Læring i ledergruppen skiller klinten fra hveten

Læring i ledergrupper er en viktig del av organisasjonsutvikling og effektiv ledelse. I en gruppe er man avhengig av hverandre for å lykkes. Hvordan lærer man best mulig i en ledergruppe? Og hvordan gå fra «meg og mitt» til «vi og vårt»?
Erik Slinning sammenligner atferden i ledergrupper med gutten som løper ved siden av sykkelen sin. Pedalene treffer hælene, og gutten banner, men fortsetter å løpe ved siden av. «Hvorfor setter du deg ikke opp på sykkelen?» roper vi. «Har ikke tid», svarer gutten. Slinning viser med dette at nøkkelen til ledergruppens produktivitet ikke er høyere tempo, men å ta seg tid til å jobbe systematisk med aksjonslæring.
En ledergruppe kan forbedre sine prestasjoner med hele 25 prosent ved systematisk gjennomføring av tilbakemelding og evaluering.
Allerede abonnement? Logg inn.
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler