Systemer og teknologi – eller samtaler og gjensidig hjelp? Slik blir du god på oppfølging i team

Det er ikke bare å sette sammen et team, forklare oppgavene og så håpe på det beste. LederNytt har snakket med Stein Forsdahl om hvordan du kan sikre at du har en god prosess og fornuftige systemer for oppfølging, rapportering og tilbakemelding i et team, slik at dere når målene mest mulig effektivt.
Forsdahl forklarer at grunnen til at man trenger oppfølging i et team, rett og slett er for å få fremdrift. Den første forvirringen i et team er at man egentlig ikke er sikker på hva man holder på med. Hvis det er uklart hva målet er, er det veldig vanskelig å følge opp og rapportere på det som skjer. Jo klarere det er hvor vi skal og hvordan vi skal komme dit, desto mindre oppfølging er det faktisk behov for.
Det er mange prosjekter som har gått av hengslene fordi folk har holdt tilbake informasjon.
- Om temaserien: Teamledelse fra A-Å
Teamledelse – denne serien tar sikte på å gi deg som leder, uavhengig av ledernivå, økt kunnskap og læring som teamledelse fra A-Å.
Her kan du lese alle deler i denne temaserien!
I vårt moderne arbeidsliv har teamledelse fått en fornyet oppmerksomhet fordi det er den arbeidsformen som egner seg best med utgangspunkt i mange områder. Noe som særlig kan nevnes, er: prestasjoner, kunnskapsledelse, kreativitet, innovasjon, beslutninger, arbeidsmiljø, kundeservice, salgsledelse med flere. Denne temaserien vil bli en komplett veileder for ledere som skal lede og utvikle et team eller en ledergruppe.
Allerede abonnement? Logg inn.
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler