs)
kr 2250,-
ETT ÅR MED LEDERNYTT + VIDEOCATION
6 print + digitale utgaver.
Tilgang til Pluss-artikler på nett i 12 mnd.
Digitalt arkiv med tidligere utgaver.
Ett år med Videocation (videokurs)
kr 3500,-
ETT ÅRS ABONNEMENT - PRINT + DIGITALT
6 print + digitale utgaver
Tilgang til Pluss-artikler på nett i 12 mnd.
Digitalt arkiv med tidligere utgaver
kr 949,-
ETT ÅR - DIGITALT ABONNEMENT
6 digitale utgaver
Tilgang til Pluss-artikler på nett i 12 mnd.
Digitalt arkiv med tidligere utgaver
kr 899,-
Allerede abonnement?Logg inn her
Les mer om: