Kundeservice og utvikling
Kundeservice og utvikling
Det har aldri vært viktigere å sette kunden i sentrum og gjennomføre grundige kundeanalyser for å forstå hva som er viktig for kundene
I en digital prosess er det mye å tenke på, og det kan være fort gjort å ikke ta nok hensy...
Kundeservice og utvikling
Mange bedrifter feiler når de skal lage nye produkter og tjenester
Med Lean Innovasjon kan du lykkes med digital produktutvikling – med kunden i sentrum. Men...
Kundeservice og utvikling
Skap god kundelojalitet og fornøyde kunder
God kundeservice er like viktig uansett om den kommer fra store eller små selskaper. Noe a...
Kundeservice og utvikling
Slik får bedriftene mer tilfredse kunder
Høy kundetilfredshet har stor økonomisk betydning for bedriftene. Forskning gjennom 20 år ...
Kundeservice og utvikling
Slik blir du kundenes favoritt
Mestre ABC i tjenestemarkedsføring™. Vis at du forstår kundene, kan sakene dine og leverer...
Kundeservice og utvikling
Dulting kan gi økt avkastning
Forskning viser at dulting eller nudging ikke bare egner seg til å endre forbrukervaner, m...
Kundeservice og utvikling
Fra middelmådig til enestående kundeservice
Alle bedrifter forholder seg til kunder. Men det er stor forskjell på hvordan de tar vare ...
Kundeservice og utvikling
Legendarisk kundeservice et lederansvar!
Å levere eksemplarisk kundeservice har alltid vært sett på som en måte for virksomheter å ...
Kundeservice og utvikling
Kundeservice krever helt nye tanker
Dårlig kundeservice kan rett og slett være ensbetydende med at kundene dine forsvinner og ...
Kundeservice og utvikling
På tide å få sjefen for kundeservice inn i ledergruppen?
Hvilke assosiasjoner gjør du deg når du hører setningen “men da må du ringe kundeservice”?...
Kommunikasjon
Som leder er det avgjørende å gi et godt førsteinntrykk
Det er viktig for deg som leder å være bevisst på hvilket førsteinntrykk du gir, da dette ofte påvir...
Digital Ledelse
5 tegn på at hybridarbeidere sliter
Når folk jobber hjemmefra, øker risikoen for skadelig bruk av rusmidler eller avhengighet. Da er det...
Ledelse
Ledere trenger psykologisk kompetanse for å skape jobbengasjement og motivasjon
Raske endringer og digitalisering påvirker ledelse i alle bransjer. Vår forståelse av ledelse som et...
Fagområder, Lederblogg
Er du åpen for erfaringer?
På teknologikonferansen SXSW i mars 2023, hadde hjernen min behov for noe helt nytt, etter 4-5 dager...
Kommunikasjon
Perfekt kommunikasjon finnes ikke, men vi har omtrentlig kommunikasjon, som i mange tilfeller er godt nok
Hvordan vi kommuniserer endrer seg i et forrykende tempo, og det er nærmest uunngåelig at man ender ...
Kommunikasjon
Skap trygghet og tillit – få det beste ut av alle medarbeiderne dine
Siden vi alle har ulike personligheter, er ledere nødt til å lære å kjenne behovet til hver og en av...
Kommunikasjon
Man glemmer at det å være litt sårbar ofte gjør at du vinner folk, fordi de føler at du ikke er et overmenneske
Mange tenker altfor komplisert når man jobber med strategisk kommunikasjon. I virkeligheten behøver ...
Ledelse
3 grunnleggende ferdigheter innen teamledelse
God teamledelse øker effektiviteten, produktiviteten og samarbeidet i en bedrift. Det sikrer at team...
Lederblogg
Slik blir du mer autentisk i en verden som blir stadig kunstigere
Er du en sucker for alt som er autentisk og ekte i disse forvirrende KI-tider? Jeg også.
Ledelse
Organisasjonskultur med mangfold
Organisasjonskulturer i dag har ofte mye mangfold og trenger god involvering for å få et sunt ytring...
Ledelse
Oppdag kraften i selvledelse: Bedre resultater for ledere og ansatte
Selvledelse er en verdifull kompetanse som kan bidra til økt motivasjon, bedre resultater og økt tri...
Hvordan vil du bli husket som leder?
Å bli bevisst på hvordan du vil bli husket i din rolle som leder, er en ekstraordinær og modig inves...
Jobb, karriere & Ledelse
En glad medarbeider er en god medarbeider
Å opprettholde en arbeidsplass med fornøyde ansatte er ikke alltid like enkelt. Mange tror det holde...
Ledelse
Hvordan organisere bedriften for fremtiden?
Mye av fremtidens ledelse handler om hvordan organisasjonene klarer å mobilisere og inkludere sine t...
Ledelse
Å lede samarbeid er en av lederens viktigste oppgaver
Som leder i en kunnskapsorganisasjon blir det stadig viktigere å tilrettelegge for tverrfaglig samar...
Jobb, karriere & Ledelse
Slik holder du et møte – uten å prate det i hjel
Som leder er du sikkert den som oftest kaller inn til møter. Det er du som holder i møteagendaen og ...
Jobb, karriere & Ledelse
Få mest mulig ut av døgnets 24 timer
De fleste gründere har knapt nok tid til å gjøre den jobben de allerede har, men man kan ikke nå nye...
Jobb, karriere & Ledelse
Står du fast i en problemstilling og kjenner behov for å sortere tanker og ideer?
Hvis du vil lykkes som leder, må du gi hjernen gode arbeidsbetingelser slik at det er mulig å være p...
8 viktige helsetrender
Vi lever stadig lenger, og helseforskjellene øker. Siden vi tilbringer såpass mye tid av livet vårt ...
Ledelse
Led med felles formål
Enten du er på slagmarken eller i styrerommet, så er prinsippene for å oppnå suksess, helt like. Led...
Lederblogg
Du må ikke sove! – Forsvarets kjerneverdier under press
Det var en gang på barneskolen at en lærer ropte til meg at jeg ikke måtte sove i timen. Da lærte je...
Digital Ledelse
Ledere må fatte interesse og utvikle kompetanse innenfor teknologi
Det store snakkis-ordet har lenge vært «digitalisering». Kanskje tenker du at dette får IT-avdelinge...
Ledelse
Mangel på indre motivasjon kan skakkjøre endringsprosjektet ditt
Å ha topp motiverte medarbeidere er alle lederes julaften og 17. mai på én gang. Men sjansen er stor...
Ledelse
Sikre deg talenter til din on-site arbeidsplass
Det er ikke alle arbeidsplasser som kan tilby folk å jobbe hjemmefra. Utfordringen, slik det ser ut ...
Ledelse
Det er mye fokus på eksterne faktorer i endringsprosesser – men hvordan kan kunnskap om hjernen hjelpe oss i å håndtere endring?
LederNytt har snakket med Trude Helen Shelby om hvordan ledere kan bygge gode bedriftskulturer som h...
Ledelse
Prestasjonsteam med riktig fundament for å skape produktivitet, effektivitet og innovasjon
Prestasjonsledelse
Å gi prestasjonsteam det riktige fundament blir stadig viktigere i bedriftsmiljøer hvor samarbeid i ...
Ledelse
Ønsker du å bygge en god kultur – se deg selv i speilet
Kulturbygging påvirker medarbeiderne på alle områder i arbeidslivet. Faktisk så er det en av de vikt...
Ledelse
Det er i ferd med å skje store endringer når det gjelder praksis for hvordan utvikle ledere
Hvordan vil lederutviklingen bli i tiden som kommer? Hva sier forskningen om hvordan vi bør forholde...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4
Slik bygger du vinnerkultur med sultne selgere og trygge ledere
Å prestere under press handler ikke bare om produktkunnskap eller KPI-er. Det handler om ledere som ...
Ledelse
God bedriftskultur skal lære medarbeiderne å modnes i moralsk forstand
Etikk og moral kan for mange virke som et litt «ullent» begrep, men det har større effekt på bedrift...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4
Ansvarsglede: Den viktigste egenskapen du aldri lærte på lederkurset
Hvorfor vegrer mange ledere seg for å rekke opp hånden og si: «Jeg tar ansvaret»? Kaptein og lederut...
Kommunikasjon
Hvis vi hele tiden kommuniserer på én enkelt måte, blir vi forutsigbare og folk slutter å lytte
Tenk på deg selv. Liker du å lytte til folk som snakker i én hastighet, i én tone, med et kjedelig o...
Ledelse
Alle ønsker å bli sett, hørt og forstått
Dårlig stemning på jobb er oppskriften på et dårlig arbeidsmiljø. Som mellomleder er du nødt til å h...
Kommunikasjon
Hvordan få alle til å lytte?
Synes du det er vanskelig å få kundenes eller ledergruppens fulle oppmerksomhet? Her får du noen eff...
Ledelse
Seks ting fremragende ledere gjør som styrker deres suksess
Ekstraordinære ledere er opptatt av å både ta vare på seg selv og medarbeiderne sine. Her er seks st...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4, Ledelse
Modige ledere gjør det de frykter – og får folk med seg
Ingen liker en feig leder – men de færreste vet hvordan mot faktisk ser ut i praksis. Svein Harald R...
Jobb, karriere & Ledelse
6 vanlige konflikter på arbeidsplassen
Det er gjennom motsetninger og dissonans at utvikling skjer. Med riktig holdning kan du utnytte dens...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4, Ledelse
Ekte mot i ledelse starter med deg selv – ikke med strategien
Å være modig som leder handler ikke først og fremst om å ta raske beslutninger eller fronte store en...
Lederblogg
Øk energien i digitale møter med disse oppvarmingsøvelsene
Sliter du mer skjermtrøtte møtedeltakere? Her er fem oppvarmingsøvelser til digitale møter, som får ...
Jobb, karriere & Ledelse
Slik lykkes du med effektive møter
De fleste bedrifter bruker unødig mye tid på møter, og de møtene som holdes, er ofte ineffektive. Me...