1. Invester tiden din i teamet ditt.

Finn ut av hva dine ansattes mål, verdier, ambisjoner og framtid handler om. Dette kan være en undervurdert detalj, men det er allikevel verdifullt for å kunne fostre en gruppe av lojale og motiverte medarbeidere.

 

2. Kommuniser til andre slik de ønsker å bli kommunisert til.

Det er enkelt; hvis vi vil motivere andre mot økt initiativ eller ansvarsfølelse, så tilnærm deg hver enkelt person på den måten han eller hun forstår best. Lær deg hvert enkelt individs preferanser eller personlighetsstil, og kommuniser deretter.

3. Definer hvordan hver person passer inn i gruppen.

Dette vil skape en sterkere følelse av rolleidentitet, fremme team-synergien og fellesskapet, og øke ansvarsfølelsen. Hver enkelt person vil forstå at hele gruppen ikke kan avslutte uten at alle team-medlemmene gjør sin del.

4. Mål progresjonen.

Etabler kriterier for dine ansatte for å kunne rapportere veksten. For eksempel: daglige oppsummeringer, ukentlige målsettinger og månedlige sammenligninger.

5. Lær dine ansatte å vinne.

Jobb for å justere dine forventninger om hva andre ønsker og bryr seg om. Kommuniser hvordan målet vil påvirke det individuelle individet positivt og hvordan det vil gi belønning til gruppen som en helhet.

6. Gjør tjenester på forhånd.

Å hjelpe andre vil automatisk fremme et gjensidig forhold. Når du trenger noe, vil du ha andre som er villige til å hjelpe deg. 

Les også: Sikt etter motiviajon

Les også: Slik holder du dine ansatte motivert

Les også: Motivasjon er ingen quick-fix

Kilde: Success.com