Kundeservice og utvikling
Kundeservice og utvikling
Det har aldri vært viktigere å sette kunden i sentrum og gjennomføre grundige kundeanalyser for å forstå hva som er viktig for kundene
I en digital prosess er det mye å tenke på, og det kan være fort gjort å ikke ta nok hensy...
Kundeservice og utvikling
Mange bedrifter feiler når de skal lage nye produkter og tjenester
Med Lean Innovasjon kan du lykkes med digital produktutvikling – med kunden i sentrum. Men...
Kundeservice og utvikling
Skap god kundelojalitet og fornøyde kunder
God kundeservice er like viktig uansett om den kommer fra store eller små selskaper. Noe a...
Kundeservice og utvikling
Slik får bedriftene mer tilfredse kunder
Høy kundetilfredshet har stor økonomisk betydning for bedriftene. Forskning gjennom 20 år ...
Kundeservice og utvikling
Slik blir du kundenes favoritt
Mestre ABC i tjenestemarkedsføring™. Vis at du forstår kundene, kan sakene dine og leverer...
Kundeservice og utvikling
Dulting kan gi økt avkastning
Forskning viser at dulting eller nudging ikke bare egner seg til å endre forbrukervaner, m...
Kundeservice og utvikling
Fra middelmådig til enestående kundeservice
Alle bedrifter forholder seg til kunder. Men det er stor forskjell på hvordan de tar vare ...
Kundeservice og utvikling
Legendarisk kundeservice et lederansvar!
Å levere eksemplarisk kundeservice har alltid vært sett på som en måte for virksomheter å ...
Kundeservice og utvikling
Kundeservice krever helt nye tanker
Dårlig kundeservice kan rett og slett være ensbetydende med at kundene dine forsvinner og ...
Kundeservice og utvikling
På tide å få sjefen for kundeservice inn i ledergruppen?
Hvilke assosiasjoner gjør du deg når du hører setningen “men da må du ringe kundeservice”?...
Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 4
Den vanskeligste krisen
TEAMLEDELSE DEL 4
Å håndtere kriser i en organisasjon og i et team er krevende for enhver leder. Ignorering av problem...
Jobb, karriere & Ledelse
PP SMARTØ – et verktøy for bedre måloppnåelse
Ledelse er ikke et venstrehåndsarbeid du kan gjøre i tillegg til andre arbeidsoppgaver, det er et eg...
Jobb, karriere & Ledelse
Tre måter virksomheter kan tilpasse seg utfordrende tider
Verdensøkonomien er i en "smeltedigel-tid" – og virksomheter må tilpasse seg flere endringer som kom...
Jobb, karriere & Ledelse
Det handler om å ville, deretter bestemme seg for å gjennomføre
Er hverdagen din fylt med gode eller dårlige vaner? Ikke stress over dårlige vaner, her får du tipse...
Lederblogg
Friksjon er nødvendig for gode løsninger!
Er du en av dem som ikke liker å være uenig med andre? Synes du at ubehaget med uenigheter gir dårli...
Jobb, karriere & Ledelse
Hva er feilansettelser?
Mange arbeidsgivere opplever dessverre at nyansatte ikke lever opp til forventningene og presterer f...
Kommunikasjon
Manglende nyansering og merkelapper kan skape konflikter eller mer alvorlige hendelser, som for eksempel diskriminering
Prestasjoner og måloppnåelse henger sammen med opplevelsen av tilhørighet, som i stor grad påvirkes ...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4
Gå foran og vis vei – men ikke glem å lytte
Bli en fremragende leder - del 4
Hvordan kan du som leder bidra til å bygge kultur, tillit og retning? Det handler om å vise vei, båd...
Jobb, karriere & Ledelse
Mer søvn kan gi deg en bedre karriere
Mangel på søvn kan ha mange konsekvenser. Men det er ikke bare helsen som påvirkes av for lite søvn,...
Ledelse
Seks egenskaper til suksessfulle ledere
Alle store ledere har en blanding av ferdigheter og personlighetstrekk som gjør dem til en ekstraord...
Ledelse
Hold teamet motivert når et prosjekt ikke går på skinner
En viktig del av jobben som prosjektleder er å holde teamet motivert og på rett spor når ting begynn...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4
Relasjonsledelse – hvordan du skaper gode resultater gjennom å utløse energi
Bli en fremragende leder - del 4
For å bygge gode relasjoner til medarbeiderne dine, må du som leder satse på å bygge sterke, tillits...
Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 4, Ledelse
Ta tak i konflikter i virtuelle team, før de vokser seg store
Det er uendelig typer kriser som kan oppstå i et team. Men krisene har visse fellestrekk. Anders Gra...
Ledelse
Hvordan få en ansatt til å holde seg i sitt eget kjørefelt
Medarbeidere som til stadighet bryr seg med ting som ikke har noe med deres jobb å gjøre, kan føre t...
Jobb, karriere & Ledelse
Problemer i privatøkonomien? Slik påvirker det jobben
I Norge er privatøkonomi veldig privat, det vil si at vi helst ikke snakker høyt om det. Men problem...
Ledelse
Rallyledelse – effektiv og trygg manøvrering under høyt tempo
Endringsledelse har blitt den nye normalen. Behovet for omstilling kommer stadig hyppigere med mindr...
Teamledelse fra A-Å, Del 4
Når man jobber på ulike steder og ikke møtes like ofte - så avstemmes ikke forventningene like ofte
Å samarbeide uten å møtes jevnlig kan være krevende. Derfor er det ekstra viktig å være oppmerksom n...

Bli en fremragende leder, BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 4
Å lede med hjertet – en undervurdert lederfaktor
Bli en fremragende leder - del 4
«Du må lede med hjertet» er et råd du kanskje har hørt – men hva betyr dette egentlig? De lederne je...

Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 4, Jobb, karriere & Ledelse
Forebygg konflikter ved å trene opp konfliktmuskelen
TEAMLEDELSE DEL 4
Konflikter er opphavet til mye vondt. Hvis de ikke stanses i tide, kan de eskalere, og krisen blir f...
Ledelse
Skap meningsfylte møter – med en enkel formel
Forskning viser at vi kaster bort veldig mye av arbeidstiden på møter – tid som kunne blitt brukt ti...
Ledelse
Årene fremover vil kreve helt andre egenskaper hos lederne enn tidligere
Krisene står rett og slett i kø, og transformasjon er nødvendig, forteller matematiker, Silvija Sere...
Ledelse
Mellomlederens lederdilemma – er jeg leder eller blir jeg ledet?
En mellomleder er av natur skvist mellom to nivåer i bedriften – toppledelsen som leder mellomledere...
Ledelse
Slik kan du sikre langsiktig ytelse og helse
Høyt tempo og stadige endringer kan påvirke team på mange måter. For å bygge opp langsiktig ytelse o...
Ledelse
Slutt å ignorere ansattes trivsel – det påvirker bunnlinjen din!
Men å skape en bedriftskultur som fremmer trivsel, er ikke alltid like enkelt å få til i praksis. If...
Bokintervjuet
Utenfor boksen: Reell endringsledelse
For å kunne endre seg er man nødt til å tenke nytt. Boka Ut ur boxen – Förändringsledning på riktigt...
Jobb, karriere & Ledelse
5 trinn for en bedre balanse mellom arbeid og privatliv
Alle vet at lange arbeidsdager kan være skadelig både for medarbeidere og ledere. Likevel sliter man...
Ledelse
Har du tatt dårlige beslutninger basert på magefølelsen?
Noen valg er enkle, andre tas basert på intuisjon. Ved å forstå hvordan hjernen fungerer, kan du bli...
Jobb, karriere & Ledelse
7 tegn på at den ansatte er klar for en større stilling
Vurderer du å gi en av dine medarbeidere et større ansvar, som leder for et team innad bedriften? De...
Teamledelse fra A-Å, Del 4, Kommunikasjon
Slik kan du forebygge og forhindre en konflikt
Ofte har en konflikt pågått en stund før den blir tydelig for omverden. Hvordan se tidlige tegn og f...
Ledelse
10 steg som beviser at du er en strategisk tenker
For at virksomheten din skal oppnå suksess, må du sikre at menneskene rundt deg ser deg som en ekte ...
Bokintervjuet
Bli en handlekraftig leder – med 15 avgjørende steg
Kanskje målet ditt fremover er å bli en bedre leder? Boken Handlekraft av Kristian Hall gir deg 15 k...
Tema, Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 4, Fagområder
Turbulens i teamet – problem eller mulighet?
Konflikter innad i teamet kan føre til mistrivsel og svake resultater. Men et team helt uten uenighe...
Teamledelse fra A-Å, Teamledelse, Del 4
Kulturbygging i teamet: En forutsetning for å lykkes
Hvordan møter du kollegaene på kontoret om morgenen? Hvordan blir du en del av gjengen? Hvor personl...
Teamledelse fra A-Å, Del 4
Teamsamtalen: Enda viktigere enn medarbeidersamtalen
Konflikter i team kan få store negative konsekvenser. Dette kan du i stor grad unngå, hvis du sørger...
Digital Ledelse
I en stadig mer digitalisert verden vil manglende kunnskap om digitale teknologier resultere i at virksomheten sakker akterut i forhold til konkurrentene
Som leder vil det være nødvendig å ha kjennskap til de nye teknologiene som preger den digitale tran...

Rekrutteringsveileder fra A-Å, Rekrutteringsveileder, Del 2
Mange er ute etter en balanse og orker ikke å være inne i en boks der alt handler om jobb
The Great Reshuffle har blitt et begrep som favner stadig flere bransjer – og kampen om arbeidstaker...
Lederblogg
Er lederen en nisse?
Der kommer han. Utkledd i et rødt kostyme, med sekk på ryggen. Setter sekken fra seg og spør: «Er de...
Ledelse
Ta vare på hjernen til dine medarbeidere – skap en mer hjernevennlig arbeidsdag
Visste du at hjernen til dine ansatte faktisk er den viktigste ressursen på arbeidsplassen? Når du v...
Kommunikasjon
Når du forstår deg selv og menneskene rundt deg, vil du oppføre deg mer medfølende og bli mer effektiv
Med verktøyet DISC-analyse kan du utvikle din egen selvbevissthet og din forståelse for ulike person...
Ledelse
Fem egenskaper for å lykkes med endring
Behovet for endring har alltid eksistert. Det gjelder å hele tiden løfte blikket, slutte å være reak...