Skap trygghet og tillit i krisetider

God kommunikasjon på en arbeidsplass vil alltid være viktig. Men når krisen rammer, er det avgjørende å vite hvordan man skal kommunisere og håndtere det som skjer. Det handler om å skape trygghet i en sårbar situasjon – men hvordan gjør man det?
Ifølge forsker og psykolog Synnøve Nesse krever kriser mer kommunikasjon rundt formålet med det man gjør, hyppigere og jevnligere kommunikasjon, og klarere instruksjoner om hvordan man skal opptre, forholde seg og reagere.
Hyppig og jevnlig kommunikasjon handler om å skape så mye trygghet som mulig når usikkerhet er tilstede, som den er så lenge det er en krisetilstand.
Allerede abonnement? Logg inn.
Populær
Premium
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Populær
Premium
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
kr 1 500,-