Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward

Hva er det som gjør vaner så kraftfullt?

Vaner er ikke en bevisst adferd det er noe vi bare gjør. Det starter gjerne med en preferanse, trigg...
Vaner

Jobb, karriere & Ledelse

Hvordan usikkerhet gir næring til innovasjon

Hvordan usikkerhet gir næring til innovasjon

Det kan hende at teknikken du tar i bruk for innovasjon, er den riktige teknikken. Men det hjelper i...
Les mer
Business Content Se alle

Hjertevennlig ledelse gir mer motiverte medarbeidere

Hjertevennlig ledelse handler om å åpne oss mer opp for en lederpraksis med genuin nysgjerrighet, em...

Les mer

Unikt tilbud til ledere som vil virke og vare

De har flere tiårs erfaring fra arbeid med små og store organisasjoner, men har savnet et tilbud som...

Les mer

4 HR-trender du bør følge med på i 2024

Lurer du på hvordan HR-trendene vil utvikle seg i 2024? Her får du 4 tips fra HR-ansvarlig i SD Worx...

Les mer

Få mest mulig ut av døgnets 24 timer

De fleste gründere har knapt nok tid til å gjøre den jobben de allerede har, men man kan ikke nå nye...
Les mer

Står du fast i en problemstilling og kjenner behov for å sortere tanker og ideer?

Hvis du vil lykkes som leder, må du gi hjernen gode arbeidsbetingelser slik at det er mulig å være p...
Les mer....

Slik lykkes du med effektive møter

De fleste bedrifter bruker unødig mye tid på møter, og de møtene som holdes, er ofte ineffektive. Me...
Les mer....

Livskvalitet og balanse kommer med bevisst regi i eget liv

Mange ledere sier at de har vanskelig for å si nei og velge ting bort. Det virker til å være en krev...
Les mer....

Fremtidsvisualisering for en sterkere optimismemuskel

Du har kanskje opplevd at noen alltid klarer å holde seg optimistiske, uansett hva som skjer? I utga...
Les mer

Jobb, karriere & Ledelse

Stay-samtalen er mer effektiv enn sluttsamtalen

Når en ansatt sier opp, er det mange som gjennomfører sluttsamtaler. Men med jevnlige stay-samtaler ...
Jobb, karriere & Ledelse

Hvordan tiltrekke seg og beholde de beste talentene

Det moderne arbeidslivet utvikler seg lynraskt. I et stadig skiftende arbeidsmarked er det viktig fo...
Lederjobb Se alle

Jobb, karriere & Ledelse

PP SMARTØ – et verktøy for bedre måloppnåelse

Ledelse er ikke et venstrehåndsarbeid du kan gjøre i tillegg til andre arbeidsoppgaver, det er et eg...
Les mer....
Jobb, karriere & Ledelse

Tre måter virksomheter kan tilpasse seg utfordrende tider

Verdensøkonomien er i en "smeltedigel-tid" – og virksomheter må tilpasse seg flere endringer som kom...
Les mer....

Jobb, karriere & Ledelse

Hva er feilansettelser?

Mange arbeidsgivere opplever dessverre at nyansatte ikke lever opp til forventningene og presterer f...
Ansettelser er som et veddemål med djevelen
Jobb, karriere & Ledelse

Mer søvn kan gi deg en bedre karriere

Mangel på søvn kan ha mange konsekvenser. Men det er ikke bare helsen som påvirkes av for lite søvn,...
Les mer....

Jobb, karriere & Ledelse

På tide å gjøre drømmer om til virkelighet

Som mennesker har vi fått den unike gaven at vi kan drømme om et bedre liv og samtidig være i stand ...
Les mer....
Jobb, karriere & Ledelse

Problemer i privatøkonomien? Slik påvirker det jobben

I Norge er privatøkonomi veldig privat, det vil si at vi helst ikke snakker høyt om det. Men problem...
Les mer....
Jobb, karriere & Ledelse

5 trinn for en bedre balanse mellom arbeid og privatliv

Alle vet at lange arbeidsdager kan være skadelig både for medarbeidere og ledere. Likevel sliter man...
Les mer....

Jobb, karriere & Ledelse

7 tegn på at den ansatte er klar for en større stilling

Vurderer du å gi en av dine medarbeidere et større ansvar, som leder for et team innad bedriften? De...
Les mer....
Jobb, karriere & Ledelse

Én av fem nordmenn driver med «quiet quitting»

Ny undersøkelse viser en splittet arbeidsstyrke i Norge. Syv av ti nordmenn svarer at de er tilfreds...

Jobb, karriere & Ledelse

15 teknikker for å forbedre beslutningsferdighetene dine

Å ta en velinformert beslutning kan hjelpe deg med å bli mer produktiv på arbeidsplassen, fordi det ...

Jobb, karriere & Ledelse

8 typer kriser på arbeidsplassen

8 typer kriser på arbeidsplassen

Det finnes mange ulike typer kriser som kan ramme en organisasjon. Å forstå kriser og hvordan du løs...

Hvorfor slutter ansatte i jobben?

Opplever du et stort gjennomtrekk av ansatte? Skal du klare å snu trenden, må du vite hvor steinen g...

Bli kvitt baksnakking på jobben

Det finnes en enkel modell som alle kan følge, og som vil sette en stopper for baksnakkingen en gang...
Les mer

Ta smartere beslutninger med 10-10-10-regelen

Det finnes mange rammeverk du kan bruke til å ta bedre beslutninger. Problemet er at de ikke nødvend...
Les mer....

Tre nøkkelegenskaper til en god lagspiller

For å bli en god lagspiller og se en større helhet må hvert teammedlem lære å legge til side sine fo...
Les mer....

Ta kontroll over uhøflig atferd på jobb

Uhøflig atferd blir lett en ond sirkel og kan ha store konsekvenser for helse og produktivitet på ar...
Les mer....

En smart leder tar den nødvendige samtalen – før problemene blir for store

Å håndtere vanskelige samtaler er et lederansvar. Likevel er det mange som både gruer seg og sliter ...

Hemmeligheten bak produktivitet

Hvis du skal være deg selv på ditt beste, krever det at du er ærlig med deg selv om hvilke områder s...
Les mer....

Jobb, karriere & Ledelse

1 av 4 mener sjefen hindrer deres personlige utvikling

1 av 4 mener sjefen hindrer deres personlige utvikling

Halvparten av norske bedrifter mangler nok personell til å håndtere alle nødvendige oppgaver. Samtid...

Slik kan du koble av autopiloten

Gjennom fokustrening og selvinnsikt kan du koble av autopiloten og slutte å gjøre flere ting på en g...
Les mer

4 tips for å få ned turnover blant dagens unge arbeidstakere

Det koster omtrent 1,5 millioner å ansette feil person, det samme gjelder uønskede oppsigelser. Samt...
Les mer

Slik tømmer du hodet og blir ekstremt effektiv

stressmestring

Er du sliten og stresset og føler at oppgavene vokser deg over hodet? Samme hvor mye du står på, så ...
Effektive arbeidsmetoder

Kaos i kalenderen – her er 8 råd for å skape orden

Kalenderen og «å gjøre»-listen skal leve sammen, mener Chefs effektivitetsekspert Petra Brask. Det e...
les mer....

Mening på jobben skapes med et formål

Ser du formålet med det du driver med? John Coleman mener at de rette tankene kan gi større mening n...

Lær deg å stole på intuisjonen din – med syv enkle trinn

Instinkter eller intuisjon – den følelsen du har i magen som presser deg mot eller bort fra noe. Kje...
Les mer

Engasjement og mestring på resept

Norge i verdenstoppen på sykefravær!

Det sies at norsk sykefravær er verdens høyeste. Ikke bare koster det næringslivet dyrt, det er også...

Skap en støttende atmosfære for medarbeidere i overgangsalderen

Overgangsalderen kan for en del kvinner være en svært tøff og utfordrende periode, og mange lider i ...
Les mer

Mange ledere sliter med uro og angst uten å vite hvorfor – slik håndterer du det

Å være leder og slite med angst og uro er langt vanligere enn vi tror. LederNytt har tatt en prat me...
Les mer

Hjelp jeg har fått ny leder!

Det kan være tøft å gå inn som ny leder i en bedrift. Samtidig kan det være en stor overgang for med...
Les mer....

Tenk smått, gjør det enkelt og skap nye vaner

Hvordan går vi fra å vite hva vi burde gjøre, til å faktisk gjøre det?
Les mer...

Tid er penger - skape en rågod møtekultur!

Mange ledere og ansatte føler at de bruker altfor mye tid på møter. Og vi har alle vært med på møter...
Les mer....

8 tegn på at du bør bytte jobb

Karriere

Du har maksimert potensialet på din nåværende arbeidsplass, og det blir tøffere å stå opp om morgene...
Bytte jobb?

Lunsjpauser kan forbedre karrieren din

Lunsjtid er både en mulighet for å få i seg næring, være sosial med kolleger og få en verdifull paus...
Les mer....


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |