Kundeservice og utvikling
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Det har aldri vært viktigere å sette kunden i sentrum og gjennomføre grundige kundeanalyser for å forstå hva som er viktig for kundene
I en digital prosess er det mye å tenke på, og det kan være fort gjort å ikke ta nok hensy...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Mange bedrifter feiler når de skal lage nye produkter og tjenester
Med Lean Innovasjon kan du lykkes med digital produktutvikling – med kunden i sentrum. Men...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Skap god kundelojalitet og fornøyde kunder
God kundeservice er like viktig uansett om den kommer fra store eller små selskaper. Noe a...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Slik får bedriftene mer tilfredse kunder
Høy kundetilfredshet har stor økonomisk betydning for bedriftene. Forskning gjennom 20 år ...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Slik blir du kundenes favoritt
Mestre ABC i tjenestemarkedsføring™. Vis at du forstår kundene, kan sakene dine og leverer...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Dulting kan gi økt avkastning
Forskning viser at dulting eller nudging ikke bare egner seg til å endre forbrukervaner, m...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Fra middelmådig til enestående kundeservice
Alle bedrifter forholder seg til kunder. Men det er stor forskjell på hvordan de tar vare ...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Legendarisk kundeservice et lederansvar!
Å levere eksemplarisk kundeservice har alltid vært sett på som en måte for virksomheter å ...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Kundeservice krever helt nye tanker
Dårlig kundeservice kan rett og slett være ensbetydende med at kundene dine forsvinner og ...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			På tide å få sjefen for kundeservice inn i ledergruppen?
Hvilke assosiasjoner gjør du deg når du hører setningen “men da må du ringe kundeservice”?...
				
			Ledelse
			
	Du endrer ikke kultur med ord – men med handling og strukturer
Bedriftskultur handler ikke om hva du skriver på veggen, men om hva folk faktisk gjør – det er et ko...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Mer enn en bokstavkode – et eksistensielt oppgjør med personlighetstester
I to jobbintervjuer tok jeg personlighetstester.Den ene plasserte meg som ekstrovert. Den andre som ...
			
		
			Lederblogg
			
	Sterk selvledelse: Hvordan løfte seg selv – og noen ganger andre
Ledelse – og ikke minst selvledelse – handler om å skape fremdrift i riktig retning. Men hva driver ...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Talenter følger ledere de kan stole på – ikke de som vil kontrollere dem
Tillit er drivkraften bak fremtidens arbeidsliv. Når ledere tør å slippe kontrollen og heller bygger...
			
		
			Kommunikasjon
			
	Lytte med hele deg – ikke bare ørene
God lytting handler ikke først og fremst om teknikk, men om tilstedeværelse, respekt og evnen til å ...
			
		
			Kommunikasjon
			
	Løgnen du ikke hører – men kan se
Som leder blir du ofte ikke løyet rett opp i ansiktet – men like fullt holdt utenfor sannheten. Den ...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Ikke lov mer enn du kan leve opp til
Mye av det som virkelig påvirker motivasjon og engasjement, står aldri i kontrakten. Den psykologisk...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Rekruttering med rettferdighet – mer enn bare etikk
I jakten på rett kandidat overser mange virksomheter det viktigste: Hvordan prosessen oppleves. Espe...
			
		
			Ledelse
			
	Hva gjør team sterke når det virkelig gjelder?
Det finnes ingen snarvei til effektive team. De beste presterer ikke fordi de er perfekt sammensatt ...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Effektivitet handler om energi – ikke bare innsats
Hva om du kunne løfte prestasjonene i teamet uten å legge til mer press? Mats Petersson har i over 2...
			
		
			Ledelse
			
	Hva slags arbeidskultur vil du dyrke – og hva har din lederstil med det å gjøre?
Arbeidskulturen i et team formes ikke bare av verdier og mål – men av lederens adferd, vaner og pers...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Talentkampen i 2025: Hva som virkelig får folk til å bli
I 2025 kjemper ikke arbeidsgivere bare om kompetanse – de kjemper om menneskers tid, lojalitet og li...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Slik bygger du salgsvekst gjennom riktige mennesker – Tre strategiske perspektiver for rekruttering
Når AI overtar logikk og informasjon, blir det menneskelige konkurransefortrinnet viktigere enn noen...
			
		
			Ledelse
			
	Konfliktsky, men leder?
Du trenger ikke være tøff – men du må være tydelig. Her er grepene som hjelper deg å ta samtalen, se...
			
		
			Ledelse
			
	På den nye frontlinjen: næringslivets ansvar i en urolig verden
«For det hjelper ikke å være modig i morgen – det er i dag det gjelder.»- Gunnar SønstebyDette sitat...
			
		Mangfoldsledelse: Nøkkelen til innovasjon og bærekraftig vekst
Mangfoldsledelse handler ikke om politisk korrekthet – det handler om strategi og konkurransekraft. ...
			
		
			Ledelse
			
	6 steg som gjør møtene dine effektive, engasjerende og målrettede
Glem kjedelige møter! Med dette rammeverket får du en enkel oppskrift som hjelper teamet ditt å sama...
			
		 BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
		
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, Ledelse
			
	Maktens tre ansikter – hvordan psykologien, sosiologien og filosofien forklarer maktens krefter i arbeidslivet
Makt er en uunngåelig kraft i både arbeidsliv og samfunn – men hvordan former den oss, våre relasjon...
			
		
			Lederblogg
			
	Ikke gjør stjerneselgeren til sjef – før du har tenkt deg godt om
Gratulerer – du tror kanskje du har funnet din neste salgssjef. Men har du egentlig det?Før du trykk...
			
		
			Lederblogg
			
	Justere organisasjonsseilene: Ledere som navigatører i endring
Norge er en sjøfartsnasjon, formet av kapteiner og mannskap som har lært å navigere i uforutsigbare ...
			
		
			Lederblogg
			
	Når du som leder blir rammet – hvordan bygger du styrke i motgang?
Ledere er trent i å håndtere andres usikkerhet – men hvem leder deg når det er du som mister fotfest...
			
		
			Ledelse
			
	Mange tror de leder godt – men ser ikke hva medarbeiderne faktisk opplever
Ledere ser ofte én virkelighet – medarbeidere en annen. Det koster dyrt. Men gapet kan tettes – med ...
			
		
			Ledelse
			
	Hvordan tar du vare på deg selv som leder – når alt går i høyt tempo?
Hvordan kan du som leder bevare fokus på egen trivsel i en arbeidshverdag preget av tempo, tidspress...
			
		
			Ledelse
			
	Synteseledelse – kunsten å skape nytt gjennom innsikt og samspill
Hvordan skapes virkelig innovasjon i en tid preget av kaos og kompleksitet? Fremtidens ledere må mes...
			
		
			Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 8
			
	Slik bygger du kreative team som faktisk skaper innovasjon
Del 8
Kreativitet oppstår i møtet mellom menneske og miljø – og er drivstoffet i enhver vellykket innovasj...
			
		Fra bedriftsleder til fredsmegler: Hvorfor kvinner er viktige for norsk næringsliv og sikkerhet
Kjønnsbalanserte lederteam tar ikke bare raskere beslutninger – de tar også bedre. Forskning viser a...
			
		
			Fagområder, Digital Ledelse
			
	Slik sparer du tid og tar bedre beslutninger med AI
AI er ikke lenger noe du bare bør følge med på – det er et verktøy du kan bruke aktivt, hver dag. He...
			
		
			Ledelse
			
	Hvordan redde den siste dråpen?
Tre ledelsesgrep som gir deg gjennomslag – selv når tiden renner ut. Når tempoet øker og kravene str...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	7 enkle mindfulness-øvelser for en travel lederhverdag
I en hektisk arbeidshverdag kan det være utfordrende å finne tid til mindfulness. Men forskning vise...
			
		
			Ledelse
			
	Gi medarbeiderne verktøyene til å mestre og drive egen læring
I en arbeidsverden preget av rask teknologiutvikling og kontinuerlig endring, er kompetanseutvikling...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Slik lykkes du med jobbsøking
Å bytte jobb handler ikke bare om å sende ut noen søknader og håpe på det beste. For å lykkes i et k...
			
		
			Digital Ledelse
			
	Deepfake-angrep og AI-svindel: Hvor sårbar er din virksomhet?
Ny teknologi – nye trusler: Svindlere bruker nå kunstig intelligens til å forfalske stemmer, videoer...
			
		
			Lederblogg
			
	Livsbagasje på jobb – hva betyr det for deg som leder?
Når medarbeidere møter på jobb, kommer de ikke tomhendte. De har med seg et usynlig, men kraftfullt ...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Glem stillingstitler – det er oppgavene som teller nå
Norge vil mangle tusenvis av ansatte i årene som kommer. For å løse oppgavene samfunnet står overfor...
			
		
			Lederblogg
			
	Når sterke ledere møter veggen – og finner veien tilbake
Når sterke ledere møter veggen, er det sjelden bare arbeidsmengden som feller dem – det er de indre ...
			
		
			Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 8, Ledelse
			
	Nøkkelen til å lykkes med innovasjonsteam
Del 8
Innovasjon skjer ikke av seg selv – det krever tydelige prioriteringer fra ledelsen, dedikerte ressu...
			
		
			Lederblogg
			
	Bare 19 prosent er engasjert på jobb – hva betyr det for din virksomhet?
Ifølge Gallup er bare 19 prosent av norske arbeidstakere engasjert i jobben sin. Det betyr at over 8...
			
		
			Digital Ledelse
			
	Med cybersikkerhet som konkurransefortrinn
Trussellandskapet har utviklet seg raskt de siste årene, og i dag kan nesten hvem som helst, ved hje...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Mangfold i praksis: Slik bygger du et sterkere team – og får tak i folk
Mangfold og inkludering har blitt moderne slagord – og de fleste ledere jeg møter sier de støtter de...
			
		
			Lederblogg
			
	Leder: Fôrer du elefanten – eller endrer du rommet?
Som ledere kjenner vi alle "elefanten i rommet" – det ubehagelige vi later som ikke finnes. Men hva ...
			
		

















































