Mange organisasjoner kartlegger hva de er gode på i sine strategiprosesser, men unngår i strategiprosessen å ekskludere ting de ikke skal drive med

Strategi handler om verdiskaping. De viktigste dimensjonene ved strategisk tenkning, retning, relasjoner til interessenter og ressursmobilisering, forteller oss hva som må til for å lykkes med strategiarbeid.
Det mener Tale Skjølsvik, som er en av dem som har arbeidet mye med strategi. Skjølsvik forklarer at strategisk tenkning og handling er viktig for at virksomheten skal ha en klar retning, for å vite hvilket mål man har og hva som skal til for å nå målet.
Det handler ikke bare om å skape bedre brukeropplevelser på kort sikt eller å kutte kostnader, men like mye om hvordan en organisasjon evner å utvikle ansatte, bidra til samfunnet ut over kunder og ansatte, utvikle samarbeidspartnere og sikre en positiv samfunnsutvikling.

Tale Sjølvik: Hun er professor i teknologiledelse og pro-dekan for forskning ved Fakultet for Teknologi, Kunst og Design ved OsloMet.
Allerede abonnement? Logg inn.
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler