Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
arrow_upward
Eirik-Norman 1

Hvem vinner det store slaget om kundene?

Ordet «kundeopplevelse» er på alles lepper i dag, men hva innebærer det egentlig? Hva må bedriftene gjøre annerledes i 2019 enn de gjorde for bare få år siden? Eirik Norman Hansen mener at det blant annet handler om å ta grep og innovere hele verdikjeden frem til kunden. Vi har snakket med Hansen om hva du som leder kan gjøre for å skape den optimale opplevelsen for kundene og dermed ruste bedriften til å vinne slaget.

Larsen på Samvirkelaget

Hansen forklarer at kundeopplevelsen alltid har vært viktig. Larsen, som drev Samvirkelaget ved borettslaget der Hansen vokste opp, var god på dette. Han hadde all info om alle i hodet, og var god på å bygge tillit. Folk stolte på ham, og han visste hva alle trengte.

– Så kom industrialiseringen, digitaliseringen, kjøpesentre og anonymiseringen. Nå har vi teknologi som gjør at vi kan vinne tilbake følelsen av 1-til-1 med kjøpmannen din. Den store endringen har de siste fem til seks årene vært at vi har gått fra å være opptatt av brukeropplevelsesfronten (den du traff først) til nå å fokusere på hele verdikjeden. Altså en opplevelse der jeg som kunde blir tatt vare på nesten helt ned til produksjonen. Her kommer industri 4.0, sensorer og kunstig intelligens inn i bilde. Dette er en overgang fra der vi før møtte kunden, til nå å være en «ende-til-ende»-opplevelse hele veien bakover i verdikjeden.

Kjøpesenterdøden i USA handler litt om at man nå får de samme opplevelsene andre steder. Vi gidder ikke gå dit for å kjøpe

Stadig oftere kan vi ta i bruk digitale plattformer eller tjenester for å bidra til å berike opplevelsen. Ikke gå i fella til taxinæringen

 Eirik-Norman-Hansen- 2.jpg


Lese mer? Velg et abonnement som passer deg

Pluss bilde - print + digital + nett

ETT ÅRS ABONNEMENT - ALT INKLUDERT

Ett års abonnementet med 5 print + digitale utgaver av magasinet LederNytt, og tilgang til Pluss-artikler på nett i 12 mnd. kr 949,-

Pluss bilde - digital   pluss

DIGITALT ABONNEMENT - ETT ÅR

Ett års abonnementet med 5 digitale utgaver av magasinet LederNytt, og tilgang til Pluss-artikler på nett i 12 mnd. kr 899,-

Se flere pakketilbud her

Allerede abonnement? Logg inn her

Artikkelen er kun tilgjenglig når logget inn.


Har du glemt ditt passord?

Slik tar du knekken på hersketeknikkene

De aller fleste av oss har vært utsatt for herskteknikker, enten bevisst eller ubevisst. Men på noen...
Slik avdekker og snur du bruken av hersketeknikker

Hvor solid er digitaliseringsprosessen i din bedrift?

Digitalisering er på alles lepper og vi kappes om å prøve å ligge i forkant og være innovative. Men ...
Digitaliseringsprosessen

Det effektfulle lederskapet – Gjør mindre, få mer gjort

Å være effektfull som leder betyr å gjøre det du skal på riktig måte. Det høres kanskje selvsagt ut,...
Effektiv ledelse

Ledelse

Mot og passion for å lykkes med snuoperasjoner

Bik Bok, Din Sko, Steen og Strøm og Gresvig – disse selskapene har alle fått hjelp av en leder som e...
Snuoperasjoner på alle nivåer
Ledelse

Arbeidsglede og medarbeiderskapets tre hyller

Medarbeiderskap er et ledelsesperspektiv som handler om at hver og en av oss gjør så godt vi kan og ...
Arbeidsglede

Hvem vinner det store slaget om kundene?

Ordet «kundeopplevelse» er på alles lepper i dag, men hva innebærer det egentlig? Hva må bedriftene ...
Den optimale kundeopplevelsen

Forbrukertrendene som kan sende merkevaren din utenfor stupet

Bedrifter og merkevarer står i dag ovenfor større trusler – og muligheter – enn noen gang før. Stikk...
Forbrukertrender og forbrukerbehov

12 nøkler til hvordan du kan oppnå større suksess

De fleste av oss opplever at vi ikke alltid er bevisste på hvordan vi skal komme oss dit vi vil. Da ...
Teknikker som får deg fra A til Å med suksess.

 
Digital Ledelse

Suksess med disruptiv innovasjon

Det finnes flere eksempler på bedrifter som har lyktes med disruptiv innovasjon samtidig som det ogs...
Disruptiv innovasjon

Ledelse

Hverdagsrutiner for suksess

 Vi har snakket med Benja Stig Fagerland og Anja Hammerseng-Edin om hvordan deres rutiner, både i hv...
Slik kan du skape suksess med gode vaner
Digital Ledelse

Tenk disruptivt – utnytt nye muligheter i markedet

Ved å kjenne til de disruptive verktøyene og se mulighetene til disruptive nyvinninger kan bedrifter...
Disruptiv innovasjon er nyskapning

Ledelse

Slik får du effektive ledergrupper

Fungerer ledergruppa i bedriften som den sentrale arenaen for verdiskapning i organisasjonen? Kanskj...
Effektive ledergrupper
Jobb & Ledelse

Slik lykkes du med rekruttering i den digitale tidsalderen

I dag har vi flere flater for rekruttering enn noen gang før, takket være blant annet ny teknologi o...
Raskere rekrutteringsprosess