Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
ledelse

For å lykkes med endringsprosesser er det viktig at lederen ikke bare overkjører medarbeiderne

For mange kan endring sammenlignes med risikosport, og som en følge av det, dukker det ofte opp motstand. For å lykkes med endringsprosesser er det viktig at lederen ikke bare overkjører medarbeiderne, men heller finner ut av hvorfor motstanden er der – og ser på motstanden som en mulig kilde til kunnskap som kan komme til nytte i endringsarbeidet.

Den som prøver å finne ut hvorfor folk protesterer, vil gjøre det langt bedre enn den som bare vil «stå i det» og som håper at bråket og sorgreaksjonene ikke varer alt for lenge denne gangen. 

 Oscar+Amundsen (1).jpg


Allerede abonnement? Logg inn:

 

Lese mer? Velg et abonnement som passer deg

LederNytt web abo Hansen[1]

MÅNEDSABONNEMENT - LEDERNYTT

LederNytt print magasin
LederNytt digital magasin og arkiv
LederNytt Pluss artikler
(INGEN BINDINGSTID)

Kr 199,- pr. mnd

LN Facebook Videocation   LN 3

HALVTÅR LEDERNYTT + VIDEOCATION

3 print + digitale utgaver
Pluss-artikler på nett i 6 mnd
Digitalt arkiv med tidligere utgaver
Videocation - 300 videokurs
kr 2500,- 
LN Facebook Videocation   LN 3

ETT ÅR LEDERNYTT + VIDEOCATION

6 print + digitale utgaver.
Pluss-artikler på nett i 12 mnd. 
Digitalt arkiv med tidligere utgaver.
Videocation - 300 videokurs
kr 4.000,- 
LederNytt web abo Ringnes[1]

ETT ÅR PRINT + DIGITALT

6 print + digitale utgaver
Pluss-artikler på nett i 12 mnd. 
Digitalt arkiv med tidligere utgaver
kr 1.300,- 
LederNytt web abo digital[1]

ETT ÅR - DIGITALT

6 digitale utgaver
Pluss-artikler på nett i 12 mnd. 
Digitalt arkiv med tidligere utgaver
kr 1.200,- 
Se flere pakketilbud her
Artikkelen fortsetter under annonsen.
Artikkelen fortsetter under annonsen.
Artikkelen fortsetter under annonsen.

Hva skjer når man ikke tar seg tid til å stoppe opp? Og hvorfor er det så vanskelig?

Den klassiske lederen har ofte mange baller i luften, og balansegangen mellom å ta vare på medarbeid...
Les mer....

En stor del av lederjobben er å inspirere og legge til rette for at medarbeiderne skal yte optimalt for å nå bedriftens må

Men kan en leder klare dette uten selv å være inspirert? Grethe Holtan mener at det hjelper lite å j...
Les mer

Onboarding av nye ledere - opplever ingen støtte

Undersøkelser viser at nesten ingen nye ledere opplever støtte fra sin nye arbeidsgiver i overgangs-...
Les mer...

Ny som leder

Å være ny som mellomleder

Overgangen fra rollen som førstelinjeleder til det å bli mellomleder er for mange en uventet krevend...
Les mer...
Ny som leder

Å være ny som toppleder

Det å være ny som toppleder handler om å gå fra en kontekst og over i en annen kontekst. Uten grundi...
Les mer...

Lederskifter og innfasing av nye ledere

I et oppslag i Ukeavisen Ledelse kunne vi lese om svært manglende oppfølging og støtte for nye leder...
Les mer...

Skap en sterk lagånd, og få bedre resultater

Teamledelse del 5

Konkurrerer medlemmene i teamet med hverandre, eller spiller de hverandre gode? Ledere i næringslive...

Skap en empatisk høytpresterende kultur!

En empatisk høytpresterende kultur er avhengig av at alle i organisasjonen bidrar. Det fordrer at de...
Les mer....

Teamledelse, Del 5, Teamledelse

Resultatene kommer når du lar folk bli gode på egne premisser

Teamledelse del 5

Det er ikke alltid sånn at teamarbeid skaper bedre resultater. Alt avhenger av om de som er i teamet...