Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Kundeservice og utvikling

Kundeservice og utvikling

Mange bedrifter feiler når de skal lage nye produkter og tjenester

Med Lean Innovasjon kan du lykkes med digital produktutvikling – med kunden i sentrum. Men...
Kundeservice og utvikling

Skap god kundelojalitet og fornøyde kunder

God kundeservice er like viktig uansett om den kommer fra store eller små selskaper. Noe a...
Kundeservice og utvikling

Slik får bedriftene mer tilfredse kunder

Høy kundetilfredshet har stor økonomisk betydning for bedriftene. Forskning gjennom 20 år ...
Kundeservice og utvikling

Slik blir du kundenes favoritt

Mestre ABC i tjenestemarkedsføring™. Vis at du forstår kundene, kan sakene dine og leverer...
Kundeservice og utvikling

Dulting kan gi økt avkastning

Forskning viser at dulting eller nudging ikke bare egner seg til å endre forbrukervaner, m...
Kundeservice og utvikling

Fra middelmådig til enestående kundeservice

Alle bedrifter forholder seg til kunder. Men det er stor forskjell på hvordan de tar vare ...
Kundeservice og utvikling

Legendarisk kundeservice et lederansvar!

Å levere eksemplarisk kundeservice har alltid vært sett på som en måte for virksomheter å ...
Kundeservice og utvikling

Kundeservice krever helt nye tanker

Dårlig kundeservice kan rett og slett være ensbetydende med at kundene dine forsvinner og ...
Kundeservice og utvikling

På tide å få sjefen for kundeservice inn i ledergruppen?

Hvilke assosiasjoner gjør du deg når du hører setningen “men da må du ringe kundeservice”?...
Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 4

Den vanskeligste krisen

TEAMLEDELSE DEL 4

Å håndtere kriser i en organisasjon og i et team er krevende for enhver leder. Ignorering av problem...
Jobb, karriere & Ledelse

PP SMARTØ – et verktøy for bedre måloppnåelse

Ledelse er ikke et venstrehåndsarbeid du kan gjøre i tillegg til andre arbeidsoppgaver, det er et eg...
Jobb, karriere & Ledelse

Tre måter virksomheter kan tilpasse seg utfordrende tider

Verdensøkonomien er i en "smeltedigel-tid" – og virksomheter må tilpasse seg flere endringer som kom...
Jobb, karriere & Ledelse

Det handler om å ville, deretter bestemme seg for å gjennomføre

Er hverdagen din fylt med gode eller dårlige vaner? Ikke stress over dårlige vaner, her får du tipse...
Lederblogg

Friksjon er nødvendig for gode løsninger!

Er du en av dem som ikke liker å være uenig med andre? Synes du at ubehaget med uenigheter gir dårli...
Jobb, karriere & Ledelse

Hva er feilansettelser?

Mange arbeidsgivere opplever dessverre at nyansatte ikke lever opp til forventningene og presterer f...
Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4

Gå foran og vis vei – men ikke glem å lytte

Bli en fremragende leder - del 4

Hvordan kan du som leder bidra til å bygge kultur, tillit og retning? Det handler om å vise vei, båd...
Jobb, karriere & Ledelse

Mer søvn kan gi deg en bedre karriere

Mangel på søvn kan ha mange konsekvenser. Men det er ikke bare helsen som påvirkes av for lite søvn,...
Ledelse

Seks egenskaper til suksessfulle ledere

Alle store ledere har en blanding av ferdigheter og personlighetstrekk som gjør dem til en ekstraord...
Ledelse

Hold teamet motivert når et prosjekt ikke går på skinner

En viktig del av jobben som prosjektleder er å holde teamet motivert og på rett spor når ting begynn...
Ledelse

Hvordan få en ansatt til å holde seg i sitt eget kjørefelt

Medarbeidere som til stadighet bryr seg med ting som ikke har noe med deres jobb å gjøre, kan føre t...
Jobb, karriere & Ledelse

Problemer i privatøkonomien? Slik påvirker det jobben

I Norge er privatøkonomi veldig privat, det vil si at vi helst ikke snakker høyt om det. Men problem...
Ledelse

Rallyledelse – effektiv og trygg manøvrering under høyt tempo

Endringsledelse har blitt den nye normalen. Behovet for omstilling kommer stadig hyppigere med mindr...
Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 4, Jobb, karriere & Ledelse

Forebygg konflikter ved å trene opp konfliktmuskelen

TEAMLEDELSE DEL 4

Konflikter er opphavet til mye vondt. Hvis de ikke stanses i tide, kan de eskalere, og krisen blir f...
Ledelse

Skap meningsfylte møter – med en enkel formel

Forskning viser at vi kaster bort veldig mye av arbeidstiden på møter – tid som kunne blitt brukt ti...
Ledelse

Årene fremover vil kreve helt andre egenskaper hos lederne enn tidligere

Krisene står rett og slett i kø, og transformasjon er nødvendig, forteller matematiker, Silvija Sere...
Ledelse

Mellomlederens lederdilemma – er jeg leder eller blir jeg ledet?

En mellomleder er av natur skvist mellom to nivåer i bedriften – toppledelsen som leder mellomledere...
Ledelse

Slik kan du sikre langsiktig ytelse og helse

Høyt tempo og stadige endringer kan påvirke team på mange måter. For å bygge opp langsiktig ytelse o...
Ledelse

Slutt å ignorere ansattes trivsel – det påvirker bunnlinjen din!

Men å skape en bedriftskultur som fremmer trivsel, er ikke alltid like enkelt å få til i praksis. If...
Bokintervjuet

Utenfor boksen: Reell endringsledelse

For å kunne endre seg er man nødt til å tenke nytt. Boka Ut ur boxen – Förändringsledning på riktigt...
Jobb, karriere & Ledelse

5 trinn for en bedre balanse mellom arbeid og privatliv

Alle vet at lange arbeidsdager kan være skadelig både for medarbeidere og ledere. Likevel sliter man...
Ledelse

Har du tatt dårlige beslutninger basert på magefølelsen?

Noen valg er enkle, andre tas basert på intuisjon. Ved å forstå hvordan hjernen fungerer, kan du bli...
Jobb, karriere & Ledelse

7 tegn på at den ansatte er klar for en større stilling

Vurderer du å gi en av dine medarbeidere et større ansvar, som leder for et team innad bedriften? De...
Teamledelse fra A-Å, Del 4, Kommunikasjon

Slik kan du forebygge og forhindre en konflikt

Ofte har en konflikt pågått en stund før den blir tydelig for omverden. Hvordan se tidlige tegn og f...
Ledelse

10 steg som beviser at du er en strategisk tenker

For at virksomheten din skal oppnå suksess, må du sikre at menneskene rundt deg ser deg som en ekte ...
Bokintervjuet

Bli en handlekraftig leder – med 15 avgjørende steg

Kanskje målet ditt fremover er å bli en bedre leder? Boken Handlekraft av Kristian Hall gir deg 15 k...
Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 4

Kulturbygging i teamet: En forutsetning for å lykkes

Hvordan møter du kollegaene på kontoret om morgenen? Hvordan blir du en del av gjengen? Hvor personl...
Teamledelse fra A-Å, Del 4

Teamsamtalen: Enda viktigere enn medarbeidersamtalen

Konflikter i team kan få store negative konsekvenser. Dette kan du i stor grad unngå, hvis du sørger...
Lederblogg

Er lederen en nisse?

Der kommer han. Utkledd i et rødt kostyme, med sekk på ryggen. Setter sekken fra seg og spør: «Er de...
Ledelse

Ta vare på hjernen til dine medarbeidere – skap en mer hjernevennlig arbeidsdag

Visste du at hjernen til dine ansatte faktisk er den viktigste ressursen på arbeidsplassen? Når du v...
Kommunikasjon

Når du forstår deg selv og menneskene rundt deg, vil du oppføre deg mer medfølende og bli mer effektiv

Med verktøyet DISC-analyse kan du utvikle din egen selvbevissthet og din forståelse for ulike person...
Ledelse

Fem egenskaper for å lykkes med endring

Behovet for endring har alltid eksistert. Det gjelder å hele tiden løfte blikket, slutte å være reak...

LEDERNYTT - LOGG INN

Pluss+ artikler
Digitale magasiner
Videokurs
Bli abonnent

Nyttige, lærerike og inspirerende artikler om ledelse på nyhetsbrev fra LederNytt!

Vi sender ikke spam, og vi deler ikke e-postadressen din med andre.

Ledernytt er Norges ledende magasin og nettsted innen ledelse! Våre lesere har i sterk grad bekreftet at de opplever høy nytteverdi gjennom vårt innhold!