Kundeservice og utvikling
Kundeservice og utvikling
Det har aldri vært viktigere å sette kunden i sentrum og gjennomføre grundige kundeanalyser for å forstå hva som er viktig for kundene
I en digital prosess er det mye å tenke på, og det kan være fort gjort å ikke ta nok hensy...
Kundeservice og utvikling
Mange bedrifter feiler når de skal lage nye produkter og tjenester
Med Lean Innovasjon kan du lykkes med digital produktutvikling – med kunden i sentrum. Men...
Kundeservice og utvikling
Skap god kundelojalitet og fornøyde kunder
God kundeservice er like viktig uansett om den kommer fra store eller små selskaper. Noe a...
Kundeservice og utvikling
Slik får bedriftene mer tilfredse kunder
Høy kundetilfredshet har stor økonomisk betydning for bedriftene. Forskning gjennom 20 år ...
Kundeservice og utvikling
Slik blir du kundenes favoritt
Mestre ABC i tjenestemarkedsføring™. Vis at du forstår kundene, kan sakene dine og leverer...
Kundeservice og utvikling
Dulting kan gi økt avkastning
Forskning viser at dulting eller nudging ikke bare egner seg til å endre forbrukervaner, m...
Kundeservice og utvikling
Fra middelmådig til enestående kundeservice
Alle bedrifter forholder seg til kunder. Men det er stor forskjell på hvordan de tar vare ...
Kundeservice og utvikling
Legendarisk kundeservice et lederansvar!
Å levere eksemplarisk kundeservice har alltid vært sett på som en måte for virksomheter å ...
Kundeservice og utvikling
Kundeservice krever helt nye tanker
Dårlig kundeservice kan rett og slett være ensbetydende med at kundene dine forsvinner og ...
Kundeservice og utvikling
På tide å få sjefen for kundeservice inn i ledergruppen?
Hvilke assosiasjoner gjør du deg når du hører setningen “men da må du ringe kundeservice”?...
Jobb, karriere & Ledelse
Fem bærekraftige måter å håndtere en oppsigelse på
Når en ansatt kunngjør sin oppsigelse, kan det føles som et angrep, og det er fort gjort at lederen ...
Lederblogg
Viktigheten av å snakke sammen
Mange ledere venter for lenge med å snakke med medarbeidere de er bekymret for. Når det er kultur fo...
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 5, Bli en fremragende leder
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 5, Bli en fremragende leder, +PLUSS Artikler
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 5, Bli en fremragende leder
Meningsfulle arbeidsplasser skaper de beste resultatene
Bli en fremragende leder del 5
Hva skal til for at medarbeiderne ikke bare trives, men kjenner ekte engasjement, tilhørighet, og ka...
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 5, Bli en fremragende leder
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 5, Bli en fremragende leder, +PLUSS Artikler
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 5, Bli en fremragende leder
Lojalitet kan ikke kreves – den må fortjenes
Å bygge lojalitet handler ikke om å kreve den, men å fortjene den. For ledere er det en krevende bal...
Ledelse
Skaler virksomheten din på en bærekraftig måte
Er du klar over forskjellen på å skalere og utvide en virksomhet? Disse konseptene blir ofte brukt o...
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 5, Bli en fremragende leder
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 5, Bli en fremragende leder, +PLUSS Artikler
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 5, Bli en fremragende leder
Ekte lojalitet bygges med tillit – ikke titler
Bli en fremragende leder del 5
Selv den mest visjonære leder står svakt uten medarbeidere som kjenner tillit, respekt og lojalitet....
En helsefremmende tilnærming på arbeidsplassen kan være avgjørende for et godt arbeidsmiljø
Det hele står og faller på en nysgjerrig leder.De aller fleste ledere ønsker en kultur med større en...
Ledelse
Stayerevne - her får du oppskriften til å ikke gi opp!
Noen har det, andre har det ikke, kan det læres? Mange setter seg mål og når dem, mens andre gir opp...
Digital Ledelse
Ledere som jobber sammen med AI, vil utkonkurrere ledere som jobber alene og uten AI
AI tilbyr et hav av muligheter og verktøy. For å ruste virksomheten din for fremtiden, er det viktig...
Fagområder, Jobb, karriere & Ledelse
Lær deg å stole på intuisjonen din – med syv enkle trinn
Instinkter eller intuisjon – den følelsen du har i magen som presser deg mot eller bort fra noe. Kje...
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 5, Bli en fremragende leder
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 5, Bli en fremragende leder, +PLUSS Artikler
BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 5, Bli en fremragende leder
Hva er forskjellen på å følge en leder og være lojal?
Bli en fremragende leder del 5
Lojale medarbeidere kan være en ressurs for selskapet, og deres tilfredshet påvirker effektiviteten ...
Rekrutteringsveileder fra A-Å, Rekrutteringsveileder, Del 8
Rekrutteringsveileder, Del 8, +PLUSS Artikler
Rekrutteringsveileder fra A-Å, Rekrutteringsveileder, Del 8
Innfasing av nyansatte - å komme inn på samme spor
Så er du der! Du har gjort en profesjonell innsats i så vel rekruttering som utvelgelse, og finaleka...
Jobb, karriere & Ledelse
Slik kan du koble av autopiloten – og få gjort mer
Gjennom fokustrening og selvinnsikt kan du koble av autopiloten og slutte å gjøre flere ting på en g...
Ledelse
Når man skal sette opp en god strategi i virksomheten, handler det om å gjøre de riktige tingene på riktig måte, samt skape en felles retning for alle i virksomheten
En måte å jobbe med dette på er gjennom et systematisk metodeverk, som kalles for Timeglassmodellen....
Ledelse
Effektive metoder som motiverer medarbeiderne på lang sikt
Det handler ikke bare om å ansette de riktige medarbeiderne, men å sikre at de holder seg engasjerte...
Jobb, karriere & Ledelse
Teambygging er ikke alltid teambygging
Det finnes en lang rekke kommersielle arrangører på markedet som tilbyr teambygging. Mange hevder at...
Jobb, karriere & Ledelse
Tid er penger - skape en rågod møtekultur!
Mange ledere og ansatte føler at de bruker altfor mye tid på møter. Og vi har alle vært med på møter...
Digital Ledelse
Kunstig intelligens for ledere: Verktøyet du ikke har råd til å ignorere
Kunstig intelligens endrer ikke bare hvordan vi jobber – den endrer hvordan vi leder. Professor Mort...
Jobb, karriere & Ledelse
Seks forretningstriggere som kan ødelegge – eller forbedre – virksomheten din
Perioden fra du kommer opp med et gjennombruddskonsept til noen andre kommer opp med et bedre, dreie...
Jobb, karriere & Ledelse
6 tips for å effektivisere ansettelsesprosessen
Sliter du med å finne de rette kandidatene til teamet ditt? For å finne og ansette de aller beste ka...
Teamledelse fra A-Å, Del 5, Ledelse
Teammåling i AI-æraen
Del 5
Når man skal vurdere og analysere ytelsen til et team, kan man bruke teammålinger. Med målrettede te...
Kommunikasjon
Kommunikasjon har aldri vært viktigere enn nå - det handler om å bli bevisst på feedback vi gir
Når var sist du ga en tilbakemelding til en medarbeider? De fleste har opplevd å ha behov for å si i...
Jobb, karriere & Ledelse
Strategier som kan bidra til å bygge kultur for psykisk trygghet
Å skape en kultur for psykologisk trygghet på arbeidsplassen er viktig for å fremme åpenhet, tillit ...
Ledelse
Avbrutt i møtet? 5 tips for å si fra
Ble du avbrutt midt i en setning i møtet, nå igjen? Her er fem tips for deg som ofte blir avbrutt på...
Bokintervjuet
For å hvile deg god, må du først bli god til å hvile
Vi lever travle, moderne liv. I tillegg til oppgavene som må løses, opplever vi stadige distraksjone...
Kommunikasjon
Måten vi kommuniserer med hverandre på har endret seg radikalt bare de siste årene
Måten vi kommuniserer med hverandre på har endret seg radikalt bare de siste årene. Ansikt-til-ansik...
Jobb, karriere & Ledelse
Å ta en velinformert beslutning kan hjelpe deg med å bli mer produktiv på arbeidsplassen
Velinformert beslutning kan spare tid og gjør at du utnytter ressursene dine bedre. Her er 15 måter ...
Fagområder, Ledelse
En stresset hjerne tar kronisk dårlige beslutninger
Inntil nylig trodde vi at hjernen sluttet å vokse i 20-årene og at det deretter kun gikk en vei. Men...
Ledelse
Husk det store bildet når det gjelder vanskelige beslutninger
Det å fatte komplekse beslutninger som gir de beste resultatene er en avgjørende del av alle lederro...
Jobb, karriere & Ledelse
Hvordan kan negative følelser bidra til innovasjon?
Entusiasme, glede og «passion» beskrives ofte som viktige ingredienser i innovasjonsprosesser. Når v...
Fagområder, Jobb, karriere & Ledelse
Less is more – slik blir du mer effektiv ved å gjøre mindre
Du kjenner sikkert følelsen – av at to do-listen er full av arbeidsoppgaver som burde vært gjort i g...
Jobb, karriere & Ledelse
6 hemmeligheter som gjør travle mennesker mer effektive
Som leder er det ikke så uvanlig å ha mange baller i luften på en gang. Den store utfordringen med å...
Ledelse
Hva gjør deg til en god leder?
For å forstå hva ledelse egentlig betyr, må du spørre deg selv, ikke bare om hva ledelse er, men ogs...
Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 5
Bygg team med energi og høye forventninger
Del 5
Å skape en vinnerkultur i teamet, er ikke noe du gjør over natta. Men vil du lykkes, må du legge ned...
Jobb, karriere & Ledelse
Utvikle dine kreative tenkeferdigheter med 5 trinn
Mange arbeidsgivere verdsetter kreativitet. Å lære å bruke kreativ tenkning på jobb kan hjelpe deg m...
Ledelse
Fokusere på Growth mindset for å skape et best mulig grunnlag for god kultur og gode resultater
Har du kjent på at noen medarbeidere ofte tenker i etablerte, statiske baner og ønsker å bevare stat...
Ledelse
Ett dårlig eple kan ødelegge et helt tre
En undersøkelse utført av professorene Stephen Dimmock og William C. Gerken viser at selv dine mest ...
Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 5, Ledelse
Skal du omorganisere teamet? Da bør du vite hva du gjør
Del 5
Hvis du har planer om å omorganisere teamet ditt, bør du vite hva du driver med. Det er ikke noe som...
Ledelse
Hva skjer når man ikke tar seg tid til å stoppe opp? Og hvorfor er det så vanskelig?
Den klassiske lederen har ofte mange baller i luften, og balansegangen mellom å ta vare på medarbeid...
Ledelse
En stor del av lederjobben er å inspirere og legge til rette for at medarbeiderne skal yte optimalt for å nå bedriftens må
Men kan en leder klare dette uten selv å være inspirert? Grethe Holtan mener at det hjelper lite å j...















































