Kundeservice og utvikling
Kundeservice og utvikling
Det har aldri vært viktigere å sette kunden i sentrum og gjennomføre grundige kundeanalyser for å forstå hva som er viktig for kundene
I en digital prosess er det mye å tenke på, og det kan være fort gjort å ikke ta nok hensy...
Kundeservice og utvikling
Mange bedrifter feiler når de skal lage nye produkter og tjenester
Med Lean Innovasjon kan du lykkes med digital produktutvikling – med kunden i sentrum. Men...
Kundeservice og utvikling
Skap god kundelojalitet og fornøyde kunder
God kundeservice er like viktig uansett om den kommer fra store eller små selskaper. Noe a...
Kundeservice og utvikling
Slik får bedriftene mer tilfredse kunder
Høy kundetilfredshet har stor økonomisk betydning for bedriftene. Forskning gjennom 20 år ...
Kundeservice og utvikling
Slik blir du kundenes favoritt
Mestre ABC i tjenestemarkedsføring™. Vis at du forstår kundene, kan sakene dine og leverer...
Kundeservice og utvikling
Dulting kan gi økt avkastning
Forskning viser at dulting eller nudging ikke bare egner seg til å endre forbrukervaner, m...
Kundeservice og utvikling
Fra middelmådig til enestående kundeservice
Alle bedrifter forholder seg til kunder. Men det er stor forskjell på hvordan de tar vare ...
Kundeservice og utvikling
Legendarisk kundeservice et lederansvar!
Å levere eksemplarisk kundeservice har alltid vært sett på som en måte for virksomheter å ...
Kundeservice og utvikling
Kundeservice krever helt nye tanker
Dårlig kundeservice kan rett og slett være ensbetydende med at kundene dine forsvinner og ...
Kundeservice og utvikling
På tide å få sjefen for kundeservice inn i ledergruppen?
Hvilke assosiasjoner gjør du deg når du hører setningen “men da må du ringe kundeservice”?...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4
Ansvarsglede – en forutsetning for god ledelse
Bli en fremragende leder - del 4
Uansett om du er forsvarssjef eller næringslivsleder, så er jobben din å lede andre mennesker. For å...
Kommunikasjon
Hvis vi hele tiden kommuniserer på én enkelt måte, blir vi forutsigbare og folk slutter å lytte
Tenk på deg selv. Liker du å lytte til folk som snakker i én hastighet, i én tone, med et kjedelig o...
Ledelse
Alle ønsker å bli sett, hørt og forstått
Dårlig stemning på jobb er oppskriften på et dårlig arbeidsmiljø. Som mellomleder er du nødt til å h...
Kommunikasjon
Hvordan få alle til å lytte?
Synes du det er vanskelig å få kundenes eller ledergruppens fulle oppmerksomhet? Her får du noen eff...
Ledelse
Seks ting fremragende ledere gjør som styrker deres suksess
Ekstraordinære ledere er opptatt av å både ta vare på seg selv og medarbeiderne sine. Her er seks st...
![modig leder[1]](https://img5.custompublish.com/getfile.php/5262521.1345.bwskjqippwku7n/640f540/0_5262521.jpg)
Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4
Ingen liker en feig leder, og ingen ønsker å være en feig leder
Bli en fremragende leder - del 4
Modighet er den viktigste dyden for en leder, for uten den vil man ikke komme ut av komfortsonen og ...
Jobb, karriere & Ledelse
6 vanlige konflikter på arbeidsplassen
Det er gjennom motsetninger og dissonans at utvikling skjer. Med riktig holdning kan du utnytte dens...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Ledelse
Modige ledere i en verden som stadig endrer seg
Det er mange meninger om hva det vil si å være en modig leder, og det blir stilt stadig større krav ...
Lederblogg
Øk energien i digitale møter med disse oppvarmingsøvelsene
Sliter du mer skjermtrøtte møtedeltakere? Her er fem oppvarmingsøvelser til digitale møter, som får ...
Jobb, karriere & Ledelse
Slik lykkes du med effektive møter
De fleste bedrifter bruker unødig mye tid på møter, og de møtene som holdes, er ofte ineffektive. Me...
Jobb, karriere & Ledelse
Livskvalitet og balanse kommer med bevisst regi i eget liv
Mange ledere sier at de har vanskelig for å si nei og velge ting bort. Det virker til å være en krev...
Jobb, karriere & Ledelse
Fremtidsvisualisering for en sterkere optimismemuskel
Du har kanskje opplevd at noen alltid klarer å holde seg optimistiske, uansett hva som skjer? I utga...
Lederblogg
Fremtidens leder er endringsleder - fire steg som hjelper deg på veien
Med dagens digitaliseringsfokus og endringstakt er ledere oftere og oftere endringsledere, enten de ...
Lederblogg
Livskvalitet bygget på selvrespekt og relasjoner
Fra vi var bittesmå skapninger skrek vi bokstavelig talt etter oppmerksomhet. Vi er hverandres kilde...
Lederblogg
Brainstorming – når du ønsker færre og dårligere ideer
Brainstorming er et av de klassiske verktøyene som brukes for å få nye ideer. Konseptet har vært svæ...
Lederblogg
Bærekraftig selvledelse gir resiliente ledere
Langvarig produktivitet krever resiliente mennesker og organisasjoner. Veien til personlig resiliens...
Lederblogg
Seks tiltak for økt tillit på jobben
Tillit er nødvendig for å bygge gode relasjoner på jobben. Hva kan vi gjøre for å bygge økt tillit i...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4
Møt frykten din, og stå støtt i deg selv som leder
Bli en fremragende leder - del 4
Er du redd for å ikke være god nok? For å miste posisjon, makt og innflytelse? Lar du frykten styre,...
Lederblogg
Å være leder er gøy
Hver eneste dag kan vi få tips og råd til hvordan vi kan utføre godt lederskap. Ulike magasiner, høy...
Lederblogg
Rebellen skal løftes, ikke temmes
Du kjenner sikkert til den medarbeideren som alltid stiller det utålmodige spørsmålene du ikke kan s...
Lederblogg
Vil du få til endring? Start med å endre situasjonen
Jobber du med tjenester eller produkter, offentlig eller private, er sannsynligheten stor for at du ...
Bruk omvendt intervju i søken etter kritiske tenkere
Å ansette nye personer kan være en utfordring. Å ansette folk som er gode på kritisk tenkning kan væ...
Ledelse
Derfor er effektiv teamledelse viktig
Å jobbe alene i stedet for å utnytte alle evnene til folkene i teamet ditt, resulterer sjelden i vek...
Lederblogg
Kreativitet - hva er det og hvorfor er det viktig?
Ledere bombarderes stadig med buzzord som påstår å være løsningen på alle problemer. Et unntak fra a...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4
«Jeg trodde jeg var et godt menneske – helt til jeg ble leder»
Bli en fremragende leder - del 4
De fleste har nok sett kolleger endre seg fra det øyeblikket de blir ledere. Det enkleste er å tro a...
Lederblogg
kunsten å reflektere
Jeg tror at særlig ledere i mye større grad bør lære seg til å gjennomføre jevnlige «lederskaps-anda...
Ledelse
Slik delegerer du arbeidsoppgavene på en effektiv måte
Å delegere arbeidsoppgaver kan høres enkelt ut – men har du tenkt på at dette ikke bare handler om d...
Lederblogg
Det er fullt mulig å være glad på jobb – uten å være engasjert eller særlig produktiv
Engasjement er ikke det samme som å være glad på jobb.Glade eller tilfredse medarbeidere er ikke nød...
Ledelse
I dårlige kulturer vil manglende tydelighet rundt verdiene og hva som er rett og galt, føre til at virksomheten ikke når målene sine
De bedriftene som ikke klarer å knekke kulturkoden, vil heller ikke utvikle seg – og vil til slutt s...
Ledelse
14 tips som kan øke kreativiteten
Kreativitet er evnen til å komme opp med eller gjenkjenne ideer for å løse problemer, kommunisere me...
Ledelse
Tillit = vinn eller forsvinn for bedriften
Når mistilliten i en organisasjon er stille, vokser og vokser den, helt til den bryter ut i skandale...
Jobb, karriere & Ledelse
Stay-samtalen er mer effektiv enn sluttsamtalen
Når en ansatt sier opp, er det mange som gjennomfører sluttsamtaler. Men med jevnlige stay-samtaler ...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4
Ledelse uten grenser – når «meg» skal bli til «oss»
Bli en fremragende leder - del 4
Med et skarpt blikk og et uredd hjerte, tar Giyri Helén Werp oss med på sjongleringen mellom ledelse...
Ledelse
Seks kjennetegn på virkelig modige ledere
Kjernen i modig lederskap er viljen til å handle midt i usikkerhet; å gjøre det som er riktig over d...
Ledelse
For mye sinne kan også føre til at man mister fokus og ikke hører på medarbeiderne
Å holde følelsene sine under kontroll på jobb kan være en personlig belastning. Det er ikke alltid l...
Ledelse
Arbeidsmiljøet som ferskvare – start forberedelsene for fremtiden nå
Arbeidsmiljø kan være et noe vagt begrep som ikke er så lett å definere. En satsning på arbeidsmiljø...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4
Bruk tid på relasjonsbygging – du har ikke råd til å la være
Hvis du ønsker å få det beste ut av medarbeiderne dine, må du sørge for å bygge gode og trygge relas...
Jobb, karriere & Ledelse
Hvordan tiltrekke seg og beholde de beste talentene
Det moderne arbeidslivet utvikler seg lynraskt. I et stadig skiftende arbeidsmarked er det viktig fo...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4
Behersker du kunsten å gi ros?
Bli en fremragende leder - del 4
«Å gi ros» kan føles som et minebelagt område. Hvor mye ros er greit? Hva skal man rose? Noen kan og...

Rekrutteringsveileder fra A-Å, Rekrutteringsveileder, Del 4, Jobb, karriere & Ledelse
Alder er ingen hindring
Det er vanskeligere å komme inn på arbeidsmarkedet jo eldre en blir. Det er et paradoks med tanke på...