Hvordan kan negative følelser bidra til innovasjon?

Entusiasme, glede og «passion» beskrives ofte som viktige ingredienser i innovasjonsprosesser. Når vi skal skape noe nytt, trenger vi optimisme, ikke bekymring og misnøye, sies det. Samtidig er det studier som tyder på at pessimistiske entreprenører gjør det best, og at ledere som lykkes i usikre tider, både kjenner og handler på frykt.

Negative følelser kan fremme kreativitet fordi det trekker oss mot å grave i og forstå mer av utfordringen vi står i, som er en viktig del av innovasjonsprosesser.
Allerede abonnement? Logg inn.
Populær
Premium
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Populær
Premium
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
kr 1 500,-