Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
Erik thyrell_1

Selger du på gamlemåten blir du fort forbikjørt!

Mekanismene bak vellykkede salg har endret seg drastisk på kort tid. Hvis du ikke følger med i timen, kan du i verste fall risikere at bedriften din er historie før du får sukk for deg. Hvordan tilpasser du bedriftens salgsstrategi slik at den oppfyller de nye kravene?

Av med brillene

– I dag ønsker folk å vite mer om forandringer, hvordan vi håndterer utfordringer og hvordan vi finner motet til å tørre å endre. Vi har ofte på oss briller som symboliserer hvordan vi filtrerer virkeligheten gjennom våre valgte sannheter og forutinntatte holdninger. Disse brillene stikker kjepper i hjulene når det gjelder å skape endring. For hvis skal skape ekte endringer, må vi kanskje skrote forutinntatte meninger og skape et par nye.

IKEA er en av verdens største bedrifter, og de er nå livredde. Prognosen sier nemlig at de nærmeste fem til ti årene kommer 70 prosent av IKEAS salg til å skje digitalt. 

Kundene vil at ting skal være enkelt, og da må selgerne ikke krongle det til ved å skjule kostnader.

Folk ser ikke seg selv som selgere, men som konsulenter, teknikere, forsikringsmeglere og så videre. Ergo går de glipp av mange muligheter til mersalg!

Erik thyrell 2.jpg

Bilde: Eric Thyrell har jobbet som foredragsholder i 12 år, hovedsakelig innen kommunikasjon, konflikthåndtering og salg. Han har bakgrunn innen direktesalg og B2B-salg, og har jobbet med et en lang rekke bedrifter, noe som har gitt ham en unik innsikt i hvilke problemer og utfordringer dagens bedrifter står ovenfor.


Lese mer? Velg et abonnement som passer deg

Se flere pakketilbud her

Allerede abonnement? Logg inn:

Artikkelen er kun tilgjenglig når logget inn.


Har du glemt ditt passord?
Les mer om:

Ønsker du å bygge en god kultur – se deg selv i speilet

Kulturbygging påvirker medarbeiderne på alle områder i arbeidslivet. Faktisk så er det en av de vikt...

Et ledende førsteinntrykk

Som leder er det avgjørende å gi et godt førsteinntrykk. Det er viktig for deg som leder å være bevi...

Respekt - verdien av å se en gang til

Respekt og tillit er to verdier som utgjør selve grunnlaget for god samhandling, både på arbeidsplas...

Kommunikasjon

Når lederen er konfliktsky – slik blir du tøffere

Å ta tak i en konflikt på jobb kan være ubehagelig for mange ledere. Noen kan til og med oppleve ful...
Ledelse

Har du kontroll over din bedriftskultur?

Det sies at kultur spiser strategi til lunsj. For å lykkes med gode resultater i bedriften er det av...

Kontinuerlig forbedring genererer innovasjonskraft

En innovativ kultur handler om mye mer enn å bare være teknologisk langt fremme. Det handler også om...

Skap læring og utvikling med positivt ytringsklima

Manglende positivt ytringsklima kan føre til en overfladisk konsensus, der det kan se ut som om alle...

Vær tilstede – unngå konflikter ved omstilling

Mange virksomheter er i stadig endring, og med endringer på arbeidsplassen følger ofte motstand og u...

 
Kommunikasjon

Uten tilstedeværelse, ingen god kommunikasjon

Kommunikasjon skjer ofte uten at vi tenker oss om, fordi det faller naturlig. Men hvis vi skal håndt...
Kommunikasjon

Rock frem medarbeiderne med bevisst kommunikasjon

Hvordan kan du som leder løfte frem, eller «rocke» frem, medarbeiderne dine gjennom bevisst kommunik...

Ledelse

Stopp tidstyvene og reduser stress

Selvledelse kan blant annet hjelpe en til å ta kontroll over egen tid, identifisere tidstyvene, iden...
Digital Ledelse

Automatisering – tjen penger mens du sover

Mer automatisering av tjenester kan bety at flere vil miste jobbene sine. Samtidig vil det i stor gr...

Ledelse

Slik leder du best på avstand

Fjernledelse har blitt et stadig viktigere begrep innen ledelse, siden mange bedrifter og organisasj...
Kommunikasjon

Kommunikasjon har aldri vært viktigere enn nå - det handler om å bli bevisst på feedback vi gir

Når var sist du ga en tilbakemelding til en medarbeider? De fleste har opplevd å ha behov for å si i...