Slik forankrer du visjonen i hele organisasjonen – og får den til å leve

Å ha en visjon er én ting – å få den til å leve i hele organisasjonen er noe helt annet.
I denne artikkelen deler Camilla Leikvoll, leder for Storebrand Bank, hvordan de har jobbet med å forankre konsernvisjonen på tvers av enheter, ledelsesnivåer og interessenter. Hun viser hvordan ekte involvering, tydelig eierskap og god dialog er avgjørende for å gjøre visjonen både synlig, troverdig og handlingsutløsende – internt og eksternt.
En kraftfull visjon kan ikke skapes av noen få – den må eies av mange
- Derfor bør du lese saken
LÆRING: Etter å ha lest saken vil du sitte igjen med:
– Hvordan du forankrer en visjon bredt i organisasjonen – både horisontalt og vertikalt
– Betydningen av involvering og samskaping for eierskap og gjennomføringskraft
– Hvordan visjonen kan gjøres levende for både ansatte, kunder og samarbeidspartnereHVORDAN DETTE KAN BRUKES I LEDELSE:
– Du får konkrete råd om hvordan du involverer lederteam og medarbeidere, kobler visjonen til daglige prioriteringer og sikrer konsistens mellom indre kultur og ytre kommunikasjon.SAKEN PASSER FOR: Ledere i mellomstore og store virksomheter som ønsker å gjøre visjonen operativ, engasjerende og troverdig – både internt og eksternt.
Allerede abonnement? Logg inn.
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler