Kundeservice og utvikling
Kundeservice og utvikling
Det har aldri vært viktigere å sette kunden i sentrum og gjennomføre grundige kundeanalyser for å forstå hva som er viktig for kundene
I en digital prosess er det mye å tenke på, og det kan være fort gjort å ikke ta nok hensy...
Kundeservice og utvikling
Mange bedrifter feiler når de skal lage nye produkter og tjenester
Med Lean Innovasjon kan du lykkes med digital produktutvikling – med kunden i sentrum. Men...
Kundeservice og utvikling
Skap god kundelojalitet og fornøyde kunder
God kundeservice er like viktig uansett om den kommer fra store eller små selskaper. Noe a...
Kundeservice og utvikling
Slik får bedriftene mer tilfredse kunder
Høy kundetilfredshet har stor økonomisk betydning for bedriftene. Forskning gjennom 20 år ...
Kundeservice og utvikling
Slik blir du kundenes favoritt
Mestre ABC i tjenestemarkedsføring™. Vis at du forstår kundene, kan sakene dine og leverer...
Kundeservice og utvikling
Dulting kan gi økt avkastning
Forskning viser at dulting eller nudging ikke bare egner seg til å endre forbrukervaner, m...
Kundeservice og utvikling
Fra middelmådig til enestående kundeservice
Alle bedrifter forholder seg til kunder. Men det er stor forskjell på hvordan de tar vare ...
Kundeservice og utvikling
Legendarisk kundeservice et lederansvar!
Å levere eksemplarisk kundeservice har alltid vært sett på som en måte for virksomheter å ...
Kundeservice og utvikling
Kundeservice krever helt nye tanker
Dårlig kundeservice kan rett og slett være ensbetydende med at kundene dine forsvinner og ...
Kundeservice og utvikling
På tide å få sjefen for kundeservice inn i ledergruppen?
Hvilke assosiasjoner gjør du deg når du hører setningen “men da må du ringe kundeservice”?...
Ledelse
6 spørsmål som gir svar på hvordan dine ansatte egentlig har det
Hvordan kan du som leder få tillit fra dine ansatte og få dem til å åpne seg? Det er noen spesifikke...
Ledelse
En leder som formidler gode holdninger vil også bli god til å skape vekst
Formidler du gode holdninger får du medarbeidere som jobber sammen mot økt vekst.«Ledelse er å utvik...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Ledelse
Når arrogansen tar overhånd i ledelse
Hos ledere som går fra suksess til suksess, kan man hos noen til slutt oppleve at framgangen ender i...
Jobb, karriere & Ledelse
6 utfordringer når du skifter jobb etter mange år
Å slutte på en arbeidsplass er som regel en bittersøt opplevelse – spesielt hvis du har vært der i m...
Lederblogg
Idealisert lederutøvelse handler også om rammebetingelser
I Ledernytt 9/1-24 kunne vi bl.a. lese: Hvordan kan du som leder bidra til å bygge kultur, tillit og...
Jobb, karriere & Ledelse
Friluftsliv bare i fritiden er bortkastede ressurser
Når vi går i naturen blir vi mer kreative, tenker friere og ser muligheter fremfor begrensninger. Vi...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Ledelse
Nysgjerrighet som lederverktøy
I en tid hvor raske omstillinger og kontinuerlig utvikling er normen, er nysgjerrighet en avgjørende...
Kommunikasjon
Hva får medarbeiderne til å være ærlige?
Det kan være vanskelig å få medarbeiderne til å si sin ærlige mening, og selv om du oppfordrer til æ...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Ledelse
En lyttende leder oppnår mer
Å lytte til andre skaper motivasjon og økt arbeidsinnsats. Hvor flink er du til å lytte? Kan du bli ...
Jobb, karriere & Ledelse
Umotiverte ansatte kan være skadelig for bedriften - så se opp for disse 7 faresignalene
Det er ingen hemmelighet at motiverte ansatte løfter en bedrift, og selskaper investerer mye tid, kr...
Lederblogg
Autentisk lederskap: Av med maska — våg å være ekte
Av med maska, ropte publikum under NRKs Maskorama i høst. La oppfordringen være mantraet også for di...
Jobb, karriere & Ledelse
Pass på de 7 feedbackfellene
Tilbakemelding er en essensiell del av utviklingen og den faglige sparringen blant medarbeiderne. Me...
Ledelse
Slik blir du bedre til å be om hjelp
Har du vanskelig for å be om hjelp på jobben, men er på randen av å kollapse under arbeidsbyrden? Nå...
Ledelse
Avdramatiser feil – lær av dem i stedet
Forskeren Jonas Dahl og professor Andreas Werr har undersøkt hvordan feil kan styrke innovasjonskraf...
6 varseltegn på at du trenger mer søvn - basert på dine jobbvaner
Måten du oppfører deg på er vel så sterk som de fysiske symptomene når det kommer til å avsløre beho...
Ledelse
Tips for å bli mer effektiv som leder - basert på intervju av over 200 ultra-produktive mennesker
Tipsene er basert på en amerikansk undersøkelse med intervju av over 200 ultra-produktive mennesker,...
Jobb, karriere & Ledelse
Dropp nyttårsforsetter!
Er du en av dem som setter opp en liste med masse nyttårsforsetter og overbeviser deg selv om at «de...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Ledelse
Å ta vanskelige avgjørelser definerer lederrollen
En vanskelig avgjørelse kan sette mye på spill. Men som leder er det din oppgave å ta riktige valg o...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Ledelse
Relasjonskompetansens betydning for ledelse
En leder har plikt til å utvikle positive relasjoner til alle, og det er uprofesjonelt å la kjemi av...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Ledelse
En ydmyk leder er en sterk leder
Å være ydmyk betyr ikke det samme som å være svak. Tvert imot; å være ydmyk betyr å være sterk. Det ...
Jobb, karriere & Ledelse
Slik forebygger du sykefravær i endringsprosesser
Omstilling og endring i arbeidslivet er den nye normalen. Nå øker oppmerksomheten om helseeffekter a...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Ledelse
Ledere har også fordommer: Hvordan preger det flokken, og hva kan du gjøre?
Fordommer er gjerne oppfatninger vi holder som sannheter om andre. Selv de mest erfarne lederne kan ...
Ledelse
Hvordan slutte med skadelig mikroledelse
Mikroledelse er en ledelsesstil hvor lederen nøye overvåker og kontrollerer medarbeidernes atferd og...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Ledelse
Det modigste du kan gjøre som leder, er å be om unnskyldning
Noen ber aldri om unnskyldning. Hvorfor gjør de ikke det, og hvorfor er det viktig å si unnskyld?De ...
Jobb, karriere & Ledelse
Tre feil ydmyke ledere må styre unna
Ydmyke ledere er ofte gode ledere. De er åpne for tilbakemeldinger, fremmer medarbeiderengasjement, ...
Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 7, Ledelse
Smarte strategier for effektiv hybridledelse
Å lede medarbeidere på ulike lokasjoner kan være utfordrende, men når du lærer deg de mest effektive...
Ledelse
Sannsynligvis trenger du ikke å gjøre absolutt alt selv – lær deg kunsten å delegere
Er to do-listen lengre en barnas ønskelister, og du føler deg konstant overarbeidet? «Skal du ha gjo...
Ledelse
7 kraftfulle måter å motivere seg selv på
I næringslivet snakkes det ofte om viktigheten av å motivere andre som våre ansatte, vårt team, våre...
Ledelse
Få frem medarbeidernes fulle kraft og potensial
Mange bruker altfor mye tid på ustrukturerte og lite effektive møter. Med en fasilitator, en som tar...
Ledelse
Tips for budsjettarbeid
Har du utsatt det uunngåelige? Da er det på tide å tenke seg om og begynne å jobbe. Her er eksperten...
Ledelse
De som har det bra på jobb, gjør det bra på jobb
Det å miste teamfølelsen kan ha en rekke negative konsekvenser på det personlige plan, som lavere tr...
Ledelse
Hvordan fremme nye ideer og innovative løsninger i organisasjonen?
For å fremme nye ideer må det bygges opp en innovasjonskultur som skaper psykologisk trygghet og han...
Lederblogg
God Jul med et tilbakeblikk på hvor vi kommer fra
Hva er din innerste kjerne bygget på? Hvilke verdier har du og hva styrer deg? Hvordan tilknytning f...
Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 7, Ledelse
Den viktige balansen mellom tillit og kontroll i et hybrid team
Å finne en balanse mellom tillit og kontroll kan være utfordrende i et hvilket som helst team, men i...
Ledelse
Selvinnsikt – nøkkelen til mental robusthet og strategisk suksess
I en verden preget av konstant endring, både teknologisk og sosialt, har utviklingen av et robust og...
Lederblogg
Lederskap som tåler alt – slik bygger du din mentale kjernemuskulatur
Stress, raske beslutninger, endringer som aldri tar slutt – høres det kjent ut? Som leder står du i ...
Jobb, karriere & Ledelse
6 arbeidsvaner som gjør at du kan ta (jule)ferie med god samvittighet
Noe av det viktigste for at idrettsutøvere skal kunne trene hardt, effektivt og ofte er at de har go...
Jobb, karriere & Ledelse
Tenk smått, gjør det enkelt og skap nye vaner
Hvordan går vi fra å vite hva vi burde gjøre, til å faktisk gjøre det? I mange tilfeller er det ikke...
Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 7, Ledelse
Teamledelse på avstand er vanskeligere enn å lede fysisk
Så lenge man har tillit, unngår utbrenthet og har tid til teamet, så er sjansen større for å lykkes....
Ledelse
Strategi i møte med det ukjente
I en verden i stadig endring, der teknologi og bærekraft dominerer samtalene, kan det virke umulig å...